Gå til innhold

Mer AMD-grafikk i budsjettklassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da blir det spennende å se om disse kan hevde seg mot Nvidias alternativer.

De vil jeg faktisk tro at de kan, ihvertfall på pris/ytelse ratio.

De billigste modellene kostet jo nesten ingenting, hadde vært morsomt å kjøpt 4 stykker og kjørt i CFX :)

 

hehe tror 1 stk 3870 er bedre en 4 slike i CF. tenk deg spill som ikke støtter CF da vil du ikke få kjørt de engang pga at ingen av de billigkorta der duger til noe som helst spill.

Lenke til kommentar
Skal bli interessant å se noen tester av de da... kanskje det er på tide å bytte ut 8600gt kortet i mediacenter´n :hmm:

Uansett om det skulle vise seg å være 10-20% bedre så vil jeg kalle en så liten oppgradering for bortkastede penger. Kjøp heller noe som er merkbart bedre (dobbelt så høy ytelse eller mer).

 

Ellers så lurer jeg på om HD3650-kortene har 2x Dual link DVI eller bare 2x single link. Jeg regner med video-egenskapene er knallbra på alle disse kortene. Men jeg vil si at kun de med passiv kjøling og lavt effektforbruk passer for HTPC grunnet støynivået. Håper derfor 34xx-kortene er effektgjerrige (maks 20W).

Lenke til kommentar
Vanlig pci? Hvorfor ikke AGP?

 

Han har sikkert et gammelt hk i mediacenter´n...kanskje :whistle:

det også, også pågrunn av at jeg da må ha ett lavprofil agp kort og det er som regel en del dyrere enn ett ikke lavprofil pci kort...

 

uansett kjøpte jeg meg ett 3850 her en dag og monterte det i går, jeg må si at det er lenge sia jeg fikk så mye ytelse for 1000kr :D

ble noe annet enn mitt gode gamle 7900gs :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
står at den tregeste 3450 kan kjøres passivt. etter min mening bør også 3470 også kunne kjøres passivt da den kun vil duge i stue pcer osv. til spill er begge uduglige pga en minnebåndbredde på 14 og 8 GB/sec. noe som er veeldig lavt.

 

Nå finnes det jo til og med passivt kjølte versjoner av både HD3870 og HD3850, så da skulle disse kortene også høyst sannsynlig kunne klare seg uten vifte.

Lenke til kommentar
Endelig kommer displayport! Nå må bare skjerm produsenter følge opp.
DisplayPort includes optional DPCP (DisplayPort Content Protection) copy-protection from AMD, which uses 128-bit AES encryption, with modern cryptography ciphers. It also features full authentication and session key establishment (each encryption session is independent). There is an independent revocation system. This portion of the standard is licensed separately. It also adds support for verifying the proximity of the receiver and transmitter, a technique intended to ensure users are not bypassing content protection system to send data out to distant, unauthorized users.

BulletPukeL.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...