Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?

Ja, tok noen bilder av stuepc'n siden den likevel måtte graves frem for feilretting.

Det er en P4 3.0 S775@3,75Ghz, og herved nedgradert fra 2 til 1GB TwinMos minne, Corsair brikkene døde (dvs en av dem :dontgetit: )

Skjermkortet er et Gainward 6600GT glh @634/1250, tv kort er Hauppage pwr150. Radiatoren befinner seg et stykke unna.

Den observante leser ser at cpu blokka er montert opp ned... kremt.. :blush:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok bort støv fra kjølere i går, så da hang jeg like gjerne opp disker i strips og tok et par bilder samtidig:

 

DSCN1135.JPG

Vifteløst oppsett uten front. Nå i sommer har ikke det fungert, så da har jeg brukt en 400mm bordvifte inn i fronten. 80mm vifte er ikke koblet til.

 

DSCN1136.JPG

Legg merke til 6 lag svart eletrikkertape på støttestanga og nede slik at sidedøren har ingen mulighet for å skrangle. (Med 1.2 mm stål er det egentlig lite sjangse for det) 24 pin strømkabelen er festet til støttestanga med svart/blå borrelåsbånd som følgte med PSU. (4x)

 

DSCN1140.JPG

Strips it like you mean it!

 

DSCN1144.JPG

120mm vifte blir festet med hyssing (høyre) og sytråd (venstre) til å blåse over CPU heatsinks, RAM, NB og viktigst av alle: VRM heatsink som kan bli over 100 grader med min overklokk.

Skal også lage noen shrouds på sidene her når jeg orker

 

DSCN1146.JPG

4x strips på hver disk

 

DSCN1147.JPG

Som så blir stripset til hverandre som igjen er stripset til to stripser som er stripset til kabinettet. :woot:

 

DSCN1148.JPG

4mm klarering til 120mm 16dB ADDA viften som er festet med hyssing

 

DSCN1142.JPG

ADDA vifta får et vibrasjonsbuffer laget av to stk bobleplastbobler.

 

DSCN1149.JPG

Burde kansje snudd dette bildet, men

 

DSCN1155.JPG

En titt utenfra

 

DSCN1137.JPG

Til slutt et bilde bakfra for å identifisere kortene

 

DSCN1154.JPG

Og forfra

I fronten er det 3mm svartsotet plexi, noe du ikke ser på bildet.

 

Du tror kansje at et kabinett med 2x 560 RPM 80mm vifter i PSU, 900 RPM vibrasjonsdempet 120mm viftet forran disker og 1600 RPM 120mm vifte på HS (holder CPU på 35 idle, 45 load, og skal settes på 7v når det blir kaldere i været) burde være rimelig stille, men den gang ei.

Den stygge "0.5 sone" ATI Silenceren overdøver alle 4x120mm, 2x92mm, 1x80mm, 2xZalman 7000, 3xPSUer og 8x 7k250 her i rommet med treogenhalv mil! Jeg hører den helt inn i stua dersom dørene er åpne og er absolutt det dårligeste PCkjøpet mitt da jeg oppgraderte fra VGA silencer. /rant

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Her er da min lille stolthet:

 

th_OlavsPC1Large.jpg

Kan sikkert ta i bruk noen flere strips... :hmm:

 

Dette er det jeg vil at andre skal se:

th_OlavsPC8Large.jpg

Det sitter to blå katoder inni der, men de viser ikke så godt i dagslys. Kan hende jeg slenger opp noen bilder med lys senere...

 

[skrytemodus]

En liten detalj helt til sist:

th_eksSkrue-PCBlokkLarge.jpg

Som sagt; Min lille stolthet... :love:

[/skrytemodus]

 

Credit where credit's due: Alt er bygd og satt sammen av Skrue, da dette er en av hans gamle maskiner... Hardiskopphenget er satt inn av Fiesta. Bildene er tatt av min gode onkel...

Har egentlig ikke vert så mye inni maskinen ennå, da den ikke har blitt send hjem til meg ennå.:hrm:

Lenke til kommentar

Nei så morsomt å se! :!:

Men Fiesta har jo byttet ut mine "eminente" festemuttere og fjærer for CPU-blokka også!

