Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
findes der ikke en applikation som kan høre og genkende musik numre ud fra rytmerne? Tak for hjælpen :-)

 

shazam :)

 

WOW :-)

 

Tak for hurtig hjælp,- desværre kunne den ikke genkende Motorola musikken, så det er nok lavet specielt dertil, men Shazam er da godt nok en blæret applikation som bare virker!

 

Prøvede med et lille lydbid fra et oldgammel livekoncert af Barclay James Harvest, og den sad i kassen på få sekunder, og det samme skete med musikken fra en aktionfilm på fjernsynet! Utroligt at det kan lade sig gøre...

 

EDIT: Musikken er lavet af et amerikanks band ved navn Green Day og numret/album hedder "american idiot" og med et længere lydbid fandt Shazam musikken :-) Prøv den franske side musicme.com der kan du streame alverdens musik gratis.

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Gidder noen her å skrive en liste over alle forandringene fra Android 1.5 til 2.1?

Her er de fleste/største endringene fra 1.5 til 1.6. Her er fra 1.6 til 2.0. Fra 2.0 til 2.1 er det vel hovedsaklig nytt Gallery, stemmegjenkjenning for skriving (funker nok dårlig på norsk) og noen endringer på homescreenene (økt fra 3 til 5, live wallpapers, dotter som viser hvilken man er på, og preview av alle 5), men endringene på homescreenene vil vel ikke sees hvis man bruker Sense.

Lenke til kommentar
I må tilgive mig hvis jeg spørge i den forkerte tråd, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge. Man er vel blandt venner..

 

Motorola har lige præsenteret deres nye lækre Motorola backflip som kommer med OS 2.1 og jeg har lige set en kort video på YouTupe hvor den præsenteres.

 

motorolabackflipgooglea.jpg

 

Smartphonen er ikke så vigtigt, da jeg helst vil havde en Android Nexus One, men det er musikken til gengæld.

 

Musikken på videoen lyder som en moderne rockudgave af Tubolar Bells af Mike Oldfield, -jeg tror i hverfald jeg har hørt tonerne fra det album. Passer det ikke meget godt ?

 

Nogen som kender musikken og findes der ikke en applikation som kan høre og genkende musik numre ud fra rytmerne? Tak for hjælpen :-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=QHyMCZL9Djk...player_embedded

shazam

Lenke til kommentar
I må tilgive mig hvis jeg spørge i den forkerte tråd, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge. Man er vel blandt venner..

 

Motorola har lige præsenteret deres nye lækre Motorola backflip som kommer med OS 2.1 og jeg har lige set en kort video på YouTupe hvor den præsenteres.

 

motorolabackflipgooglea.jpg

 

Smartphonen er ikke så vigtigt, da jeg helst vil havde en Android Nexus One, men det er musikken til gengæld.

 

Musikken på videoen lyder som en moderne rockudgave af Tubolar Bells af Mike Oldfield, -jeg tror i hverfald jeg har hørt tonerne fra det album. Passer det ikke meget godt ?

 

Nogen som kender musikken og findes der ikke en applikation som kan høre og genkende musik numre ud fra rytmerne? Tak for hjælpen :-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=QHyMCZL9Djk...player_embedded

shazam

En venlig sjæl på YouTube fortæller at det er US gruppen Green Day der har lavet musikken. Hør alt musik gratis på musicme.com

Lenke til kommentar

32 Gbyte micro SD kort bliver sat i masseproduktion

 

32gb1838070.png

 

MicroSD-kortet indeholder ikke mindre end otte forskellige lag på hver 32 gigabit, samt yderligere et lag til kontrolkredsløb! Micro SD kortet sættes i masseproduktion i næste måned. Pris er endnu endnu, men bare det at vi kan mikro SD kort i den størrelse er lidt af en bedrift. Alle Android enheder understøtter mikro SD kort til og med 32 Gbyte

 

 

http://www.mobilecrunch.com/2010/01/14/myt...rds-next-month/

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Bra det går fremover. Lurer på når de kommer i class 6-versjon da, de kommer jo gjerne med ganske trege hastigheter i starten.

 

Forøvrig veldig dumt at ingen oppgir lese- og skrivehtigheter på minnekortene de selger. mange er jo kapable til lese-hastigheter på 18MB/sec, likevel er de bare oppgitt som class 6. På mange usb-sticks er jo lese og skrivehastigheten oppgitt i klartekst.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

heisann!! ser det er flere måter på å roote tlfen på der ute nå, men det jeg er på jakt etter, er den sikreste og den enkleste :) har sett på theunlockr.com sitt opplegg, men sliter med dette...har nyeste oppdatering fra htc, dersom det hjelper.tror det er der jeg stopper, men prøver å installere gammel opdatering, men det går ikke, får bare feilmelding. kan også si jeg har en magic.

noen som kan hjelpe meg litt her, vet det er en del skriving om dette, men mange av de tutene er gamle nå...

 

takker for all hjelp, men en ting til! jeg er helt blank på dette, så jo enklere jo bedre;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes et program som gjør at man kan se South park på htc Magic? Alle episodene...

Laste ned alle episodene, konvertere de til et videoformat som støttes av Android, overfør de til SD-kortet, og så spille de av på telefonen med en videospiller?

 

Eller se alle episodene ved å streame de direkte på telefonen?

 

Vet ikke om en adresse som kan gjøre sistnevnte. Førstnevnte er jo ikke noe hokus-pokus, eller?

Lenke til kommentar

Det er enkelt og greit å konvertere med avidemux - bra og gratis. Man velger Mp4 som format, x264 som video. Det eneste man må endre poå videoinnstillingene er at CABAC IKKE ma være haket av. Bitrate på ca 400kbs er bra.

