Gå til innhold

– Nintendo har ikke vunnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Nintendo fortsatt kommer til å gjøre det godt. Med spill som Mario Kart og Brawl rett rundt hjørnet har de gode utsikter. Om noen tredjeparts utviklere greier å komme med noen gode spill ser det svært bra ut for Nintendo og Wii.

 

Spørsmålet nå er om Microsoft greier å fortsette med salget av konsoller. For å gjøre det må det lanseres noe annet enn bare sportsspill og skytespill (litt overdrevet, men ikke langt fra sannheten). Slik ting er nå føler jeg Xbox 360 kun når ut til ungdom interessert i FPS, racing og sport. Det er ikke veldig mange gode eventyrspill til 360, og gode RPG er det heller ikke så mange av. Når konsollen nå begynner å bli billigere har utviklerne en unik mulighet til å lansere spill som brer seg ut til et større publikum.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Tror ps3 kommer til å vinne til slutt jeg, og det sier jeg ikke fordi jeg har ps3. Xbox 360 ledet overlegent over ps3 men de to har nå jevnet ut, og med tanke på de storspillene som kommer til ps3 i løpet av året (inkl. Home) så er min spådom at ps3 vil lede over X360 ved årsskifte. Wii blir nok verre og knekke, men siden wii er mer rettet mot barn enn voksen tror jeg de fleset litt eldre spillerne vil ha en av de andre konsollene, til litt andre spill enn Mario. Og den andre konsollen blir i følge meg ps3, men tror ikke ps3 går forbi wii i år for å si det slik. Det kommer nok til å ta noen år.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Wii har et helt annet og bredere publikum å nå ut til enn de 2 andre så ser jeg ikke bort fra at Wii går av med seieren i det lange løpet.

 

PS3 har mange gode spill ja, men jeg tviler på at GT5, MGS4, LittleBigPlanet, Afrika og God of War 3 er spill som kommer til å pirke engang i markedet til Wii, da må PS3 slå til med et skikkelig partyspill som direkte går på markedet til Wii. De andre spillene er mer for spesielt intereserte gamere enn det bredre markedet til Wii.

 

Man ser jo på X360, etter at Wii kom gikk den ned og Wii kraftig opp. I det totale løpet har Wii på litt over 1 år solgt mer enn X360 har gjort på 2 år. Det sier jo litt om det markedet som Wii har truffet på nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg tror, som så mange andre her, at 2008 kan bli et godt år for Sony. Mange av spillene som har blitt ofre for utsettelser vil komme ut i 2008, så disse vil nok også selge en del konsoller.

Ser ikke bort i fra at Microsoft og Sony vil kunne ligge ca. likt ved utgangen av året, med Nintendo ca. 5 millioner fler enheter solgt.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at den ble utviklet en ny blu-ray laserhode?

Som skulle redusere produksjonskostnadene på PlayStation3 og Blu-Ray spillere?

 

Nå kom også IBM med en 45nm utgave av PlayStation3 sin Cell prosessor,

som skulle muliggjøre en mindre utgave av PlayStation3 eller noe slikt

Lenke til kommentar

Så lenge de som kjøpte wii pga wii sports ikke kjøper flere spill, kan nintendo selge utrolig mange konsoller, men vil få lav tredjepartsstøtte. Tipper det neste store spillet til wii blir wiifit, etterfølgt av brawl.

 

Microsoft kan ende opp med seieren i det lange løp, men bare for å ha sagt det, med mindre microsoft fikser støynivået kommer det ikke en slik en inn i hybelen. Vil ikke ha en støvsuger i hybelen… som ikke suger støv…

Lenke til kommentar

Jeg ser det heller slik jeg. Vi har 3 konsoller, 3 konkurenter og 3 muligheter. Vi gamere på siste ende vinner garantert, i alle fall vi med alle 3 enhetene fra denne generasjonen.

 

I alle fall for min del kan hvem som helst vinne så lenge jeg har det morsomt i tiden frem til vinneren kåres.

Lenke til kommentar
Jeg ser det heller slik jeg. Vi har 3 konsoller, 3 konkurenter og 3 muligheter. Vi gamere på siste ende vinner garantert, i alle fall vi med alle 3 enhetene fra denne generasjonen.

 

I alle fall for min del kan hvem som helst vinne så lenge jeg har det morsomt i tiden frem til vinneren kåres.

Håper krigen blir like bra som 16-bit krigen. Ingen som er spesielt svak.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...