Gå til innhold

Kjøpe CPU på finn. TIPS ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Har solgt noen cpuer på finn, og jeg tar alltid 100% forhåndsbetaling før jeg sender dersom kjøper ikke kan møte meg personlig. Det er like stor sjanse for at du får "shit in the mail" som at selger blir lurt. Kjøp fra selgere med gode tilbakemeldinger og som f.eks gir deg fullt navn så er du relativt trygg. Kjøp og salg over post mellom privatpersoner blir aldri 100% trygt, personlig oppmøte er alltid å foretrekke i de tilfellene man har mulighet til det.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta NM-gull i skepsis ville jeg bare kjøpt nytt. Som regel er folk ærlige, og om du vil ha ekstratjenester av typen oppkrav koster det deg noen kroner ekstra. Du kan selvsagt prøve å få det inkludert i dealen, men de aller fleste selgere gir fullstendig blaffen i å betale for kjøpers skepsis, og fokuserer på hva de sitter igjen med netto. At et oppkravsgebyr da kan velte dealen må du være innforstått med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per dags dato har jeg vanskeligheter med se hvorfor man skal å kjøpe CPU brukt når ram prisene har falt litt og r5 2600 kan fås for 1500 kr når den er på salg. Spesielt hovedkort brukt er sketchye saker når selv 4790k begynner å bli gammel. Jeg nevner 4790k fordi hvis man først investerer i DDR4 så er det mye sterkere argumenter for å kjøpe nytt med mindre man KUN kjøper cpu til hovedkort man allerede har.

Endret av varra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...