Gå til innhold

Har du en iPod eller iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget må frem mye tidligere i en nettartikkel.

 

Interessant lesestoff, men jeg likte ikke oppbyggingen av artikkelen og mistet raskt interessen. Oppbygningen av artikkelen er beregnet papirform og ikke skjermform.

 

Som de i arabia leser fra høyre til venstre, søker en leser på nettet konkluderende info i starten av en artikkel. Mot standard sakprosa i trykket form på papir, er det vanskeligere å holde leseren konsentrert om en artikkel på nettet over en gitt tid. Trikset for å holde på leseren er å bygge opp en artikkel motsatt.

 

I stedet for en argumenterende og sakte oppbygging mot hovedpoenget, slik det er vanlig på papir, skriver man poenget allerede i innledning eller andre avsnitt for så å reflektere / trekke frem flere poenger. Slik har jeg gjort med dette innlegget, for å statuere et eksempel.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Godt poeng Johnohod. Jeg er av den som mener at en Mac bør kunne kalles en PC fordi det er like fullt en personal computer som alle andre personlige datamaskiner. Hvis navnet fortsatt hadde vært forbeholdt IBMs gode gamle Personal Computer hadde det vært greit ;) Og det ihvertfall klart det er en datamaskin, så lenge den kan behandle data.

 

Atomtissetasen: Artikkelen er vel bygget opp i omvendt pyramide, der det mest interessante fanges opp først noe som jo er viktig på nett. Jeg mener det ikke er noen sakte oppbygging mot noen hovedpoeng her.

- Har du iPod?

- Da har du sikkerhetsproblem

- Du kan nemlig få virus

(alt over her kommer allerede i første avsnitt)

- Hvorfor og hvordan skjer det?

- Hvem gjelder det?

- Slik fikser du problemet

Er du uenig i rangeringen av viktighet? Hvilket poeng regner du som hovedpoeng? Hvor faller interessen bort?

 

Fint og nyttig å få tilbakemeldinger som omhandler skrivestil og oppbygging :)

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at jeg liker ZoneAlarm. (sikkert mange andre som er like gode). Her popper det opp en boble hver gang noe nytt prøver å kommunisere ut mot internett. Program som iTunes vil jeg i utgangspunktet aldri la få tilgang, ettersom det vil vel nærmest løpe av gårde til onkel med informasjon om hvor mye man har piratkopiert. Ikke det at jeg har piratkopiert musikk på min PC..

 

 

Forresten, jeg har forstått det slik at man ikke kaller maskiner med Mac på for PC. Egentlig litt rart, ettersom de begge er computers, men den ene er personalized.

 

(EDIT: Damn, he beat me to it!)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
For at det skal skje trenger du bare trykke på en link, som du kan få for eksempel på e-post.

OK, da er det vel ikke akkurat så farlig likevel. Ukjente linker i eposter fra ukjent avsender er jo ikke noe man klikker på uten videre.

 

Faller nok av denne vogna selv. Trykker aldri på noe jeg ikke vet hva er. Så føler meg ikke så truet her (har forsåvidt en iPod Touch) :p

Lenke til kommentar
Atomtissetasen: Artikkelen er vel bygget opp i omvendt pyramide, der det mest interessante fanges opp først noe som jo er viktig på nett. Jeg mener det ikke er noen sakte oppbygging mot noen hovedpoeng her.

- Har du iPod?

- Da har du sikkerhetsproblem

- Du kan nemlig få virus

(alt over her kommer allerede i første avsnitt)

- Hvorfor og hvordan skjer det?

- Hvem gjelder det?

- Slik fikser du problemet

Er du uenig i rangeringen av viktighet? Hvilket poeng regner du som hovedpoeng? Hvor faller interessen bort?

 

Fint og nyttig å få tilbakemeldinger som omhandler skrivestil og oppbygging :)

Joda, men når poenget kom frem så viste det seg at det ikke dreide seg om iPoden i det hele tatt, men om iTunes. Og man trenger ikke iPod for å ha iTunes. Så for å finne ut hva det virkelig dreide seg om, måtte jeg lese meg helt ned til iTunes og noe om klikking på linker. Vel, jeg kan jo ha misforstått innholdet da :)

 

Edit: Overskriften fikk meg til å tro at det var iPoden som inneholdt ondsinnet virus som var fra fabrikant. Første avsnitt fjernet den misforståelsen, men da ble jeg sittende å tro at iPoden i alle fall var involvert.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Zone Alarm er vel det letteste programmet som finnes en kan komme forbi, finnes en bug, som er at programmet viser at det er på, selv om det er helt avslått...genialt program...

 

 

Uansett:

Byttet alle pass som kan på telefonen, og når i tillegg epost kommer inn på en anen maskin utenfor lokal nettet, så klager jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Zone Alarm er vel det letteste programmet som finnes en kan komme forbi, finnes en bug, som er at programmet viser at det er på, selv om det er helt avslått...genialt program...

 

Uansett:

Byttet alle pass som kan på telefonen, og når i tillegg epost kommer inn på en anen maskin utenfor lokal nettet, så klager jeg ikke :)

Altså - Zone alarm har en bug, derfor er det genialt? Hvordan bytter du pass på telefonen? Epost som kommer inn på en maskin som er utenfor hvilket lokalnett?

Hm, dette forsto jeg ikke - hva mener du? Mulig det bare er en pen samling skrivefeil, men det er ikke godt å vite ;)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor nevner dere ikke det å avinnstalere iTunes som en løsning?

Det finnes flere media-programmer som kan synkronisere med iPod'er.

Jeg bruker utelukkende WinAMP sammen med min Nano. Foreløpig har jeg ikke avinnstalert iTunes, men det gjør jeg nå.

 

EDIT: ser at problemet gjelder alt av Quicktime. Da er man jo igrunnen litt fucked, iom at veldig mye internettbasert media benytter seg av dette formatet. Ikke bare å avinnstalere iTunes altså.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

SUPERAGURK

 

Igjen må du selv initiere infeksjonen.

 

 

Hva med å lage denne artikkelen?

Har du ett keyboard eller en Mus tilkoblet maskinen? Da er du i FAREsonen!!!!!!

 

Alt du trenger å gjøre er å trykke på feil link, klikke ja til feil vindu når du surfer internettblablabæsjbæsjbæsjbæsj...

 

 

 

 

Dette lukter det så ITavisen av at jeg vil spy.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...