Gå til innhold

Sniktitt på Mount & Blade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkurat si at kampystemet var helt kurant...omtrent eneste måten å slå på er å holde inne "angreps" knappen en liten stund, for så å slippe den - blir for tung-grodd å treigt for min del - men kamp fra hest likte eg...der var timing og posisjonering viktig

Endret av Conputer
Lenke til kommentar

jeg spiller en viking mod til spillet nå og det er digg, når jeg spiller vanilla eller andre mods er jeg nesten alltid på hesteryggen.

 

men siden jeg nå spiller viking tenkte jeg at jeg skulle spille på beina, på mange måter blir slagene enda mer brutale og adrenalin pumpende når man slåss på bakken, det krever også mer skills. mens man ofte på heste ryggen bare kan denge løs, må man være mer opps på blokking når man slås fra beina

Lenke til kommentar

Har spillet dette en stund faktisk og det er et ufattelig vanedannende spill. Blir bare sittende der.

 

Elsker for så vidt kamp til hest men er og meget morsomt å ta 2 handed sverd og vandre mot en gjeng angripende hesteryttere, gjøre klar slaget for deretter å bare vike en liten tomme slik at du unngår å bli truffet men klarer å treffe den stakkars hesten slik at den ramler du rytteren ramler av. Halve kampen er over, trenger bare ta ned rytteren.

 

Skulle ønske faktisk at flere forsøkte seg litt mer på dette. Er meget interesangt at et spill blottet for mana, undead, hårete monster og glitrende magi kan være så mye bedre enn de som har det.

 

Oblivion f.eks kan faktisk ikke måle seg med dette kampmessig.

Lenke til kommentar
Er dette sån Oblivion aktig spill? :D

 

mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye bedre.

 

det er noe egent å sitte på hesteryggen og peppre folk med bue, og se stakerne fall om som fluer.

eller stå på bakken å se dem komme en rytter mot deg og du tar et spyd og stikker i hode på han og ser han rulle av hesten

Lenke til kommentar

Høres absolutt ut som et lovende spill. Jeg likte det ikke spesiellt godt første gang jeg testa det, jeg spiller mye mindre enn før og kanskje dette kan være et spill som endrer på det. De fleste nye spill virker så tamme og kjedelige, eller kanskje det bare er meg ...

Lenke til kommentar
Er dette sån Oblivion aktig spill? :D

 

mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye bedre.

 

det er noe egent å sitte på hesteryggen og peppre folk med bue, og se stakerne fall om som fluer.

eller stå på bakken å se dem komme en rytter mot deg og du tar et spyd og stikker i hode på han og ser han rulle av hesten

 

 

Skal mye til for å være bedre!

Men må nok vurdere det.

Lenke til kommentar

Har spillt dette spillet leeenge, og de har virkelig gjort mye med det. Har blitt vanvittig bra. Eneste jeg savner nå, er kanskje en "main quest" for hvert av kongerikene. Hadde vært kult med noen andre typer oppdrag enn å levere brev, trene opp styrker for kongen, ta fiender til fange, og en gang i blandt får du beskjed om å spore opp en eller annen kar som har gjort no galt og drepe han :p Synes det siste er ganske morsomt, men det er dessverre korte oppdrag.

 

Det morsomste er å sitte på hesteryggen og ha ganske høy "horse archer" skill, så du kan treffe godt, selv i fart, og bare ri etter folk og skyte dem ned :D

 

Det er også ganske kult å plyndre landsbyer, dette kan du tjene ganske godt på.

 

I siste patch har du også fått mulighet til å styre din egen landsby! Etter at jeg hadde gjort en del oppdrag for kongen min (Swadia), så ga han meg min egen by, som jeg kan bygge nye bygninger i, og henter taxes derfra en gang i blandt, blir ganske mye penger av det og :)

Lenke til kommentar

Spilte nettopp litt på characteren min, og jeg tapte et slag mot en av Lordene, og ble da tatt til fange. Klarte til slutt å rømme, og var ene og alene med hesten min og en lanse. Jeg rakk å ri i noen timer før jeg ble angrepet av 23 Mountain Bandits, og av prinsipp går jeg alltid til kamp når jeg blir utfordret.

 

Det startet med at jeg reiv ned to av rytterne deres rimelig kjapt med lansen min. Deretter ridde jeg ut i ei diger gruppe archers og stakk ned en etter en før jeg dro med meg rytterne deres vekk og sloss med de en vending og tok ut en av de.

 

Nå var det vel bare 10-15 igjen, en rytter, noen archers og resten soldater med sverd, maces o.l.

 

Jeg var alene, mot over 10 stk, hadde så godt som ingenting av HP igjen, og faen heller om jeg ville bli tatt til fange på nytt! Og tro det eller jeg, jeg vant faktisk kampen. Èn mann mot 23 stk.

 

Og for en følelse jeg satt igjen med etter at slaget var vunnet! Følte meg mektig der jeg så utover slagmarken jeg hadde vært på de siste minuttene.

 

Med vilje og innsats kan man klare alt :D

 

Herregud så sinsykt kult dette spillet er!

Lenke til kommentar

Mount and Blade er bare alldeles artig. Har nå egen landsby, der jeg holder på å bygge skole. Har nettopp erobret et castle tilhørende Nord-folka. Er bare utrolig bra den nyeste versjonen av spillet. Jeg har egentlig sluttet å gjøre oppdrag, og rir nå rundt under eget flagg og raider karavaner, hunter lords og koser meg. ^^ Skal ta noen screens så dere kan få se.

 

edit: 1 screen her i tråden skader vel ikke. Odin i full utrustning:

post-51936-1201739617_thumb.jpg

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...