Gå til innhold

Dell kutter 900 stillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ligger supportsenteret?

Vet at mye norsk support kommer ifra Danmark, er det det senteret som blir nedlagt?

Eller et tilfeldig senter i India?

Tror nesten det er trygt å garantere at nedleggelsen enten skjer i Europa eller Nord Amerika, det er fortrinnsvis her det er mest å hente på å kvitte seg med 900 arbeidstakere.

 

Hvorfor Dell plutselig kan kvitte seg såpass mange innen support kan sikkert diskuteres, men tviler det har noe med den lille andelen Linux maskiner de selger(tipper de utgjør under 1%). Jeg vil heller tro at supportbehovet er likt, men at endel er outsourcet til andre selskaper.. i f.eks India :)

Lenke til kommentar
Jeg vil heller tro at supportbehovet er likt,
Der tar du nok helt sikkert feil. At det ikke er tilfeldig hvilke brukere som velger linux vil alene gjøre statistikken meget skjev, men selv uten det er det ganske mange indikatorer på at linux gir et mer problemfritt OS. Undersøkelser viser at det er lettere å bruke for de ukyndige, det finnes ingen virus eller malware. Generelt skal det mer til å rote til en linux installasjon som vanlig bruker.
Lenke til kommentar
Jeg vil heller tro at supportbehovet er likt,
Der tar du nok helt sikkert feil. At det ikke er tilfeldig hvilke brukere som velger linux vil alene gjøre statistikken meget skjev, men selv uten det er det ganske mange indikatorer på at linux gir et mer problemfritt OS. Undersøkelser viser at det er lettere å bruke for de ukyndige, det finnes ingen virus eller malware. Generelt skal det mer til å rote til en linux installasjon som vanlig bruker.

Enten legger du ved lenke som støtter "statestikken" din.. Eller så lar du være og skrive svada... Klarer du ikke og støtte det du sier med fakta så ikke skriv.. Vil se "undersøkelsene" også..

 

Takk....

 

Ellers håper jeg ikke dette er inorge =)

Lenke til kommentar
Enten legger du ved lenke som støtter "statestikken" din..
Hvis du ikke har fulgt med, så er det ikke mitt ansvar å google for deg. Av en eller annen grunn har ingen andre benektet påstandene, det burde gi deg et lite hint.
Ellers håper jeg ikke dette er inorge =)
Det er i Canada, har du ikke en gang lest tråden?
Lenke til kommentar
Men all fornuft skulle vel tilsi at dette neppe skyldes Linux om bruken av dette er ca 1%, er det virkelig noen som er så naive at de tror 1% utgjør 900 stillinger på support i et firma .
Naturligvis ikke, men det ble jo en litt morsom tråd. Hadde vært nitrist å bare snakket om folk som mistet jobben sin ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...