Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K660i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har symbian, som er et stort minus for meg (ja, jeg liker det ikke, sånn er det bare :)).

 

(La oss nå diskutere mobilen og testen, ikke hva som er best av ulike mobiler)

Hvis du ikke liker symbian, så er kanskje W890 telefonen for deg. Mobilen.no ga w890 en 6-er da de testet den, noe som er langt nærmere sannheten enn karakteren den fikk her...

Lenke til kommentar

Wi-Fi hadde utvilsomt gjort seg på en telefon som markedsføres som "internett-telefon", men OK. Bortsett fra den nye nettleseren er det vel ikke så særlig mye annet spennende på den. Tror heller jeg hadde sett i retning av Nokia 6300i, dersom jeg var i beit etter enkel, snerten telefon med gode nett-muligheter.

Lenke til kommentar

Da er det noe galt med Alastor sin 6300.

 

6300/6300i funker selvfølgelig strålende sammen med Opera Mini. Innebygde browseren i K660i slår garantert 6300i sin innebygde browser ned i støvlene, men der kommer jo Opera Mini inn i bilde.

 

Aldri vært noen tvil om at K660i er mer eller mindre direkte kopi av suksessen 6120 Classic. Men bra resultatet ble bra likevel, selv om prisen kunne vært noe lavere som vanlig.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg HAR opera mini, og har brukt opera mini fra dag en på min 6300. Den innebygde leseren viser ikke hvor mange kilobyte som lastes inn, det gjør jo opera mini, derfor kan jeg si at det er forskjell.

 

Om den skal laste en side med bare tekst, som feks er på 40 kb (reelt eksempel), så bruker den ca 3 ganger så lang tid som min K750i med opera mini gjorde.

 

Det som derimot går raskere, er lasting av bilder osv. Den sliter med normale websider der bilder er fjernet.

Lenke til kommentar

Ja, sammenligner opera mini kjørt på begge to ja.

 

Har du hatt K750i noengang? For jeg har testa begge sammen bare for å dobbeltsjekke, det er en vesentlig forskjell her. Oppdatert firmware 2 ganger, først i august, så nå i vinter. Ingen forskjell.

 

Den bruker ca (jeg anslår nå) 10 sekunder på å vise en webside på 20 kilobyte via opera mini - når den begynner å laste inn, altså etter "oversetter" slutter å stå.

 

K750i brukte under halvparten av denne tiden.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...