Gå til innhold

Asus lanserer overklokkingsverktøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

"Lille Jimmy skrudde hjulet mange ganger rundt og PC'n begynte plutselig å brenne".

 

Det er vel egentlig like greit å bare bruke et program til å klokke GPU. På den andre siden så ser dette produktet tøffere ut.

 

EDIT: Dette er vel noe ala "Turbo-knappen" som var å finne på eldre maskiner, bare denne klokker GPU i stedet for CPU.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
"Lille Jimmy skrudde hjulet mange ganger rundt og PC'n begynte plutselig å brenne".

 

Det er vel egentlig like greit å bare bruke et program til å klokke GPU. På den andre siden så ser dette produktet tøffere ut.

 

EDIT: Dette er vel noe ala "Turbo-knappen" som var å finne på eldre maskiner, bare denne klokker GPU i stedet for CPU.

8999685[/snapback]

Det samme tenkte jeg når jeg leste artikkelen.

 

Eller klåfingra venner. "Hei, hva er denne til?" :p

Lenke til kommentar
"Lille Jimmy skrudde hjulet mange ganger rundt og PC'n begynte plutselig å brenne".

 

Det er vel egentlig like greit å bare bruke et program til å klokke GPU. På den andre siden så ser dette produktet tøffere ut.

 

EDIT: Dette er vel noe ala "Turbo-knappen" som var å finne på eldre maskiner, bare denne klokker GPU i stedet for CPU.

8999685[/snapback]

Det samme tenkte jeg når jeg leste artikkelen.

 

Eller klåfingra venner. "Hei, hva er denne til?" :p

8999936[/snapback]

uff visse nevøer jeg ikke kan ha på rommet mitt om jeg kjøper sånn

"Sindre pc'n din brenner" :innocent:

Lenke til kommentar

på eska står det 30% faster eller no. programmene til asus stopper klokking etter sån 30mhz eller noe. det er ikke programmene man bruker for å klokke for å si det sånn. så jeg trur ikke "pc'n din brenner" er en settning som kommer til å bli brukt av noen nivøer av folk som eier denne dingsen. =)

Lenke til kommentar
"Lille Jimmy skrudde hjulet mange ganger rundt og PC'n begynte plutselig å brenne".

 

Det er vel egentlig like greit å bare bruke et program til å klokke GPU. På den andre siden så ser dette produktet tøffere ut.

 

EDIT: Dette er vel noe ala "Turbo-knappen" som var å finne på eldre maskiner, bare denne klokker GPU i stedet for CPU.

8999685[/snapback]

Det minte meg på noe vi hadde for en stund siden, en Windows 3.11 med "turbo" knapp. Trykket vi på den økte mengden med ram fra 16mb til (prepare yourselves); 32mb :ohmy: Nå DA gikk Jazz Jackrabbit smooth da.

Lenke til kommentar
"Lille Jimmy skrudde hjulet mange ganger rundt og PC'n begynte plutselig å brenne".

 

Det er vel egentlig like greit å bare bruke et program til å klokke GPU. På den andre siden så ser dette produktet tøffere ut.

 

EDIT: Dette er vel noe ala "Turbo-knappen" som var å finne på eldre maskiner, bare denne klokker GPU i stedet for CPU.

8999685[/snapback]

Det minte meg på noe vi hadde for en stund siden, en Windows 3.11 med "turbo" knapp. Trykket vi på den økte mengden med ram fra 16mb til (prepare yourselves); 32mb :ohmy: Nå DA gikk Jazz Jackrabbit smooth da.

9000429[/snapback]

Jeg er bare 15, men husker onkel sin maskin med denne knappen på ja. Jeg fikk den for en stund siden og den står vel i kjelleren et sted. Husker også Jazz Jackrabit som jeg spilte. Det var tider. Ble litt doom og wolfenstein 3d også (selv om jeg var veldig ung og mamma ikke likte det) Det er vel en 10 år siden så jeg var vel ikke mer en 5-6 år.

Lenke til kommentar

"turbo-knappen" var vel egentlig en "bremse-knapp" da den så vidt jeg husker senket hastigheten på "raske" maskiner. Mange spill på den tiden fungerte slik at med en rask prosessor gikk spillet sinnsykt fort slik at det ble tilnærmet umulig å spille. Denne knappen senket da frekvensen til "standard" hastighet som var rundt 4mhz hvis jeg ikke husker feil :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, det er vi ;)

 

Av en eller annen grunn føler jeg at dette produktet kommer til å bli elsket hos "nybegynnere" og hatet blant proffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...