Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å gå helt OT her, men trimming her i Hønefoss er helt uaktuelt. Politiet er så ofte på skolen og sjekker alle syklene, dessuten: hva faen er vitsen? Du reiser da ikke så mye og over så lange strekninger at behovet for trim er så patetisk enormt?

 

Faen meg høy bot er det også + avskitling + strafferegister + det mopedens trim kostet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å gå helt OT her, men trimming her i Hønefoss er helt uaktuelt. Politiet er så ofte på skolen og sjekker alle syklene, dessuten: hva faen er vitsen? Du reiser da ikke så mye og over så lange strekninger at behovet for trim er så patetisk enormt?

 

Faen meg høy bot er det også + avskitling + strafferegister + det mopedens trim kostet.

 

hahahah

 

 

Hvis du kjenner politiets og statens vegvesens rettigheter når det gjelder mopeden din, så skal det litt til for å få den heftige trimboten. VELDIG mye til faktisk.

og HVA vet du om hvor langt folk kjører? fordi alle bor i en trang gate i hønefoss?

Vitsen er;

fart = glede = profit.

45 km/t = bli kjørt ned bakfra eller dyttet ut i veien for å unnverge større ulykker

 

Om jeg skulle kjørt i 45 km/t hadde jeg aldri giddet å kjørt utafor tomta vår engang, jeg kjører gaaanske mange mil hver dag om været er riktig, og det blir litt i meste laget med tid om det går i 45

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Hvis du kjenner politiets og statens vegvesens rettigheter når det gjelder mopeden din, så skal det litt til for å få den heftige trimboten. VELDIG mye til faktisk.

og HVA vet du om hvor langt folk kjører? fordi alle bor i en trang gate i hønefoss?

Vitsen er;

fart = glede = profit.

45 km/t = bli kjørt ned bakfra eller dyttet ut i veien for å unnverge større ulykker

 

Om jeg skulle kjørt i 45 km/t hadde jeg aldri giddet å kjørt utafor tomta vår engang, jeg kjører gaaanske mange mil hver dag om været er riktig, og det blir litt i meste laget med tid om det går i 45

 

Hverken moped eller scooter er noe man legger ut på langtur med, det sier seg selv. Beklager hvis jeg formulerte meg feil eller du misforstod, men jeg mente primært i Hønefoss anyways.

 

45 km/t regelen er noe vi er pålagt fordi Norge er med i EØS-avtalen. Nå vet du kanskje at Norge ikke er noen fan av EU og at vi sannsyneligvis blir det sisste landet til å melde oss inn, men trimmer du mopeden trosser du også EU! And beleive me, you dont wanna fuck with EU!

 

Og hva vet du om politiets og vegvesenets rettigheter? Politiet kan skjære opp pulsåra di for å sjekk promillien din om de vil, tror du for faen ikke at de kan sjekke om mopeden din er trimmet?

 

trimming = lovbrudd = taper

 

Syns virkelig synd på dere som opplever så mye gruppepress om å begå mopeden bare fordi alle andre gjør det eller det er en tradisjon på bondelandet deres. Sikter spessielt til deg "NothinDoin".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bor midt i byen i Krsand, ikke noe bondeland her ^^ I tillegg funker ikke gruppepress på moa, tror det at jeg kjører org viser det :!: Familien min i Hønefoss kjørte forresten trimmet da de hadde moped for 3-5 år siden. Jeg hadde ihvertfall trimmet om jeg hadde bodd der.

 

Men nok OT; Det var god idè å sette opp en poll, DO IT :)

Lenke til kommentar

Hvis du kjenner politiets og statens vegvesens rettigheter når det gjelder mopeden din, så skal det litt til for å få den heftige trimboten. VELDIG mye til faktisk.

og HVA vet du om hvor langt folk kjører? fordi alle bor i en trang gate i hønefoss?

Vitsen er;

fart = glede = profit.

