Gå til innhold

Canon ekspanderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjesp. Jeg er klar over at det skjer lite på forumet for tiden, men dette er å leite etter et tema. Semantikk på et så pirkete grunnlag er helt uinteressant på et teknisk forum. Store grove feil som "hvem kamera" kan føre til irritasjon, men slik småfeil som ikke er egentlige feil bør da kunne passere.

 

Bokmåsordboka (på nettet): "ekspan|de're v2 (også utt -pang-; fra lat. 'utbre') bli større, vokse, øke, bre seg amerikansk industri har ekspandert kraftig / servicenæringene e-r raskest / adj i pr pt: en e-nde bolt, plugg". Det er altså Canon som firma som ekspanderer med nye fabrikker.

 

Det kan altså fint passe i denne sammenhengen.

Dette er for meg en semantisk agurk, men er gammel og råtten sådan.

 

Jeg har forresten merket at det er høysesong for kommentarer til språkbruk over hele forumet nå.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Blits/Blitz anyone? :tease:

He he he. Skjønt den er jo litt mer viktig, i og med at det er et feilstavet faguttrykk. Her var det hverken feil mening eller feil staving med i spillet.

 

Men jeg har nevnt det noen ganger, men da som svar til de som plukker på andres bruk av faguttrykk og stavinger. For de fleste synder jo i bruken av det ordet. Men generelt synes jeg det er totalt unødvendig å småplukke på språk hele tiden. Jeg gjør det selv kanskje et par ganger i året, men enkelte klarer å lire av seg noe slik daglig.

 

Merkelig nok er de som klager på slik i denne kategorien (Diskuter artikler digital foto) ikke faste bidragsytere til Akams forum. De kommer liksom på gjestespill for å klage på semantikken, og så ser vi de aldri igjen. Snodige saker.

Lenke til kommentar

Bare det ikke blir slik som på itavisen sitt kommentarfelt til artikler. Der er det trollene som har makta. Urovekkende.

Så sånn sett skal man være glad for relativt strenge regler her.

 

Får vel en smekk over lillefingeren snart i denne tråden siden den havnet ganske så OT.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...