I tillegg må man legge inn et rezise-filter så videoen ikke blir større enn skjermen, og på lyd velger man AAC og 96 kbps. Done.

Lenke til kommentar

Apples guldæg iTunes bliver udfordret -

 

- med et nyt simpelt og brugervenligt (android)program, der kan synkronisere alt din musik, podcast, film, video og private fotos mellem din telefon og PC

 

Jon Lech Johansen er bedst kendt som manden, der brød piratspærren på dvd-skiver. De seneste år har han arbejdet med et nyt projekt: Et brugervenligt program, der skal kunne synkronisere både musik, film og billeder mellem alle typer afspillere.

 

Android, Blackberry, Ericsson, Nokia, Windows Mobile, listen fortsætter i det uendelige Ja, selv iPod og iPhones kan helt uden problemer synkronisere musik, video og fotos.

 

Det betyder med andre ord, at man ikke behøver at benytte det låste iTunes, hvis man har iPod/iPhone, eller Nokias software, hvis man har Nokia-mobil.

 

Det mest geniale er at programmet selv ændre video format alt efter hvilken enhed du tilslutter .

 

Dvs at programmet helt automatisk konvertere formatet, alt efter om det er en Android, Microsoft eller Apple enhed du vil havde din video overført til, så det er bare plug and play,- slut med selv at bruge unødigt tid og besvær med selv at måtte konvertere

 

main17084307.jpg

 

 

Double Twist som programmet kaldes er en tydeligvis en åbenlys konkurrent til Apples iTunes-software (bare meget enklere!). og det vil inden for ganske kort tid derfor også være muligt at at købe musik via amazon music Store (Mac brugere har allerede fået denne mulighed)

 

http://lifehacker.com/5376389/doubletwist-...to-ditch-itunes

 

doubletwistmain5703864.jpg

 

doubletwistzi65620594.jpg

 

 

DoubleTwist, understøtter hundredvis af smartphones og telefoner , og ud over dit musik og private fotos, kan programmet også lægge dine videos på enhederne. Det ændrer endda selv formatet på videofilen, hvis og når det er nødvendigt.!

Se og download Doubletwist programmet her http://www.doubletwist.com/dt/Home/Index.dt

 

 

Hvis du i forvejen kender lidt til ITunes vil programmet være ligetil at benytte, da brugerfladen er en kraftig forenklet kopi af denne.

 

Jeg har f.eks oprettet 3 spillelister ( Hero musik, Hero foto og Hero video) og så er jeg klar til at overføre det ønskede til min telefon via DoubleTwist.

 

Dette gøres ved at højreklikke på det materiale der skal overføres og vælge "Tilføj til Playlist", og den spilleliste, du vil havde den placeret i.

 

Når du har sat dine spillelister op, skal du derefter synkronisere spillelisterne til telefonen og på et kort øjeblik har den den synkroniseret dine spilleliste ændringer

 

Føj et emne til din spilleliste, og den overfører det til din telefon, fjern et element fra spillelisten, og det fjerner den fra din telefon. Meget simpelt..

 

Bare husk at vælge den spilleliste der skal synkroniseres og derefter klikke på "synkroniser", når du foretager ændringer.

 

Da jeg gjorde min indledende synkronisering med min PC's media importerede det også min gamle iTunes-spillelister, der var rart, da jeg ikke var nødt til igen at gøre dem, hvis jeg ønskede at bruge dem.

 

Der er andre funktioner, såsom import fra YouTube. Jeg vil anbefale at du bruge en smule tid med softwaren for at få mest muligt ud af det, men det er faktisk ganske nemt i praksis.

 

TIPS

 

Når du skal synkroniser din Hero med Doubletwist skal du havde adgang til SD kortet hukommelse Det får du ved at på ind i setting/SDkort/unmount SD kort .

 

Det kan blive meget nemmere hvis du downloader applikationen MountUSB og lægger den på dit skrivebord, så er det blot at trykke på den, for at Hero og DoubleTwist kan se hinanden.

 

Der er netop kommet en nyere udgave af DoubleTwist, og i den anledning har DVD Jon lavet en satire video video, der er en slet skjult kopi af Apples egen reklameversion af George Orwelle1984 fra ... ja ... 1984.

 

I den gamle Apple reklame, der i øvrigt var instrueret af Ridley 'Alien' Scott, sammenlignede Apple computerproducenten IBM med ensretning og diktatur, mens Apple dengangutroligt nok repræsenterede for frihed (!) Verden har så sandelig forandret sig meget siden, må man sige... Apple har om noget ensrettet og standardiseret brugerne af deres produkter, hvilket ikke har meget med frihed og kreativitet at gøre

 

I DVD-Jons nye udgave, som du kan se herunder, er det ikke overraskende Steve Jobs fra Apple imperiet der optræder som Big Brother Watching You

 

 

 

Apples gamle 1984 reklame

 

screenshot20090929at113.png

 

Rygter siger at Google om kort tid er på vej med et tilsvarende musikplayer, således at Android systemet vil få en regulær base at handle musik og spil på. Alt dette er endnu på rygtebasis og der foreligger ingen fakta omkring dette, omend snakken er ganske voldsom denne gang. http://searchengineland.com/report-here-comes-gtunes-28194, men DVD jon har også allerede klaret opgave perfekt, så who cares...

 

I DVD Jons satiriske video lagde jeg mærke til, at der efter slutningen af filmen benyttes toner der umiskendeligt minder om den lille grønne Droids små pludrende robot lyde , så måske ligger der et kraftigt hint om at Android eller rettere Google, vil indgå et officielt samarbejde med DVD jon og Doubletwist inden for overskuelig fremtid.

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...