45 km/t = bli kjørt ned bakfra eller dyttet ut i veien for å unnverge større ulykker

 

Om jeg skulle kjørt i 45 km/t hadde jeg aldri giddet å kjørt utafor tomta vår engang, jeg kjører gaaanske mange mil hver dag om været er riktig, og det blir litt i meste laget med tid om det går i 45

 

Hverken moped eller scooter er noe man legger ut på langtur med, det sier seg selv. Beklager hvis jeg formulerte meg feil eller du misforstod, men jeg mente primært i Hønefoss anyways.

 

45 km/t regelen er noe vi er pålagt fordi Norge er med i EØS-avtalen. Nå vet du kanskje at Norge ikke er noen fan av EU og at vi sannsyneligvis blir det sisste landet til å melde oss inn, men trimmer du mopeden trosser du også EU! And beleive me, you dont wanna fuck with EU!

 

Og hva vet du om politiets og vegvesenets rettigheter? Politiet kan skjære opp pulsåra di for å sjekk promillien din om de vil, tror du for faen ikke at de kan sjekke om mopeden din er trimmet?

 

trimming = lovbrudd = taper

 

Syns virkelig synd på dere som opplever så mye gruppepress om å begå mopeden bare fordi alle andre gjør det eller det er en tradisjon på bondelandet deres. Sikter spessielt til deg "NothinDoin".

 

Ååååh herregud. blir irritert av å lese posten din.

 

Politiet har lov til å stoppe deg osv osv og om de er i tvil om sykkelen din så er det VÆRSTE de kan gjøre er å ringe statens vegvesen så de får testa den på tralla. Ellers så gir han deg en mangellapp, så du må til biltilsynet og få mopeden sjekket og godkjent av statens vegvesen. Dette får man vanligvis et par uker på seg på å gjøre, så innen da har du såklart plombert ned alt sammen og hivd på orginalt så den går som en dass med 2 hjul.

Politiet har IKKE lov til å prøve sykkelen, eller kommandere deg til å ruse den etc, men dette kan statens vegvesen, de kan prøve sykkelen din på stedet og ta den med seg om de vil.

Regelen er fra EU, ja, men blir for idiotisk å koble dette til EU og at man ikke køddermed EU (Hahah)

 

Og JO langturer er bare kos på moped, om de går over 45km/t.

HVORFOR sier det seg selv at en ikke drar på langtur med scooter? om den er orginal så forstår jeg det, men ikke ellers.

 

Greit nok at du liker å holde deg saaakte på veien og kjører til sosse-vennene dine 20 meter unna huset ditt, men alle bor ikke slik.

Og er langtifra noe gruppepress å trimme moped, om en ikke tør å si nei om man ikke vil, da fortjener en ikke å ha venner.

Sier jo seg selv at det er mer populært med trimmet sykler litt lenger ute på landet, fordi det er flere strekninger, lenger mellom husa osv.

 

 

Men du får ha det godt videre i livet, mr butthurt.

 

 

En ting til:

 

Selvom jeg hadde bodd i en tett by, hadde jeg trimmet uansett.

AKSELERASJON kan redde deg fra flere ulykker. tenk om du ligger i 45km/t, kjører ut i et kryss, noen kjører på rødt lys siden det er bare en "scooter" så de rekker det fint. Du kan ikke stoppe fordi du allerede er langt ute, men hjelper ikke å gi på mer heller fordi du allerede ligger på full gass. = du er hjelpesløs og eneste du kan gjøre er å prøve å dempe fallet mest mulig.

Har en moped som (TRENGER IKKE VÆRE TRIMMET ENGANG, bare fjernet disse helsikkes plombene som blir satt inn når syklene kommer inn i Norge / EU), så har du akselerasjonen du trenger fr å komme deg vekk fra farlige ulykker som eksempelet jeg nevnte.

Selv reddet meg et par ganger

Endret av Möllers Tran
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du kjenner politiets og statens vegvesens rettigheter når det gjelder mopeden din, så skal det litt til for å få den heftige trimboten. VELDIG mye til faktisk.

og HVA vet du om hvor langt folk kjører? fordi alle bor i en trang gate i hønefoss?

