Gå til innhold

Gratis surfing i Oslo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så flott :) Hva gjør man med mennesker som er redd for strålig etc.? Blir de tvunget til å leve i kontinuerlig stråling?

 

Tja hørt om stråling fra mobiltelefon med dårlig dekning? Kan kjøpt komme opp i 2Watt. Da snakkker vi seriøs stråling. Dessuten har vi stråling fra Radiomaster både DAB og FM og MW bånd, vi har stråling fra TV signaler både analoge og digitale som sender på forskjellige frekvenser.

 

For å skjerme seg for stråling er det mulig å kle leilighet hus med en spesieltype metaltapet som skjermer for stråling. Tipper aluminiumsfolie funker på samme måten. Må dog være klar over at hverken mobiltelefon, WLAN eller radiosignaler vil fungere. Regner med at man også må dekke både gulv og tak med denne folien for å hindre stråling.

Lenke til kommentar

Det er så og si umulig å unngå stråling uten å isolere seg i en bunker. Det finnes stråling fra alle slags kilder som mobilsignaler, radio og tv signaler, strømledninger, jordstråling etc. De som er sensitive for stråling kan skaffe seg et "energy egg" som blandt styrker kroppens eget forsvar mot stråling http://www.realhealth-online.com/productshome.html

Jeg har et slikt, og en av tingene jeg har oppdaget er at jeg nå kan sitte mye lenger foran PC-en uten å bli trøtt og sliten, og at jeg har blitt kvitt musesyken :)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk nå en av de som er skeptisk til økende stråling. Det blir så mye av det overalt og selv om mange ler av de som mener seg påvirket, tror jeg vi vil få noe form for senskader i økende grad. Selv om et trådløst nett ikke gjør noe, er det etterhvert nå såpass mange som overlapper hverandre at man blir er i strålingssonen nesten uansett hvor man er i en by/ tettsted. Det finnes faktisk ganske mange som sier de føler seg litt ubehagelige i hodet etter å ha snakket lenge i mobil. I tillegg er det anbefalt å ikke holde på med telefonen den siste halvtimen før man legger seg for ikke å forstyrre søvnen.

 

For å si det sånn: Da jeg hadde Qtek-mobil med innebygd WLAN-kort og jeg trengte å sjekke noe på nettet, var det stort sett bare å bevege seg litt i et boområde før et av de mange trådløse nettene jeg fant var åpent. Mao, det er rimelig mye strålig ute og går allerede... Jeg synes ikke vi trenger mer.

Lenke til kommentar
Nettet i Trondheim er ikke gratis, slik det kan misforståes ut av artikkelen. Det koster kr 10,- for 12 timer og betales med mobiltelefonen.

Det er ikke langt fra, det er nemmelig gratis for alle som er koblet til/arbeider i Trondheim kommune (inkl. alle i skolesystemet), ansatte i fylkeskommunen (inkl. alle i skolesystemet), SINTEF eller NTNU. I tillegg tror jeg de som er på eiersiden også får bruke nettet gratis (SpareBank 1 Midt-Norge, Adresseavisen og Trondheim Energiverk) selv om det ikke er nevnt noe sted.

 

Min eneste kommentar til Trondheim-modellen er at det burde være gratis for alle studenter/elever som er tilknyttet en læringsinstitusjon (Det må være trist åv ære HIST-student i Trondheim).

Lenke til kommentar

Litt småskeptisk til slike overlappende og lignende trådløse nett. Er ikke sikkert det er skadelig, men er man absolutt helt sikre på at det er ufarlig?

 

Jeg foretrekker å bruke nettverkskabler hjemme i hvert fall.

 

Skrudd av det trådløse nettverket siden jeg ikke bruker det. Ikke vits i å utsette seg for mere dritt enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Velkommen etter både Trondheim og Oslo, dette ble lansert på torget her i Drammen allerede i 2005. Men godt forskjellige steder følger på.

 

~ Mortis360

Det er en gedigen forskjell på å ha trådløs dekning på et enkelt torg sammenlignet med å ha et helt sentrum under samme modell. Så her er det liten tvil om at Drammen ligger laaangt bak Trondheim.

