Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

 

Skal gi den et par dager med tilvenning og bruk så kanskje gulskjæret ikke er noe å legge merke til lengre! Er forøvrig veldig fornøyd. Responsiv, veldig bra kamera både foran og bak. Høyttalerne var også en stor oppgradering fra forrige telefon der jeg hadde en bak. Denne har som sagt stereo foran. :)

 

Angående lagring. Jeg har testet med å "fylle" telefonen litt for å sjekke mitt behov.

 

- Masse apps. Par spill. Asphalt 8 alene tok 1.8gb....

- Spotify med 500+ sanger offline

- Viaplay med par serier og en film offline.

 

Jeg har da brukt 13gb av 25gb tilgjengelig. Eneste jeg mangler er da bilder og video fra kamera som jeg ikke har så mye av enda. Tenkte uansett å få det opp i skyen slik at jeg ikke mister disse vis telefonen skulle bli ødelagt/stjålet. Google foto kan da slette lokalt innhold på telefonen automatisk.

 

Hva tenker dere angående plass?

Jeg har musikk/film/TV gående i stor skala (har nesten 3 timer på tog hver dag), men jeg streamer det meste, og sletter alt som er sett. Musikk har jeg endel av offline. Bilder går opp i skyen, og jeg sletter innholdet på telefonen med ujevne mellomrom. Jeg har aldri trengt 32 GB, og trenger faktisk stadig mindre plass.

 

Jeg har også et arkiv av filmer på disk som jeg vil ha tilgang til, men med Plex trenger heller ikke dette ligge på telefonen lenge av gangen.

 

Som tidligere nevnt tenkte jeg egentlig å gå for 64 eller 128 GB mtp fremtiden, helt til det slo meg at fremtiden ikke er lokalt lagret innhold.

 

Med annet bruksmønster ville jeg imidlertid uten tvil gått for mer plass. For de som skal selge en gang er det også et poeng.

Vi har ganske likt mønster sånn sett, tror 32GB holder for min del og :) Strålende fornøyd so far, får se hva jeg synes om gulskjæret etter hvert! Gir det til mandag :)
Samme her! Har lastet inn de appene jeg har behov for, samt musikk og den slags. Det eneste som nå mangler er bilder som da går for det meste i skyen. Har til nå brukt 5 GB, så å skulle ha 64 GB tror jeg ikke er nødvendig. Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen på alle punkter, både kamera, byggekvalitet, høytallere, osv. er en enorm oppgradering fra min aldrende Nexus 4. Kort fortalt: storfornøyd!! :D

 

Er det andre enn meg som syns ladepluggen er litt hard å få ut av telefonen? Antar dette blir bedre med litt mer bruk.

 

Det eneste som mangler nå er å få tilbehøret i hus, så blir alt bra! :wee:

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk hentet min 6P på posthuset tidligere idag, så da har jeg fått prøvd både 5X og 6P. Må si at størrelseforskjellen ikke var så stor som jeg trodde - den er egentlig ganske minimal. 6P er litt høyere og litt bredere, men ikke mye. Bestemte meg ganske fort da jeg innså dette :p

Noen av forskjellene jeg raskt merket:

 • Skjermen til 6P er således bedre, noe som kan forventes. Fargene var litt for sterke for min del, men det hjalp veldig med å slå på sRGB. Hvitfargen er ikke like god som 5X sin, men det er normalt med AMOLED.

 • Byggekvaliteten til 5X føltes billig ut. Matt plastikk, på linje med Nexus 5, føltes billig. Denne følelsen er selvfølgelig ikke tilstedeværende på 6P.

 • Knappene (av/på, volum) har en bedre tactile feedback. De var litt “mushy” på 5X-en.

 • Høytallerne kan ikke sammenliknes. 6P sine er mye bedre.

 

Jeg fikk mellom 1-1.5 dager ut av 5X mtp. batteritid, altså rundt 3 timer SOT. Forventer å få 2 solide dager ut av 6P-en.

Endret av bruvs
Lenke til kommentar

Kjøpte en nå som jeg var på reise i Riga jeg. Første Nexus som jeg har og er veldig fornøyd. Men skulle gjerne skrudd av vibrasjon som kommer når jeg låser opp telefonen. Haptic when unlock screen er det vel det går under. Har selvfølgelig skrudd av vibrasjon i menyen lyder og varsler også under andre lyder, men den unlock vibrasjon forsvant ikke. Noen som vet?

 

Hmm, prøvde å lete litt; men fant ikke noe måte å skru det av på, annet enn ved å roote!

Tror det ligger inn under koden som styrer Nexus Imprint - vil tro det er for å varsle om at "nå ble fingeravtrykk lest".

 

Ellers så veit jeg ikke :(

Lenke til kommentar

Btw, disse USB-C til USB-A kablene jeg kjøpte på eBay, fungerer i alle fall :)

Merket ikke noe særlig til varmeutvikling i veggadapteren, får se hvordan det går fremover, selgeren sa jo at de var C 1.1 compliant, men du vet jo aldri :p

 

Du kan også sjekke selv, så lenge det er en type-A plugg i den andre enden - https://plus.google.com/u/0/+GeoffHoff/posts/eMsr1cyw75s

Endret av bruvs
Lenke til kommentar

 

Btw, disse USB-C til USB-A kablene jeg kjøpte på eBay, fungerer i alle fall :)

Merket ikke noe særlig til varmeutvikling i veggadapteren, får se hvordan det går fremover, selgeren sa jo at de var C 1.1 compliant, men du vet jo aldri :p

 

Du kan også sjekke selv, så lenge det er en type-A plugg i den andre enden - https://plus.google.com/u/0/+GeoffHoff/posts/eMsr1cyw75s

 

 

Sant! Skal sjekke ut når jeg kommer hjem og har tilgang på en PC med adb :)

 

EDIT: http://www.xda-developers.com/xda-external-link/checkr-will-check-your-usb-c-to-usb-a-cables-for-the-nexus-5x-and-6p/

 

Denne appen sier i alle fall at de er godkjent! :) Det var digg å vite! Wohoo! 

 

Anebfaler isåfall på det sterkeste disse kablene, virker solid bygd også :)

 

http://ebay.to/1HSAkhK

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Billader. Jeg kjøpte denne typen (ikke av denne selgeren) http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=121810519478&globalID=EBAY-DE&alt=web

 

Telefonen rapporterer at den lader raskt, og jeg har ikke merket noe annet. Altså et OK alternativ. Minus for at kabelen er fast, men pluss for at det også er en usb-a til andre på den.

 

Bestilte en slik, greit å ha i firmabilen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har jeg tatt bilde av Mate 7 og 6P ,begge med full lysstyrke som viser gulskjæret jeg spurte om tidligere. Mate 7 har IPS og 6P har AMOLED.

 

Forøvrig ikke alle som går ned i mobilstørrelse når de byttet til 6p :w00t:

Er det bare meg, eller ser det ut som om nederste halvdel har en pink hue?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...