Vitsen er;

fart = glede = profit.

45 km/t = bli kjørt ned bakfra eller dyttet ut i veien for å unnverge større ulykker

 

Om jeg skulle kjørt i 45 km/t hadde jeg aldri giddet å kjørt utafor tomta vår engang, jeg kjører gaaanske mange mil hver dag om været er riktig, og det blir litt i meste laget med tid om det går i 45

 

Hverken moped eller scooter er noe man legger ut på langtur med, det sier seg selv. Beklager hvis jeg formulerte meg feil eller du misforstod, men jeg mente primært i Hønefoss anyways.

 

45 km/t regelen er noe vi er pålagt fordi Norge er med i EØS-avtalen. Nå vet du kanskje at Norge ikke er noen fan av EU og at vi sannsyneligvis blir det sisste landet til å melde oss inn, men trimmer du mopeden trosser du også EU! And beleive me, you dont wanna fuck with EU!

 

Og hva vet du om politiets og vegvesenets rettigheter? Politiet kan skjære opp pulsåra di for å sjekk promillien din om de vil, tror du for faen ikke at de kan sjekke om mopeden din er trimmet?

 

trimming = lovbrudd = taper

 

Syns virkelig synd på dere som opplever så mye gruppepress om å begå mopeden bare fordi alle andre gjør det eller det er en tradisjon på bondelandet deres. Sikter spessielt til deg "NothinDoin".

 

Ååååh herregud. blir irritert av å lese posten din.

 

Politiet har lov til å stoppe deg osv osv og om de er i tvil om sykkelen din så er det VÆRSTE de kan gjøre er å ringe statens vegvesen så de får testa den på tralla. Ellers så gir han deg en mangellapp, så du må til biltilsynet og få mopeden sjekket og godkjent av statens vegvesen. Dette får man vanligvis et par uker på seg på å gjøre, så innen da har du såklart plombert ned alt sammen og hivd på orginalt så den går som en dass med 2 hjul.

Politiet har IKKE lov til å prøve sykkelen, eller kommandere deg til å ruse den etc, men dette kan statens vegvesen, de kan prøve sykkelen din på stedet og ta den med seg om de vil.

Regelen er fra EU, ja, men blir for idiotisk å koble dette til EU og at man ikke køddermed EU (Hahah)

 

Og JO langturer er bare kos på moped, om de går over 45km/t.

HVORFOR sier det seg selv at en ikke drar på langtur med scooter? om den er orginal så forstår jeg det, men ikke ellers.

 

Greit nok at du liker å holde deg saaakte på veien og kjører til sosse-vennene dine 20 meter unna huset ditt, men alle bor ikke slik.

Og er langtifra noe gruppepress å trimme moped, om en ikke tør å si nei om man ikke vil, da fortjener en ikke å ha venner.

Sier jo seg selv at det er mer populært med trimmet sykler litt lenger ute på landet, fordi det er flere strekninger, lenger mellom husa osv.

 

 

Men du får ha det godt videre i livet, mr butthurt.

 

 

En ting til:

 

Selvom jeg hadde bodd i en tett by, hadde jeg trimmet uansett.

AKSELERASJON kan redde deg fra flere ulykker. tenk om du ligger i 45km/t, kjører ut i et kryss, noen kjører på rødt lys siden det er bare en "scooter" så de rekker det fint. Du kan ikke stoppe fordi du allerede er langt ute, men hjelper ikke å gi på mer heller fordi du allerede ligger på full gass. = du er hjelpesløs og eneste du kan gjøre er å prøve å dempe fallet mest mulig.

Har en moped som (TRENGER IKKE VÆRE TRIMMET ENGANG, bare fjernet disse helsikkes plombene som blir satt inn når syklene kommer inn i Norge / EU), så har du akselerasjonen du trenger fr å komme deg vekk fra farlige ulykker som eksempelet jeg nevnte.

