Gå til innhold

Test: Samsung SGH-F330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en ting jeg ikke skjønner, og dette gjelder ikke bare Samsung... Etter to tiår med mobilproduksjon, så burde man kanskje vite hvordan man lager ordentlige taster.

Tester de virkelig ikke ting før de legger det ut for salg, eller er det en lov som sier at minst 20% av telefonene må ha elendige taster?

 

Nå kan det jo hende at han som prøvde disse tastene er veldig forutinntatt, og ettersom det står Samsung på telefonen er han i utgangspunktet veldig negativ. Vent med å dømme denne til du har prøvd den selv. Dessuten er det jo litt merkelig med karakteren den får for kameraet? Syns du ikke?

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke skjønner, og dette gjelder ikke bare Samsung... Etter to tiår med mobilproduksjon, så burde man kanskje vite hvordan man lager ordentlige taster.

Tester de virkelig ikke ting før de legger det ut for salg, eller er det en lov som sier at minst 20% av telefonene må ha elendige taster?

 

Nå kan det jo hende at han som prøvde disse tastene er veldig forutinntatt, og ettersom det står Samsung på telefonen er han i utgangspunktet veldig negativ. Vent med å dømme denne til du har prøvd den selv. Dessuten er det jo litt merkelig med karakteren den får for kameraet? Syns du ikke?

 

Hva får deg til å tro det? Amobil har jo gitt bra anmeldelser av mange Samsung-mobiler. Uansett, du må være enig i at mange av telefonene på markedet i dag har elendige taster. Det er det jeg ikke skjønner, det er jo så enkelt å kontrollere. Hvis man har en telefon som blir lovpriset for de gode tastene den har, hvorfor ikke overføre samme tasteoppsett til andre telefoner?

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke skjønner, og dette gjelder ikke bare Samsung... Etter to tiår med mobilproduksjon, så burde man kanskje vite hvordan man lager ordentlige taster.

Tester de virkelig ikke ting før de legger det ut for salg, eller er det en lov som sier at minst 20% av telefonene må ha elendige taster?

 

Nå kan det jo hende at han som prøvde disse tastene er veldig forutinntatt, og ettersom det står Samsung på telefonen er han i utgangspunktet veldig negativ. Vent med å dømme denne til du har prøvd den selv. Dessuten er det jo litt merkelig med karakteren den får for kameraet? Syns du ikke?

 

Hva får deg til å tro det? Amobil har jo gitt bra anmeldelser av mange Samsung-mobiler. Uansett, du må være enig i at mange av telefonene på markedet i dag har elendige taster. Det er det jeg ikke skjønner, det er jo så enkelt å kontrollere. Hvis man har en telefon som blir lovpriset for de gode tastene den har, hvorfor ikke overføre samme tasteoppsett til andre telefoner?

 

Amobil gjør så mye rart. Har erfaring at de bommer helt på sine advarsler om dårlige taster ved tidligere tester, så du kan si at jeg er klok av skade. Men det kan jo selvfølgelig hende at de har helt rett i sin beskrivelse, men jeg stoler ikke nok på amobil til å ta det de skriver i testene sine for god fisk. Er ikke akkurat testene deres jeg er her for, men syns ellers de har en grei oppsamling av nyheter innen mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Slanke skyvetelefoner fra Samsung er ingen sjeldenhet. Det er derfor ingen overraskelse at vår testtelefon, Samsung F330, også er i dette formatet.

I testen av 6500 slide karakteriserer dere telefonen som "tynn er den heller ikke". Den er 1,6 mm. F330 derimot er 1,4 mm og kvalifiserer derfor som tynn. Dvs. at gjennomsnittelig er 1,5mm, alt over er ikke tynt og alt under er tynt? Verken 1,4 eller 1,6 mm er noe å la seg imponere over i slutten av 2007.

 

Vi får en eneste setning om byggekvaliteten på telefonen. Skulle gjerne hatt mer.

 

Spennende terningkast, får lese resten av testen i morgen.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

For å ta dette med tykkelse først, så er det stor forskjell på å holde en 6500 Slide og en F330. Det er ikke alltid tallene forteller hele sannheten, F330 fremstår som en forholdsvis kompakt og slank telefon slik jeg ser det.

 

Når det gjelder kameraet, så er det helt rett at E51 ikke tar særlig bra bilder heller. Det er imidlertid tre ting som gjør at den får en stjerne mer:

1.Den er litt billligere, slik at den havner i en lavere priskategori.

