Gå til innhold

Advarer mot MacBook-feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart at dette er et problem eksklusivt for Apple, da. Macer er jo ingenting annet enn standard hardware (med unntak av bruk av EFI) nå.

Det er ikke sikkert det begrenser seg til Apple. Slik jeg forsto det så omfatter det alle ST98823AS og ST96812AS med firmware 7.01. At det fokuseres på Apple i artikkelen skyldes vel at de har vært en stor kunde av akkurat disse diskene med denne firmware-versjonen.

 

Det jeg synes er rart er at det begrenser seg til den spesifikke firmwareversjonen når datarekonstruksjonsselskapet mener det skyldes en mekanisk feilkonstruksjon.

 

Ansvarsmessig så har likevel Apple det totale kundeansvaret og burde tilbudt gratis bytte til alle som har kjøpt en slik og gratis dataredning for de som har fått skaden.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt Ipod, så aldri, ALDRI, noen sinne Apple igjen. Kvaliteten på feks batteriet var like mye verdt som 1 dorull. Med merke at jeg hadde bytta bort Ipoden i en dorull om situasjonen hadde vært til stede.

 

En harddisk feil er i grunn det mest kritiske som kan ramme en sluttbruker. Om dem har viist om denne svakheten på diskene burde dem vært byttet ut.

Lenke til kommentar
Etter å ha kjøpt Ipod, så aldri, ALDRI, noen sinne Apple igjen. Kvaliteten på feks batteriet var like mye verdt som 1 dorull. Med merke at jeg hadde bytta bort Ipoden i en dorull om situasjonen hadde vært til stede.

 

Etter jeg fikk den Toyota-pennen på bilmessa, så aldri, ALDRI, noensinne Toyota igjen. Kvaliteten på feks. fjæra var null verdt.

 

Det jeg mener er at jeg syntes det er urettferdig å bedomme Macer pga. iPoden. Jeg er misfornøyd til tusen med iPoden min (har sendt den inn 6 ganger), mens MacBooken min har vært feilfri i over et år nå og macen jeg hadde før den var like grei.

Lenke til kommentar
Jeg har macbook, kjøpt for en uke siden, i dette mac verket står det Hitatchi disk

 

...og MacBooken jeg kjøpte i Juli har disk fra Fujitsu. Ser ut til at det i så fall bare er litt eldre Mac-er som kan være belastet med dårlige disker. :)

 

Apple bytter diskleverandør konstant, så de har brukt både Seagate, Fujitsu, Hitachi og Toshiba tror jeg og det er bare på Intel Macen. Jeg ville ikke tatt dette så tungt er ikke noe forskjell på Hardisker i Macer og i PC-er de blir handlet inn fra akkurat samme sted. Bare det at det er veldig lett å peke på Apple hvis man hører om et komponent det er feil på og dette komponentet blir brukt av Apple, fordi de lager homogene maskiner og alle vet hvem de er og hvordan de ser ut.

 

Det hadde ikke blitt like fin overskrift hvis man skrev, diskene i Dells hp-txyr-2301 serie er dårlige. Selvsagt er det ikke noe forskjell på disker brukt av Apple og andre selskap, synes foresten heller ikke andre produsenter er noe bedre enn Apple til tilbakekalling og bytte av svake komponenter. Det eneste må være produsenter som nesten utelukkende retter seg mot marked som søker kvalitet og dritsikkerhet dvs. Lenovo.

Lenke til kommentar
Etter å ha kjøpt Ipod, så aldri, ALDRI, noen sinne Apple igjen. Kvaliteten på feks batteriet var like mye verdt som 1 dorull. Med merke at jeg hadde bytta bort Ipoden i en dorull om situasjonen hadde vært til stede.

 

Etter jeg fikk den Toyota-pennen på bilmessa, så aldri, ALDRI, noensinne Toyota igjen. Kvaliteten på feks. fjæra var null verdt.

 

Det jeg mener er at jeg syntes det er urettferdig å bedomme Macer pga. iPoden. Jeg er misfornøyd til tusen med iPoden min (har sendt den inn 6 ganger), mens MacBooken min har vært feilfri i over et år nå og macen jeg hadde før den var like grei.

 

 

 

Det jeg mente som sikker dem med Ipod har oppdaget er kundeservicen og ansvaret ovenfor kunden Apple har prestert å vist.

Lenke til kommentar

Min MacBook Pro ble også kjøpt i juli, og i den sitter det også en Fujitsu-disk (120GB). Og bra er det, ble bekymret for om denne feilen også gjalt min maskin. Det ville jo i såfall vært ganske typisk.

 

Hadde jeg hatt en av de skumle diskene ville jeg fremskyndet planene mine om å oppgradere til en større harddisk for å si det sånn. Men inntil videre klarer jeg meg fint med den jeg har, på tross av at Logic Studio 8 alene spiser opp nesten halvparten av diskplassen min. ;)

Lenke til kommentar
Det jeg mente som sikker dem med Ipod har oppdaget er kundeservicen og ansvaret ovenfor kunden Apple har prestert å vist.
Har vært en del "bad press" rundt Apple og ipod-service ja. Men har inntrykk av at servicen rundt tilbakekalling/ertatting av deler på datamaskiner er ganske god. Tenker feks på diverse eksploderende batterier osv :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...