Selv reddet meg et par ganger

 

 

Well spoken my friend.

Lenke til kommentar

Selv har jeg kjørt moped som er original og plombert ned til 45 km/t i byområder en god stund. Og dette går faktisk utmerket. Nå skal jeg legge til at det er stort sett maks 50 km/t og mye flerfelts veier her i området. Jeg legger merke til at bilistene som er bak meg er ganske tålmodige og det er sjelden farlige forbikjøringer eller andre skumle situasjoner.

 

Men så snart jeg beveger meg utenfor tettbebygd strøk (noe jeg gjør ganske sjelden) blir situasjonen en annen. Nå blir jeg nødt til å svinge av til stadighet for å slippe fram biler, og de begynner å gjøre ganske hyppige og farlige forbikjøringer.

 

Og her ligger mye av problemet med regelverket. I EU er moped (les: scooter) stort sett betraktet som et bykjøretøy, og dermed har de laget et regelverk som er tilpasset bykjøring hvor man sjelden har bruk for å kjøre over 45 km/t med typiske europeiske fartsgrenser. Her i Norge er situasjonen en ganske annen, her er det mye mer vanlig at ungdom bruker moped mer som en motorsykkel for frakt på veier med fartsgrense 60-80 km/t, og som ofte er svingete og med dårlig sikt. Dette fører til at regelverket, som er ganske trygt og fungerer bra i bystrøk, blir direkte farlig.

 

Kritikken som "Hestekølle" kommer med får meg til å lure på om han/hun faktisk har opplevd å kjøre rundt på typiske bygdeveier og de mengdene med direkte livsfarlige forbikjøringene som man opplever hele tiden om man skulle finne på å kjøre med en plombert sykkel rundt der.

 

Nå skal jeg ikke direkte oppfordre folk til å bryte loven, men jeg må ihvertfall si at jeg har en viss forståelse for dem som velger å gjøre det med utgangspunkt i sin egen liv og helse. Noe annet blir det hvis man gjør det fordi man vil kjøre fortest mulig og ikke vil være "pingle".

 

Dessverre er det sånn at Norge har forpliktet seg til å følge regelverket som innebærer blant annet plombering til maks 45 km/t. Vi har heller ikke mye håp om å endre det da vi ikke ville klart å få med oss andre EU-land for å få gjennom et endringsforslag. Så vi må bare gjøre det beste ut av regelverket slik det er i dag. Om det så er å ta loven i egne hender og fjerne plomberingen. Selv synes jeg det skulle vært gjort enklere/billigere å ta A1-lappen (men ikke slik at det går utover kvaliteten på undervisningen!) slik at ungdom blir mindre avhengig av skrøpelige mopeder for elementær transport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

folk som trimmer mopedene sine burde lobotomiseres...

 

tenker ikke lengre sin egen nese..

 

grunnen til at det koster mer og ta lett-sykkel lappen er pga du får mye mer opplæring noe som du trenger når du skal i høyere hastigheter en 45kmt...

 

det tar bare 1 ullyke til du sitter i rullestol resten av livet ditt..

 

og de fleste mopeder er ikke laget får høyere hastigheter en 45kmt.. ( det kan være luft-motstand, dekkene ( vis de ikke er laget for 80 sprenger de i 80 )bremsene, sitte stilingen...

 

men neida det er bare sin egen stolthet som gjelder :nei: :nei: :nei:

 

 

men nok OT støter en poll :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du havner i rullestol resten av livet er det strengt tatt både din egen feil, og ditt eget problem. Da er jeg heller for en strengere og grundigere opplæring til enda tyngre sykler og bil, da du fort kan ende opp med å skade andre også.

 

@ot: Scooter ser gay ut :tease:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Ååååh herregud. blir irritert av å lese posten din.