2. Den har høyere oppløsning på videoopptak.

3. Den tar hakket bedre bilder i dårlig belysning.

 

Når det gjelder tastene, så spiller det ingen rolle for meg hvilken løsning som er valgt så lenge den fungerer. Det gjør ikke denne tasteløsningen.

 

Og til poe til slutt: Hvem som er forutinntatt kan sikkert diskuteres. Syns du ikke?

Lenke til kommentar
Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

 

Og til poe til slutt: Hvem som er forutinntatt kan sikkert diskuteres. Syns du ikke?

 

Det kan det sikkert, men når man gjentatte ganger opplever at dere beskriver a\taster som dårlige, og etter selv å ha prøvd de og funnet de mer enn gode nok, er det vel heller å være klok av skade?

Lenke til kommentar

Litt av poenget med en anmeldelse er at anmelderen skal få si sin mening, akkurat som at du har lov til å si din. Hvis du finner ut at du ikke har samme preferanser som en bestemt anmelder, så er det kanskje like greit at du ikke leser han/hennes artikler. Jeg liker f.eks ikke samme type filmer som redaksjonen i Stavanger Aftenblad, men det betyr ikke at redaksjonen tar feil. Vi har bare forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Litt av poenget med en anmeldelse er at anmelderen skal få si sin mening, akkurat som at du har lov til å si din. Hvis du finner ut at du ikke har samme preferanser som en bestemt anmelder, så er det kanskje like greit at du ikke leser han/hennes artikler. Jeg liker f.eks ikke samme type filmer som redaksjonen i Stavanger Aftenblad, men det betyr ikke at redaksjonen tar feil. Vi har bare forskjellig smak.

 

Når man tester et produkt skal man selvfølgelig prøve å være mest mulig nøytral. Men ofte i amobil sine tester blir bagateller blåst ut av sine proposisjoner, eller alvorlige feil blir bagatellisert, alt etter hvilket mobilmerke anmelderen foretrekker. Jeg har lest flere tester av denne telefoner, og dog om tastene ikke får toppkarakter, så blir de da heller ikke slaktet. Men her på amobil så nøler man ikke med å slakte telefonen pga annerledes tasteløsning. Useriøst.

Lenke til kommentar

Hei,

poe har faktisk rett i et punkt, og det er at vi som tester skal være mest mulig objektive. Om den enkelte leseren liker telefonen, er imidlertid ofte et spørsmål om smak og behag, og en test skal være en hjelp til å finne ut om dette er telefonen for deg eller ikke.

 

At amobil tester grundigere enn svært mange andre og ikke er redd for å ha andre meninger enn andre publikasjoner, ser jeg ikke på som et tegn på useriøsitet. Tvert i mot.

At tastene rett og slett er håpløse er et godt eksempel på noe som absolutt ikke er en bagatell på en mobiltelefon.

Hva gjelder amobils andre tester generelt, hadde det vært fint med konkrete eksempler. (Start gjerne en egen tråd for dette poe, så kan vi holde denne tråden til testen av F330).

Lenke til kommentar
Hei,

poe har faktisk rett i et punkt, og det er at vi som tester skal være mest mulig objektive. Om den enkelte leseren liker telefonen, er imidlertid ofte et spørsmål om smak og behag, og en test skal være en hjelp til å finne ut om dette er telefonen for deg eller ikke.

 

At amobil tester grundigere enn svært mange andre og ikke er redd for å ha andre meninger enn andre publikasjoner, ser jeg ikke på som et tegn på useriøsitet. Tvert i mot.

At tastene rett og slett er håpløse er et godt eksempel på noe som absolutt ikke er en bagatell på en mobiltelefon.

Hva gjelder amobils andre tester generelt, hadde det vært fint med konkrete eksempler. (Start gjerne en egen tråd for dette poe, så kan vi holde denne tråden til testen av F330).

 

At tastene er uvante og at du ikke mestret dem, trenger ikke være det samme som at de er helt håpløse. Der kunne du kanskje latt andre sjekke hva de fikk ut av tastene. Når det gjelder seriøsiteten og hvor grundig man tester en mobil, er det flere som hevder de er best.

Men nå er det snart Jul, og da skal man ikke bedrive tiden med krangling/diskusjon om bagateller, men heller smile og være glade :)

Så God Jul til deg, og alle andre her på amobil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Får bare vente og se på tilbakemeldinger på den mobilen fra andre brukere. Samsung må ha testet mobilen før de faktisk sendte ut på salg håper jeg da?

 

 

Hvordan kan denne telefonen få terningkast seks med så dårlige delkarakterer?

Dette burde fikses. I Mshop sitt siste nyhetsbrev bruker de amobils terningkast som referanse.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...