Gå til innhold

Oppgraderer bærbar-mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var pen :) Jeg har selv forgjengeren og er veldig fornøyd.

 

Fint å se at det endelig er noen som har forstått at den blåtann mottakeren ikke må være så himla stor :) Den burde vel fungere som en "vanlig" BT dongel og den ? :hmm: I så fall vil det jo være et godt kjøp dersom du vil unngå å ha en stor BT-dongle stikkende ut av maskina.

 

Edit: Var visst ikke blåtann likevel :( Da har jeg IKKE forgjengeren heller. Håper noen kan lage en BT sak på samme størrelse :)

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Ellers er musen laserbasert, og krever en USB-port og enten Windows XP/Vista eller Mac OS X 10.3.9 eller senere for å fungere.

Windows 98-folk: Styr unna

Windows 2000-folk: Styr unna

Folk med server-varianter av Windows: Styr unna

Folk med Mac OS fra før 2004: Styr ynna

Linux-folk: Styr unna

BSD-folk: Styr unna

Solaris-folk: Styr unna

 

Jeg får bare takke Logitech for advarselen så langt.

 

Etter å ha kikket litt på Logitech sine sider så lurer jeg også på om den støtter Vista x64 og XP x64. Er det noen som vet om disse er støttet?

Lenke til kommentar

Jeg vil herved utrope den siste halvdelen av dette tiåret til nanoperioden.

Da mange produsenter elsker å bruke betegnelsen nano i mange slags elektroniske data og lyd tilbehør.

 

Jeg lurer litt på om alle produktene som kaller seg nano virkelig har komponenter som er produsert med nanoteknologi. Dvs. teknologi med størrelser under 100 nanometer (en milliontedels millimeter).

Lenke til kommentar
Linux-folk: styr unna

Ja, jeg så det. Logitech er notoriske for å ikke støtte Linux... Men jeg har en Logitech LX7 nå, og den funker greit i Linux på de viktigste funksjonene: høyre og venstre musknapp, begge samtidig, og rullehjulet. De fleste mus pleier å fungere på dette. Det er spesialfunksjoner som støttes bare av programvare, som ikke Linux-folk får. Men jeg gråter ikke over å ikke ha en egen knapp til å hente e-posten min, spille av CD el.l.

 

Så jeg vil tro at denne nye musen også vil virke i Linux på primærfunksjonene til en mus.

Lenke til kommentar
Linux-folk: styr unna

Ja, jeg så det. Logitech er notoriske for å ikke støtte Linux... Men jeg har en Logitech LX7 nå, og den funker greit i Linux på de viktigste funksjonene: høyre og venstre musknapp, begge samtidig, og rullehjulet. De fleste mus pleier å fungere på dette. Det er spesialfunksjoner som støttes bare av programvare, som ikke Linux-folk får. Men jeg gråter ikke over å ikke ha en egen knapp til å hente e-posten min, spille av CD el.l.

 

Så jeg vil tro at denne nye musen også vil virke i Linux på primærfunksjonene til en mus.

 

Logitech V470 fungerer fint i linux. Det er en tråd i Ubuntuforums. Det er bare hvis du skal ha de to sidescroll-knappene til å fungere at det er ekstra tweaking. Ellers er det lettere enn i windows, der du må knote med autensiering.

Lenke til kommentar
Hva er det som skal autentiseres og hvorfor?

 

Sikkerhetsnøkkel mot windows bluetoothdriveren, visstnok. Jeg forsøkte 0000, 1234, alle tall bak på musen etc. , men den ville ikke, så det endte med at jeg disablet hele (sikkerhets-)greia. Kanskje urettferdig å skylde på windows. Det er snakk om standard bluetoothdriver.

 

Hvorfor aner jeg ikke.

 

Du må vel taste inn det administrative passordet i Linux for å få tillatelse til å venstreklikke grunnet "sikkerhet"...

 

Nei.

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Du må vel taste inn det administrative passordet i Linux for å få tillatelse til å venstreklikke grunnet "sikkerhet"...

I motsetning til Vista hvor du må høyreklikke 5 ganger på "allow" for å kunne høyreklikke.

I Vista slipper man i det minste å bruke tastaturet.

 

Redigert: Og man kan skru det av.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...