 

Politiet har lov til å stoppe deg osv osv og om de er i tvil om sykkelen din så er det VÆRSTE de kan gjøre er å ringe statens vegvesen så de får testa den på tralla. Ellers så gir han deg en mangellapp, så du må til biltilsynet og få mopeden sjekket og godkjent av statens vegvesen. Dette får man vanligvis et par uker på seg på å gjøre, så innen da har du såklart plombert ned alt sammen og hivd på orginalt så den går som en dass med 2 hjul.

Politiet har IKKE lov til å prøve sykkelen, eller kommandere deg til å ruse den etc, men dette kan statens vegvesen, de kan prøve sykkelen din på stedet og ta den med seg om de vil.

Regelen er fra EU, ja, men blir for idiotisk å koble dette til EU og at man ikke køddermed EU (Hahah)

 

Og JO langturer er bare kos på moped, om de går over 45km/t.

HVORFOR sier det seg selv at en ikke drar på langtur med scooter? om den er orginal så forstår jeg det, men ikke ellers.

 

Greit nok at du liker å holde deg saaakte på veien og kjører til sosse-vennene dine 20 meter unna huset ditt, men alle bor ikke slik.

Og er langtifra noe gruppepress å trimme moped, om en ikke tør å si nei om man ikke vil, da fortjener en ikke å ha venner.

Sier jo seg selv at det er mer populært med trimmet sykler litt lenger ute på landet, fordi det er flere strekninger, lenger mellom husa osv.

 

 

Men du får ha det godt videre i livet, mr butthurt.

 

 

Akk, stønn, sukk! Hvis du blir så irritert av å lese en liten tekst bør du revurdere din skolering. Du kan være en direkte trussel for både medelever og lærere.

 

Måte så du skulle klikke bare for å få frem at politiet ikke kan gjøre noe med trimmingen? Dessuten er det ikke bare politiet som har kontroller, det hender at veivesenet også har kontroller. Og jeg sier det en gang til din ignorerende, arrogante "mr. dick-hurter"(!!!):

Skolen jeg skal gå på (RINGERIKE VGS) har ofte politi/vegvesen/et-eller-annet-fuck som ofte sjekker syklene! Oi sann, jeg tenkte ikke over at det kunne skje!

 

Og mopeder er ikke noe langtur-kjøretøy! Jeg sa ikke at man ikke kan dra på langtur, men herregud, tenk selv: med en 50cc motor og en sykkel som knapt er større enn en vanlig tråsykkel!

Du kjører ikke fra Bergen til Oslo med moped.

Du kjører ikke fra Lindesnes til Hammerfest med moped. Du bruker gjerne bil eller motorsykkel!

 

Greit nok at du bor på landet der du har 6 mil å kjøre til nærmeste lokalbutikk, men dette er ikke situasjonen for de fleste. For meg og "alle som bor her" er det mer en nok med 45. Det er nemlig ikke slike bonde-avstander mellom husene våres slik det er der du bor.

 

Med din holdning holder du ikke lenge unna kasjotten, hils David Toska og lommemannen fra meg!

 

Og en ting til, hva faen er dette siste du skriver egentlig?

Selvom jeg hadde bodd i en tett by, hadde jeg trimmet uansett.

AKSELERASJON kan redde deg fra flere ulykker. tenk om du ligger i 45km/t, kjører ut i et kryss, noen kjører på rødt lys siden det er bare en "scooter" så de rekker det fint. Du kan ikke stoppe fordi du allerede er langt ute, men hjelper ikke å gi på mer heller fordi du allerede ligger på full gass. = du er hjelpesløs og eneste du kan gjøre er å prøve å dempe fallet mest mulig.

Har en moped som (TRENGER IKKE VÆRE TRIMMET ENGANG, bare fjernet disse helsikkes plombene som blir satt inn når syklene kommer inn i Norge / EU), så har du akselerasjonen du trenger fr å komme deg vekk fra farlige ulykker som eksempelet jeg nevnte.

