Gå til innhold

Tele2 og NetCom: slik blir dekningen


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Til dere som er redd for å miste dekning, frykt ikke, slik blir det:

 

Netcom har et meget godt nett. 40 mbit/s er ikke uvanlig på 4G.

Mobile Norway, som eies av Tele2, har et meget finmasket nett med ca 2000 basestasjoner.

 

Etter sammenslåingen av de to selskapene, vil MNs siter (mange av dem i hvert fall) bli hektet på Netcoms nett. Det sørger Tommy og co for. Etter hvert som denne prosessen skrider frem, vil det kombinerte nettet bli et svært finmasket nett, som vil bli bedre enn summen av dagens to nett.

 

Gled dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig Tom! Ringvirkningen av fusjoneringen vil bl.a. være et ekstremt godt utbygd nett om NetCom velger å beholde alle baser/siter som er satt opp av MN per i dag.

 

Nå har jo MN 42mbit/s over HSDPA+ (3G) per i dag, slik at man enkelte steder får svært gode hastigheter selv uten 4G. Vet du om dette er noe NetCom også har?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Andey, vet ikke hva de leverer på 3G, men 40-50 mbit/s får jeg så ofte at jeg har sluttet å måle. Det går med 100MB for hver test og det spiser alt for mye av datakvoten min.

 

Edit: jeg er overbevist om at NC vil beholde de sitene som ikke er for nære eller sammenfaller med NCs siter. De har jo kjøpt Tele2 med kunder, hud, hår, lock, stock and barrel, så noe annet ville være høl i hue.

 

Og som en ekstra bonus må ICE bygge helt fra bunnen, slik at det tar litt ekstra tid før DE kommer i gang.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kan alle som har problemer med Netcoms dekning være så snille å bytte til Telenor? Både Netcom, Telenor og forumet vil bli glade for det.

Lenke til kommentar

Kan alle som har problemer med Netcoms dekning være så snille å bytte til Telenor? Både Netcom, Telenor og forumet vil bli glade for det.

 

Meiner du med den kommentaren at det ikkje er noko håp om betre Netcom-dekning der det er dårleg eller inga NC/MN-dekning frå før?

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Kan alle som har problemer med Netcoms dekning være så snille å bytte til Telenor? Både Netcom, Telenor og forumet vil bli glade for det.

 

Meiner du med den kommentaren at det ikkje er noko håp om betre Netcom-dekning der det er dårleg eller inga NC/MN-dekning frå før?

Neida, på ingen måte, men jeg mener at klager på dårlig dekning skal rettes til operatøren, i stedet for å ta opp plass i denne tråden. Med mindre tråden spesifikt omtaler dekningskvaliitet, så er innlegg 4, 5 og 7 OT. Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg bor i Drammensområdet og har Tele2 som operatør for øyeblikket.

I Drammen har NetCom dårligere dekning enn Telenor har. Tele2 har ikke hatt allverdens med dekning der de heller, men de har ikke deadspots midt i byens innfartsåre.

 

Ser an hvordan det blir, men lukter Telenornett lang vei her i gården. Eneste grunnen til at jeg ikke er kunde hos Telenor eller en annen av underselskapene er at de ikke vil matche Tele2 sitt Sjokkprisabonnement.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Er det bare jeg som ikke har fulgt med i timen vedr. Tele 2 sin stenging av sendere?

 

Jeg ble for noen måneder siden overrasket over å miste dekning i mitt boligområde, det viste seg at Tele2 hadde stengt sine egne sendere etter oppkjøp av Netcom.

 

Jeg kan ikke se å ha blitt informert om at Tele2 kom til å redusere sin dekning etter oppkjøp. De orienterte på sine nettsider om oppkjøp og at man vil bli varslet i god tid om endringer som påvirker abonnement.

 

Jeg er vel ikke den eneste som opplevde at stenging av Tele2 (Netcom N) sine master, påvirket dekningen svært negativt?

 

Har i dag knapt dekning og Tele2 svarte at jeg bør prøve Telenor (bra de ser mangelen på dekning selv da...).

Lenke til kommentar

Ice. Net har overtatt nett og frekvenser så de vil nok åpne opp for mobilsamtaler fra 2016 i løpet av sommeren skal de åpne ett rent data nett. Selv kommer jeg til å prøve ice så rakst de åpner for mobiltale ettersom de gamle senderen til Tele 2 står nærme jobb og hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...