Gå til innhold

Radeon 2900 Pro er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen reddning, men absolutt et godt produkt selv om det kommer sent! Nvidia har ikke klart å levere noe godt mellom 8600GTS og 8800GTS, så det er kjekt at ATI tar pinnen her.

 

Her får man et slikt produkt til 1800,-, noe GTS ikke koster.

 

Ellers laget jeg en tråd om dette i går, og når eks. Komplett har varene på lager.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9576852

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Leker med tanken på crossfire her, men siden nVidia er så frekke at de leverer ny midrange serie allerdet i nov må jeg si pass til Ati igjen  :(

9578363[/snapback]

Men AMD ser også ut til å være snart ute med et nytt midrange kort.. Radeon HD2900Pro ser ut som å få en kort levetid som en placeholder for RV670. Sistnevnte er nok også mye bedre egnet i et Crossfire oppsett mtp varme og strømforbruk.

Lenke til kommentar
som 320 stream-prosessorer og 512-bit minnebuss.

512-bit minnebuss er mye mer enn jeg hadde forventet meg :thumbup:

Pussig at viss man tar hd2900xt vs hd2900pro så får man

bittelitt høyere skår i 3dmark, bitelitt mer fps og gåtte seg på i spill, man får nesten samme strømforbruk og man får det til ca 1000kr mindre ^^

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
kan ikke si jeg ble no imponert over dette kortet nei. til å komme så sent så hadde jeg forventet bedre. er jo dårligere en 8800gts 320 mb og det kom for et halvt år siden.

9579244[/snapback]

De fleste testene plasserer den nå over 8800GTS 320MB.

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1189/1/pa...tion/index.html

9579317[/snapback]

 

Blaz3r:

Du kan si hva du vil om det, men det beviser at 8800GTS 320MB er grisepriset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
som 320 stream-prosessorer og 512-bit minnebuss.

512-bit minnebuss er mye mer enn jeg hadde forventet meg :thumbup:

Pussig at viss man tar hd2900xt vs hd2900pro så får man

bittelitt høyere skår i 3dmark, bitelitt mer fps og gåtte seg på i spill, man får nesten samme strømforbruk og man får det til ca 1000kr mindre ^^

9579492[/snapback]

Fordi Pro er andresorterings XT ;)

 

Denne kjøleren der bråker jo so bare F...

Tenke meg hva lydnivået på et crossfire oppsett blir :!:

9578887[/snapback]

Bråker som hva? Har du hørt kortet og kan sammenligne med andre kort så vi får en referanse i hva det skal bråke som? Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kan ikke si jeg ble no imponert over dette kortet nei. til å komme så sent så hadde jeg forventet bedre. er jo dårligere en 8800gts 320 mb og det kom for et halvt år siden.

9579244[/snapback]

De fleste testene plasserer den nå over 8800GTS 320MB.

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1189/1/pa...tion/index.html

9579317[/snapback]

 

Blaz3r:

Du kan si hva du vil om det, men det beviser at 8800GTS 320MB er grisepriset.

9580806[/snapback]

 

haha du er smart. 8800 gts 320 har vært det beste pris/ytelse kortet siden det kom ut i vinter. mulig det ikke er det nå lenger. men å kalle det grisepriset er litt å ta i.

Lenke til kommentar
haha du er smart. 8800 gts 320 har vært det beste pris/ytelse kortet siden det kom ut i vinter. mulig det ikke er det nå lenger. men å kalle det grisepriset er litt å ta i.

9585600[/snapback]

 

Blaz3r:

Jeg skal holde meg for fristelsen din til personkarakteristikker, men det er umulig smart å mene at prisen på 8800GTS har vært god fordi den ikke har hatt konkuranse siden det kom ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...