Selv reddet meg et par ganger

 

Ikke for å gå til person-angrep, men har ikke hørt så mye piss siden jeg sov under pissoaret på Oslo S!!!

 

Hva har "kjøre ut i krysset" med at jeg ikke kunne kjøre fortere? For det første kan dette møkka-eksempelet skje med hvem som helst bil/moped 45/100 km/t.

"Noen kjører på rødt og siden det bare er en "scooter" rekker de det fint". Ehhh.... :blink: At det er mulig! Hvorfor dikter du opp slike tulle-situasjoner? Bare for å fremme din egen suverene mening om trimming om moped? Hjelper ikke med sånne eksempler når de er så langt fra virkeligheten som du er fra å miste jomfrudommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
folk som trimmer mopedene sine burde lobotomiseres...

 

 

Folk som ikke trimmer mopedene sine, og forsvarer denne idiotiske regelen, er allerede lobotomert.

 

grunnen til at det koster mer og ta lett-sykkel lappen er pga du får mye mer opplæring noe som du trenger når du skal i høyere hastigheter en 45kmt...

 

Hvis du først klarer å kjøre i 45, så klarer du å kjøre i 70 også.

Det er de samme veiene, samme reglene og samme bilene du møter.

 

Skal man drive å kjøre i 45 på offentlig vei, fører det bare til MER behov for kunnskap, da man må redde seg ut av flere farlige forbikjøringer, enn om man bare fulgte trafikken.

 

Om du havner i rullestol resten av livet er det strengt tatt både din egen feil, og ditt eget problem. Da er jeg heller for en strengere og grundigere opplæring til enda tyngre sykler og bil, da du fort kan ende opp med å skade andre også.

 

Det er ingen som er interessert i å havne i rullestol.

Min strategi for å unngå å havne i rullestol, er å unngå trafikkulykker. Dette oppnår jeg ved å kjøre trygt og hensynsfullt i fornuftig hastighet, i stedet for å bli forbikjørt av samtlige biler i fylket, mens jeg homper bortover vegskulderen.

 

Mange mopeder er bygd for høye hastigheter. Eksempel:

 

 

Du ser vel at det er forskjell på disse to?

 

8907n06b20french_20moped_20rider3.jpg

og

c3334c699e.jpg

 

Moppen min kom fra fabrikken, nesten helt klar til å kjøre fort. Det eneste var en innsnevring i eksospotta. Bremsene er gode for langt mer enn 45, og fabrikken vet at 90% av kundene kommer til å kjøre over 45.

 

Påstanden om at mopedene er bygget for 45 er urimelig. De fleste av dagens mopeder er plomberte motorsykler.

 

Utrimmede mopeder er like irriterende som, og ofte tregere enn, slike Lance Armstrong wannabees i kondomdrakt, som sykler midt i veien der det finnes både fortau og sykkelsti.

 

Jeg tar ofte meg selv i å kjøre forbi dem når jeg kjører bil. Men kun når jeg anser det som trygt.

Mange biler skal forbi UANSETT, særlig de som eier svart BMW.

Kjører en slik forbi en utrimmet moped, er det ikke alltid det foregår på tryggest mulig måte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
folk som trimmer mopedene sine burde lobotomiseres...

 

 

Folk som ikke trimmer mopedene sine, og forsvarer denne idiotiske regelen, er allerede lobotomert.

 

Du sier mye sundt og fornuftig "Mannen med ljåen" men dette er bare tull å skrive. Er ingen som vil kjøre i "bare" 45, men det er loven og å si at man er lobotomert om man ikke bryter loven er.....høl i hue!

Lenke til kommentar

Jeg vil heller overleve og få bot,

enn å dø i trafikken mens jeg slavisk følger regler.

Lastebilen bak meg kjører IKKE i 45, nemlig.

 

Mulig påstanden min om lobotomi er litt på kanten, men det er definitivt den påstanden om lobotomi jeg siterte også.

