Gå til innhold

Virus-infiserte Seagate-harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Like greit å formatere hard-disker når man får de.

Ja, enig, men alle de som ikke gjør det da?

 

Vel, vel, sånn går det når man hele tiden skal presse på pris og ha det billigst mulig. Da ender man opp men en eller annen jalla-produsent. Leste nylig en artikkel i et National Geographic om den nye industrielle revolusjonen i Kina. Der fant man bare et lokale, eierne tegnet opp enkle tegninger hvordan man ville ha det og man starta raskt og enkelt opp uten noe særlig god standard på noe som helst. Like fort kunne man finne på å legge ned for å flytte produksjonen til et annet sted. Ikke rart det er mye useriøst ute og går da og det må jo smitte (!) over på IT-bransjen også på et eller annet tidspunkt. Jeg regner med at vi får se flere liknende blemmer i framtiden.

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Åssen har dem klart å finne ut om viruset på Harddisken. Har den samme selv, skaffet den meg i september. Fins det programmer som kan finne ut om jeg har Virus.Win32.AutoRun.ah på Maxtor’en min også.

 

Har ikke formatert den.

 

Takker for alle svarene jeg skulle få.

 

Mvh.

Hjelp123

Lenke til kommentar
Hvordan kommer slike virus seg inn på disse harddiskene. Kan det være en misfornøyd ansatt som har plantet dem, eller har produsenten blitt utsatt for ett hendig uhell (ved uforsiktig tilknytting til internett f.eks.) ?

Det spekuleres andre steder på nettet om Kinesiske myndigheter kan stå bak infeksjonen i et forsøk på å spionere på innbyggernes aktivitet. Slik jeg har forstått det så er det ikke deletemp3-ormen det er snakk om men noe som spionerer på nettaktiviteten til brukeren og rapporterer det inn til to kinesiske domener.

Lenke til kommentar
Jeg har en slik harddisk. Tror ikke jeg gidder å begynne å ringe osv.

 

 

Da driver du sikkert ikke å betaler regninger heller som oss andre da..

Hadde jeg funnet ut dette hadde jeg revet den ut fra PC-en min, koblet den på en jeg har som jeg ikke bruker, kjørt alt som heter antivirus, spyware, formatering på begge pc'ene, også refset seagate for å ha sendt meg noe sant, og at de ikke tar et større initativ for å få fjerne de tinga

Lenke til kommentar
Like greit å formatere hard-disker når man får de.

Enig, eksterne hd og minnepinner har som regel feil filsystem for mitt bruk uansett så formatering trengs. Ofte har de også crapware som jeg ikke vil ha.

 

Men hva gjør du når det følger med cdplate med driver for cdrom, printer, mus ol. Det har jo hendt tidligere at driveren lagret på en cd, for cdrom inneholdt virus(lest på wikipedia) he he

Lenke til kommentar

først og fremst, hadde jeg fått en ny harddisk med filsystem på ville jeg sendt den tilbake med melding om at den er brukt, venligst returner mine penger. for det andre, selv en ferdig formatert harddisk formaterer man på nytt uansett hvis den er ny.. forbanna mye noobs ute og går etter at pc ble 'poppis' blandt bermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...