Gå til innhold

Mozilla ferdig med Thunderbird?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig foretrekker jeg nettbasert epost, men på jobben må jeg bruke et epostprogram. Bedriften har standardisert seg på Thunderbird og har gode erfaringer med den. Vi vil sikkert fortsette å bruke Thunderbird om andre overtar utviklingen som om ingenting hadde hendt. Jeg tror ikke brukere flest vil merke noe til "eierskiftet".

 

Det er bare bra at Mozilla får frigjort flere programmerere til å konsentrere seg om det største produktet deres: Firefox.

Lenke til kommentar
Det er bare bra at Mozilla får frigjort flere programmerere til å konsentrere seg om det største produktet deres: Firefox.

9152162[/snapback]

tror ikke dette stemmer, det er allerede veldig få (og slik har det vært lenge) som jobber med Thunderbird. jeg er av samme oppfatning som denne personen på slashdot:
From the Mozillazine forums/Bugzilla, it appears MScott [scott MacGregor] is pretty much the only truly dedicated developer of Thunderbird.
http://slashdot.org/articles/07/07/26/2041244.shtml

 

Så poenget er vel heller å få flere utviklere med i Thunderbird. Se forøvrig mozillazine:

http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=22235

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hverken Pegasus eller Eudora har fristet meg siste 6 årene, så i en liten til benyttet jeg OE, men gikk raskt over til Thunderbird.

 

Eneste som irriterer med litt i Thunderbird er at den absolutt finner å at den skal komprimere foldere akkurat når jeg skal bruke den. Selv om den har stått 8 timer minimert i taskbaren. "please wait" argh..

 

Det som nok blir mer og mer vanlig er tynne IMAP baserte klienter, og gjerne med webgrensesnitt som vi har en del av i dag, men som kan lagre mailen lokalt om man vil, slik som på mobiltelefoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Thunderbird er vel eneste brukbare alternativet til "elefanten" Outlook...

9152401[/snapback]

 

Jeg vil vel påstå at Ximian (Novell?) Evolution er en bedre parallell til Outlook. Men Evolution er jo Linux only.

 

...og det er vel fortsatt noen sinker der ute som fortsatt bruker Windows :-P

 

Opera sin mailfunksjon er også temmelig bra. Litt annerledes kanskje, men meget innholdsrik. Gode filtre, virtuelle mapper og et godt spamfiler. Og et nokså greit og ryddig utseende. Og som en bonus : en meget god nettleser på kjøpet! Eller var det motsatt??

Lenke til kommentar
Thunderbird er vel eneste brukbare alternativet til "elefanten" Outlook...

9152401[/snapback]

 

Jeg vil vel påstå at Ximian (Novell?) Evolution er en bedre parallell til Outlook. Men Evolution er jo Linux only.

9153312[/snapback]

Evolution er portet til Windows også, men usikker på hvor bra den fungerer i Windows.

Lenke til kommentar
Thunderbird er vel eneste brukbare alternativet til "elefanten" Outlook...

9152401[/snapback]

 

Jeg vil vel påstå at Ximian (Novell?) Evolution er en bedre parallell til Outlook. Men Evolution er jo Linux only.

9153312[/snapback]

Evolution er portet til Windows også, men usikker på hvor bra den fungerer i Windows.

9153405[/snapback]

 

Å? Det var god nyheter! I hvertfall hvis det virker bra. Kjekt hvis man ønsker en gradvis migrering til et reint Linuxmiljø. Først la de ansatte bytte til Firefox, så snike inn OpenOffice, og deretter Evolution. Hvem trenger windows da? :-P

Jo, det stemmer det - det er få (gode) regnskapsprogrammer i SMB-sjiktet ala Mamut, så windows må nok bli en stund til hos mange. Grmf!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...