 

 

Forresten, kunne du være så snill å se gjennom det du skriver, før du publiserer? Måtte lese innlegget ditt flere ganger før jeg så helt sammenhengen. Komma, linjeskift, stor bokstav osv.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Jeg synes det er latterlig med ungdommer som kommer i full MC-drakt og tuter avgårde i lettsykkelen sin. Samme gjelder rusing!

 

Dypt uenig. De fleste som kjører moped eller lettsykkel med full MC-drakt gjør det enten fordi de fryser, eller for å øke sannsynligheten for å overleve hvis de blir slept bortover asfalten.

 

Tenk sikkerhet og helse, i stedet for å flire av romvesenkostymene.

 

Drakter hindrer forkjølelse. Men de hindrer også at du dør ved ulykker, samt at de holder leddene og musklene så varme at du slipper å få nedsatt motorikk.

 

Å kjøre på to hjul er temmelig kaldt mesteparten av året.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller overleve og få bot,

enn å dø i trafikken mens jeg slavisk følger regler.

Lastebilen bak meg kjører IKKE i 45, nemlig.

 

Mulig påstanden min er litt på kanten, men det er definitivt den påstanden jeg siterte også.

 

 

Forresten, kunne du være så snill å se gjennom det du skriver, før du publiserer? Måtte lese innlegget ditt flere ganger før jeg så helt sammenhengen. Komma, linjeskift, stor bokstav osv.

 

Beklager skrivefeil og slikt, må bare rable ned mens tankene fremdeles er i hodet ;)

 

Er det slavisk å følge regler? Er jeg en slave fordi jeg ikke raner en bank eller skyter ned en person? Ja, det er forskjellige tilfeller, men det er ikke slavisk å følge regler. Lastebilen bak for værsogod kjøre forbi.

 

Dessuten mener jeg det er tull å diskutere moped/scooter hastigheter i byen. Er noe som heter fartsgrenser og de må man følge om man har trim eller ikke. 50/60 km/t er vel vanlig, noe de fleste mopeder kan klare. Uansett rekker man aldri å komme opp i den hastigheten før man kommer til neste kryss.

 

Endelig litt on-topic: Gutter på moped ser så inn i granskauens homofilt ut. Min mening.

Lenke til kommentar

De fleste regler sammenfaller med fornuften.

 

Når jeg ikke raner en bank, skyldes det ikke at det er forbudt, men også at det er umoralsk.

 

Noen regler sammenfaller IKKE med fornuften. Den 9. april 1940 ble det innført en hel haug med slike. Jeg antar at du ikke ville fulgt alle reglene om du levde under krigen?

Om du var homofil, ville du da oppsøkt en konsentrasjonsleir, fordi Loven sa at du skulle dø?

 

Dette er muligens å sette ting på spissen.

Men dumme regler finnes fremdeles. Noen dummere enn andre.

 

 

Som mopedfører respekterer de fartsgrensene som ser sånn ut:

fartsgrense.jpg

Runde skilt som gjelder all trafikk. trenger ingen egne fartsgrenser for mopeder.

 

Dessuten brukes mopeder i Norge sjeldent mellom bygater, slik du ser på gamle, italienske filmer, der mannen kjører Vespa med dama bakpå.

 

I Norge går de mellom byer. Jeg har ofte kjørt moppen min fra Hommersåk til Stavanger.

 

 

 

Og sålenge scooteren ikke er rosa, ser det ikke homofilt ut.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

bare fordi den har racing kåpe betyr ikke det at den er bygget for høye hastigheter... det betyr bare at den er bygget for oppmerksomhets trengende gutter :whistle:

 

hvorfor inni helsike ville fabrikken bruke mer penger på en sykkel som bare skal opp i 45kmt ? kapitalismen funker ikke slik :cool:

 

og det med forbi kjøringene er ikke mopeden sin feil... det er den hjerne døde fyren bak ratet i bilen bak mopeden som ikke kan vente til han har en trygg forbi kjøring :)

Endret av livingman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...