Gå til innhold

Kort liv for Radeon HD 2900 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant det. Men trodde det var en ny teknologi som kom nå. Det hadde vært et skikkelig poengløst. Men ser jo ut til at dx10.1 var den største oppgraderingen

9535035[/snapback]

Så vidt jeg har skjønt så er ikke dx10.1 noen oppgradering i det hele tatt. Det er vist bare 2 kryss i driveren: Ett kryss ved 4xAA og ett kryss ved 16xAF.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har skjønt så er ikke dx10.1 noen oppgradering i det hele tatt. Det er vist bare 2 kryss i driveren: Ett kryss ved 4xAA og ett kryss ved 16xAF.

9536586[/snapback]

Den sier ikke noe om AF så vidt jeg vet, men et av kravene er at kortet må støtte 4xAA ja. Men det er noe mer enn dette. Den viktigste nyheten er vel at man med DX10.1 også kan bruke MSAA med depth buffer.

 

The depth is needed for many techniques. Even for simple things like fog you way want to use the depth, but things like depth-of-field and various post-process stuff you need depth. In DX10 you can't read an MSAA depth buffer in the pixel shader, thus if you use multisampling all those effects would not be possible. With DX10.1 you can.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Så vidt jeg har skjønt så er ikke dx10.1 noen oppgradering i det hele tatt. Det er vist bare 2 kryss i driveren: Ett kryss ved 4xAA og ett kryss ved 16xAF.

9536586[/snapback]

Den sier ikke noe om AF så vidt jeg vet, men et av kravene er at kortet må støtte 4xAA ja. Men det er noe mer enn dette. Den viktigste nyheten er vel at man med DX10.1 også kan bruke MSAA med depth buffer.

 

The depth is needed for many techniques. Even for simple things like fog you way want to use the depth, but things like depth-of-field and various post-process stuff you need depth. In DX10 you can't read an MSAA depth buffer in the pixel shader, thus if you use multisampling all those effects would not be possible. With DX10.1 you can.

9538106[/snapback]

 

eg har faktiskt hørt at grunnen til at de lansere 10.1 nå er at microsoft har dretet litt på drager å har feil o directx 10. altså noe som skulle egentlig virke virker ikke så de måtte lage 10.1

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har skjønt så er ikke dx10.1 noen oppgradering i det hele tatt. Det er vist bare 2 kryss i driveren: Ett kryss ved 4xAA og ett kryss ved 16xAF.

9536586[/snapback]

Den sier ikke noe om AF så vidt jeg vet, men et av kravene er at kortet må støtte 4xAA ja. Men det er noe mer enn dette. Den viktigste nyheten er vel at man med DX10.1 også kan bruke MSAA med depth buffer.

 

The depth is needed for many techniques. Even for simple things like fog you way want to use the depth, but things like depth-of-field and various post-process stuff you need depth. In DX10 you can't read an MSAA depth buffer in the pixel shader, thus if you use multisampling all those effects would not be possible. With DX10.1 you can.

9538106[/snapback]

 

eg har faktiskt hørt at grunnen til at de lansere 10.1 nå er at microsoft har dretet litt på drager å har feil o directx 10. altså noe som skulle egentlig virke virker ikke så de måtte lage 10.1

9539900[/snapback]

 

har du en kilde eller...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...