Gå til innhold

Sandisk Sansa får 32 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kommer også Sandisk med en fastminnespiller med hele 32 GB lagringsplass.

 

Les mer

 

Kjøpte SanDisk Sansa e260 i midten av 2007. Akk og ve hvor skuffet jeg ble! Hadde tidligere en Creative Zen Micro - grunnen til at jeg byttet var batteri-varigheten. Nesten det eneste positive jeg kan si om min SanDisk Sansa er batteri-varigheten. Jeg leste litt om spilleren først (skulle kanskje ikke tro det når jeg ble skuffet, men..) og da stod det på flere forum at man burde foreta en firmware oppgradering pga lavt volum. Jeg har testet den med flere øreplugger og bør ha den på volum Trinn 1. Har jeg den på volum Trinn "0.5" så vil ikke neste sang høres. Den spilles, men man hører ikke noe. Den norske oversettelsen er på godt norsk "ræva", f.eks har de oversatt "Fast Forward" til "Søk sang". Hvordan man beveger seg rundt i menyene har jeg enda ikke blitt vant til. Random play er ikke random play. Firmware oppgradering må gjøres med spilleren tilkoblet PCen med internett (altså man må ha internett der og da når man skal oppgradere - det finnes triks). Med mer..ville ikke anbefalt SanDisk MP3 spillere (uansett 32Gb eller annet) basert på min erfaring med SanDisk Sansa e260

Lenke til kommentar
Jeg leste litt om spilleren først (skulle kanskje ikke tro det når jeg ble skuffet, men..) og da stod det på flere forum at man burde foreta en firmware oppgradering pga lavt volum. Jeg har testet den med flere øreplugger og bør ha den på volum Trinn 1. Har jeg den på volum Trinn "0.5" så vil ikke neste sang høres. Den spilles, men man hører ikke noe.
Jeg vet ikke hva du mener med Trinn 1 og "0,5", og kjenner ikke igjen problemet ditt. Det kommer sikkert an på hvilken firmware du har. Jeg har 01.02.15E (lenge siden) og er godt fornøyd med den. På voluminstillingene kan jeg velge mellom "Normal" og "Høy", der "Høy" åpner for høyere volum enn "normal". Men den står faktisk på "normal" hele tiden, for at jeg ikke skal falle for fristelsen å skru høyt opp over lengre tid. Normalt volum og PortaPro gir høy nok lyd for min del (høy og god lyd nyter jeg heller hjemme på stereoen).

 

Den norske oversettelsen er på godt norsk "ræva", f.eks har de oversatt "Fast Forward" til "Søk sang".
Ingen tvinger deg til å ha norske menyer. Hvis du forstår engelsk så er vel ingenting bedre? Mange klarer seg fint med engelsk TV og engelsk operativsystem. Har Creative Zen Micro norske menyer i det hele tatt?

 

Hvordan man beveger seg rundt i menyene har jeg enda ikke blitt vant til.
Da må du ha en merkelig intuisjon. Bakover er venstre, og fremover er høyre eller midten. Du har en snarvei til hovedmenyen på power-knappen og play-knappen (oppover) brukes nesten ikke. Meny-knappen (nedover) åpner menyen når du er inne i avspillingsdelen.

 

Firmware oppgradering må gjøres med spilleren tilkoblet PCen med internett (altså man må ha internett der og da når man skal oppgradere - det finnes triks).
Gjør andre spillere det på andre måter? Hvordan skal firmware bli distribuert hvis det ikke skal bli distribuert over internett? Jeg syunes at det var en ekstremt lett måte å oppgradere firmware på. Du åpner/installerer et bittelite program som fikser alt for deg.

 

Men jeg ikke dermed påstått at e260 er feilfri. Det tar blant annet irriterende lang tid å slå den på, så derfor har jeg byttet ut det originale systemet med Rockbox (som luringen over foreslo). Hold-knappen er ikke optimalt plassert. 4GB er for lite minne for meg. Det er ikke mulighet for å lage spillelister på spilleren (Rockbox fikser det) og det er ikke crossfading på avspillingen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...