Nettet i Trondheim ble forøvrig åpnet september 2006, og ikke i 2007 som det fremgår av artiklen.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk nå en av de som er skeptisk til økende stråling. Det blir så mye av det overalt og selv om mange ler av de som mener seg påvirket, tror jeg vi vil få noe form for senskader i økende grad.

 

Grunnen til at folk ler er at det har vært masse forskning på feltet, og man har kommet til at det allerede finnes mye stråling, og STERKERE stråling, fra antenner, mobilnett, osv som vi har vært omgitt av i mange tiår. Og i tillegg til det har vi den konstante bakgrunnsstrålingen fra verdensrommet som vi har vært omgitt av i milliarder av år.

 

Så når det kommer folk og sier "men, men, men!" uten noen rasjonelle argumenter, så må de forvente å bli møtt med oppgitthet og til og med latter. Det blir litt som kreasjonistene, som bare sier at "forskningen er feil, vi trenger NY forskning, på VÅR måte". Men det er faktisk slik at det bare finnes god forskning, fordi "dårlig forskning" er uvitenskapelig, og dermed IKKE forskning.

Lenke til kommentar
...De som er sensitive for stråling kan skaffe seg et "energy egg" som blandt styrker kroppens eget forsvar mot stråling http://www.realhealth-online.com/productshome.html

Jeg har et slikt, og en av tingene jeg har oppdaget er at jeg nå kan sitte mye lenger foran PC-en uten å bli trøtt og sliten, og at jeg har blitt kvitt musesyken :)

Var det en spøk?

Den siden ser ut som den værste amerikanske humbugside jeg har sett på lenge; oppdaget jeg satt og leste med en skjevt smil...

Forøvrig sier strålevernet at nettet i trondheim er så svakt at det ikke er noen vits i å skrike opp. Se på TV en time mindre per dag istedet.

Jeg synes forslaget er brilliant!

Lenke til kommentar

Flott dette, nå mangler bare Bergen. :p

 

Apropo den artikkelen fra statens strålevern, jeg stoler ikke så veldig mye på disse tidligere forskningsresultatene det vises til. Langt nyere forskning har vist større påvirkningskraft enn tidligere antatt, men det er ikke slik at trådløse nettverk akkurat er det første vi burde se på hvis det er noe fare i det heletatt.

 

Det er spørs om det ikke kommer et paradigmeskifte snart innen forksning på det feltet, men man vet aldri. Likevel så burde ikke vanlige folk gå rundt å beskymre seg for stråling og radiobølger. Vi har enkelte hverdagshelter som passer på oss. jeg tviler på at politikerne har så mye makt over forksningen at VG og annet "popularistisk propaganda"(mangel på et bedre ord) kan gjøre noe forskjell for meg og deg. :)

Lenke til kommentar
FLangt nyere forskning har vist større påvirkningskraft enn tidligere antatt, men det er ikke slik at trådløse nettverk akkurat er det første vi burde se på hvis det er noe fare i det heletatt.

 

Å jasså? Så Statens strålevern som har flere forskere på saken har rett og slett ikke fått med seg denne "nye" forskningen? Eller kanskje de ønsker å skade oss? :roll: Forventer du at jeg skal tro på en slik påstand uten et fnugg av dokumentasjon?

 

Det er spørs om det ikke kommer et paradigmeskifte snart innen forksning på det feltet, men man vet aldri.

Igjen, jeg klarer ikke overbevises om at det er et paradigmeskifte på vei bare fordi en anonym forumbruker uten en eneste henvisning påstår det....

Lenke til kommentar
Det er så og si umulig å unngå stråling uten å isolere seg i en bunker. Det finnes stråling fra alle slags kilder som mobilsignaler, radio og tv signaler, strømledninger, jordstråling etc. De som er sensitive for stråling kan skaffe seg et "energy egg" som blandt styrker kroppens eget forsvar mot stråling http://www.realhealth-online.com/productshome.html

Jeg har et slikt, og en av tingene jeg har oppdaget er at jeg nå kan sitte mye lenger foran PC-en uten å bli trøtt og sliten, og at jeg har blitt kvitt musesyken :)

 

Dette var virkelig dagens beste :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...