Gå til innhold

Kulturo: Mer Stallone-action


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotters. Om de blir i nærheten av like gode som Rambo og Rocky Balboa så blir jeg fornøyd. Sly har bevist at han ikke er for gammel for dette gamet. Tar gjerne mer Rambo, da jeg fikk mye mersmak av den siste filmen. Men Rocky kan forbli pensjonert nå, den filmen fikk en flott avslutning.

 

Og for de som kun ser på Sly som en tanketom muskelbunt, skjerp dere. Dere er bitt av fordommene og det stigmatiserende imaget den mannen så ufortjent har fått. Han er nok ikke like smart som en annen stigmatisert kar, Arnold Schwarzenegger (stor suksess utenfor film både politisk og med investeringer. Skal vistnok ha IQ på over 130), men Sly har bevist at han kan. Oscarnominert skuespiller og skribent, regissert gode filmer som Rocky Balboa og Rambo, gjorde en strålende prestasjon i Cop Land og skrev også manus til den flotte actionfilmen Cliffhanger. Greit nok, han ble ingen ny Marlon Brando slik Roger Egbert hevdtet på 70-tallet, men han ble nå en av de største filmstjernene gjennom tidene. :)

 

Forresten, hans noenlunde "merkelige" ansiktsuttrykk (spesielt skjeve leppen) skyldtes at han er lam i deler av ansiktet, etter fødselskomplikasjoner.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett uhorvelige mengder med hjernedød action opp gjennom tidene, men må si jeg likte den siste Rambo, trakk på smilebåndet under de verste scenene. Er det bare jeg som husker Revolvermagasinets videovoldveiledning?

 

Bedre med hjernedød action fra Stallone, enn eksistensielle sort/hvitt østeuropeiske melo-dramaer (slike filmer tar livsmotet fra meg) :no:

Lenke til kommentar

Kan bli spennende dette her. Enig med Dotten i at Stallone får unødvendig mye pes, han står tross alt bak en av de kuleste sportskarakterene, og en av de barskeste actionkarakterene i filmhistorien.

 

Leste at Stallone var i en ekstremt eksklusiv klubb(med Welles og Chaplin, hvertfall), da han ble Oscar-nominert for skuespill OG manus for èn og samme film. Mulig jeg blingser, orker ikke Google det.

Lenke til kommentar

eksistensielle sort/hvitt østeuropeiske melo-dramaer<3

 

Leste at Stallone var i en ekstremt eksklusiv klubb(med Welles og Chaplin, hvertfall), da han ble Oscar-nominert for skuespill OG manus for èn og samme film. Mulig jeg blingser, orker ikke Google det.

 

Du har rett i det, Dotten nevnte det vel her om dagen.

Lenke til kommentar

Problemet er at en Rambo V nesten må toppe forgjengeren, og i tillegg må den lages relativt fort (Sly blir jo ikke yngre) Spørsmålet er om det egentlig er nødvendig å prøve, om det egentlig ikke er lurere å gi seg på topp. Å lage to så gode filmer som Rocky Balboa og Rambo etter så lang tid er jo helt bemerkelsesverdig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...