Nå er det montert andre (hardere?) fjærer og muttere i messing kan jeg se.

Hjalp det noe på resultatet mon tro?

 

 

Btw; Hvor fikk du tak i de mutterne?

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Nei så morsomt å se!  :!:

Bare hyggelig! Må jo skryte av slike ting... Er jo ikke alle som kan si å ha vannblokker av selveste Skrue(!!) i maskinen.

Men Fiesta har jo byttet ut mine "eminente" festemuttere og fjærer for CPU-blokka også!

Nå er det montert andre (hardere?) fjærer og muttere i messing kan jeg se.

Eh, nei.... Det har han ikke. Hvis du ser nøye etter på det øverste av bildene, vil du se at de røde (plast?)mutterne som var på da jeg kjøpte maskinen av deg fremdeles sitter der. Det har seg slik at nærbildet er ett av de du sendte til Fiesta på e-mail da vi fremdeles var i forhandligsfasen. Hadde ikke noe annet bilde som egnet seg som "skryte-shot"... :D

Btw; Hvor fikk du tak i de mutterne?

Antar at det er CPU-blokka du sikter til her også...?

Lenke til kommentar

Ahh, sånn er det når man "sover i timen". :blush:

Når du sier det, så ser jeg jo at det er ett av mine egne bilder, fra en annen maskin her!

Beklager forvirringa mi her, de messingmutterne er jo de som i sin tid fulgte med WhiteWater-blokka!

Snakk om surrehue! Får nok skylde på alderen her. :whistle:

*skamme seg*

Lenke til kommentar
Begynte å lure c! :!: Tanker som, har han 2 PSUer hvor noe er kobla (og bare den ene var startet) til den ene eller, :p var tanker som svirra i hue mitt!

DET var en dårlig formulert setning det :p

Enig :p hehe har en sånn vifte sjøl og man kan stille den ganske bra ned i rpm.

Fint kabinett der Xerocomus, men så på et annet kabinett lenger(mye lenger) fram her, og det var noe av det ryddigste kabinettet jeg noen gang har sett! Med litt jobb får du det til du oxo vettu ;) hehe

Lenke til kommentar
Begynte å lure c! :!: Tanker som, har han 2 PSUer hvor noe er kobla (og bare den ene var startet) til den ene eller, :p var tanker som svirra i hue mitt!

DET var en dårlig formulert setning det :p

Enig :p hehe har en sånn vifte sjøl og man kan stille den ganske bra ned i rpm.

Fint kabinett der Xerocomus, men så på et annet kabinett lenger(mye lenger) fram her, og det var noe av det ryddigste kabinettet jeg noen gang har sett! Med litt jobb får du det til du oxo vettu ;) hehe

dette?

Lenke til kommentar
Begynte å lure c! :!: Tanker som, har han 2 PSUer hvor noe er kobla (og bare den ene var startet) til den ene eller, :p var tanker som svirra i hue mitt!

DET var en dårlig formulert setning det :p

Enig :p hehe har en sånn vifte sjøl og man kan stille den ganske bra ned i rpm.

Fint kabinett der Xerocomus, men så på et annet kabinett lenger(mye lenger) fram her, og det var noe av det ryddigste kabinettet jeg noen gang har sett! Med litt jobb får du det til du oxo vettu ;) hehe

dette?

Tenkte mer på Dette men det du viste der er også kongefint! :D

Lenke til kommentar
Begynte å lure c! :!: Tanker som, har han 2 PSUer hvor noe er kobla (og bare den ene var startet) til den ene eller, :p var tanker som svirra i hue mitt!

DET var en dårlig formulert setning det :p

Enig :p hehe har en sånn vifte sjøl og man kan stille den ganske bra ned i rpm.

Fint kabinett der Xerocomus, men så på et annet kabinett lenger(mye lenger) fram her, og det var noe av det ryddigste kabinettet jeg noen gang har sett! Med litt jobb får du det til du oxo vettu ;) hehe

dette?

Tenkte mer på Dette men det du viste der er også kongefint! :D

Ja zevz sitt er kongefint! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...