Gå til innhold

Geigerteller. Hvor få kjøpt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg blitt paranoid. Så nå skal jeg skaffe meg geigerteller.

Men jeg ser ikke til og finne det. For det meste Googlet det.

 

Jeg finner skjema for og lage det. Men Elfa.se Har ikke den viktigste delen: GM-Tube. Selveste dektektoren.

 

Hvor kan man få kjøpt en geigerteller? Elfa.se hadde ikke det.

8925699[/snapback]

 

Sjekk hos:

 

http://www.prosess-styring.no/

 

Spør etter en denne:

 

Radalert 50 Handheld Nuclear Radiation Monitor

Lenke til kommentar

Det er ikke såååå morsomt å gå rundt med en sånn.

For det første, så plukker den bare opp gammastråling hvis du går med den i hånden og søker rundt i luften. Og når du først har funnet noe som kan være radioaktivt, så har du ikke peiling på hva det kan være (umulig å finne ut med geigerteller).

I tillegg blir du veldig fort lei den ensformige tikkingen eller pipingen.

 

En geigerteller er kjekk på en lab sammen med annet utstyr, men ganske kjedelig alene i den store vide verden.

Lenke til kommentar
Nå har jeg blitt paranoid. Så nå skal jeg skaffe meg geigerteller.

Men jeg ser ikke til og finne det. For det meste Googlet det.

 

Jeg finner skjema for og lage det. Men Elfa.se Har ikke den viktigste delen: GM-Tube. Selveste dektektoren.

 

Hvor kan man få kjøpt en geigerteller? Elfa.se hadde ikke det.

8925699[/snapback]

 

Sjekk hos:

 

http://www.prosess-styring.no/

 

Spør etter en denne:

 

Radalert 50 Handheld Nuclear Radiation Monitor

8926206[/snapback]

 

Jeg kan si at jeg ikke har fått svar fra dem.

 

Jeg er sikker på at du kan bruke de 1500 kr på noe som er myyye mer morsomt enn en geigerteller ;).

8957724[/snapback]

 

Tja. Hva koster et ligg?

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gå rundt med en sånn og  koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet.

 

*skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n*

9053376[/snapback]

Haha! Jeg ser det for meg på skjult kamera. :p

9056119[/snapback]

 

Morro. Må ha MÅÅÅ HA! Kanskje komme på et bryllup der alle har spist av kaka og så si at den er radioaktiv... HAHA!

Lenke til kommentar
Gå rundt med en sånn og  koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet.

 

*skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n*

9053376[/snapback]

Haha! Jeg ser det for meg på skjult kamera. :p

9056119[/snapback]

 

Morro. Må ha MÅÅÅ HA! Kanskje komme på et bryllup der alle har spist av kaka og så si at den er radioaktiv... HAHA!

9080686[/snapback]

 

:!: Den siste der var genial.

 

Du må gå i butikk eller noe, eller på en kebabsjappe eller lignende, også hvis det står noen vedsiden av og spiser går du bort til eieren og sier noe à la: "Vi har funnet ut at det er radioaktivt uran i bakken som har lekt inn til et vannrør. Du har ikke solgt noe mat idag, har du? *sette på geigertelleren og få den til å pipe*. "Å pokker, her er det MYE radioaktiv stråling. Kan jeg få sjekke hendene dine? Ojojoj! Vi må få deg til sykehuset nå!" Skulle gitt en tier for å se trynet på han som spiser mat som er tilberedt av eieren da.

 

De vitenskapelige formuleringene på "radioaktivt uran" osv er ikke så viktig, da de fleste ikke vet forskjellen uansett. så lenge de hører radioaktivt så dør de av skrekk.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gå rundt med en sånn og  koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet.

 

*skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n*

9053376[/snapback]

 

Heh :) Geigertellere har gjerne en knapp for å justere spenningen til GM-røret... Dersom denne stilles over en viss grense, så blir det bittesmå "lyn" inne i røret, noe som får telleren til å gå amokk...

 

Kjempemye gøy man kan ha med det:

*Skru på geigerteller. Det begynner å pipe.

*Ta geigerteller bort til radioaktiv kilde. Det piper ganske bra.

*Ta røret bort til person som interessert henger over deg. Vri på knappen, uten at personen ser at du fikler med kontrollene. Det piper noe sinnsvakt heftig, tjernobyl er for ingenting å regne...

*Rygg skremt vekk fra personen

*Observer annsiktsutrykket mens du sier at "oj da, du burde nok ikke stått så nære de kildene, du har blitt SUPERRADIOAKTIV!

*Vent litt.

*Vent litt til.

*Fortell person om spøken. Observer lettet annsiktsutrykk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...