Gå til innhold

Robuste harddisker fra Seagate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du skal ha en pc på en sjark, så er det nok bedre med en harddisk som denne istedet for en SSD disk ;)

det blir gjerne fort dyrt med SSD, uansett hvordan du gjør det.

selv har jeg planer om å bygge en tynnklient snart, med ssd disk(er) i.

det blir da snakk om ide til CF adapter, og så noen større CF kort, det er det billigeste i dag etter min viten ;)

Lenke til kommentar
5000 meter? Blir inte mycket att ha i flygplan i så fall. Eller i Tibet för den delen.

 

//LD

8917360[/snapback]

De fleste fly som går over 5000 meter har vel ett kabintrykk som tilsvarer 2000meters høyde eller noe i den duren, så det burde ikke være ett problem. Base camp for mount Everest ligger vel på 5500 meter, stort over det tviler jeg at noen drar med seg datamaskiner til daglig. Vil tro denne disken klarer ganske mye mer enn 5000meter i praksis da, ettersom man somregel sikrer seg litt.

Lenke til kommentar
På tide at Seagate bygger robuste harddisker. Den siste jeg hadde begynte å ynke seg etter knape 9 mnd. En IBM disk jeg har fyller snart 6 år og det går fortsatt som en klokke. Tror jeg skal holde meg unna Seagate i framtiden  :hmm:

8913874[/snapback]

Riktig...

Så fordi det er slik hos deg så er det slik hos alle?

 

Har totalt 6 Seagate disker her hjemme. 2 st. er over 5 år, ingen problemer så langt.

 

Har faktisk en Seagate Cheatha 15k RPM SCSI-disk i en av serverene mine. Den disken er 8 år nå, og "still going strong".

Lenke til kommentar
På tide at Seagate bygger robuste harddisker. Den siste jeg hadde begynte å ynke seg etter knape 9 mnd. En IBM disk jeg har fyller snart 6 år og det går fortsatt som en klokke. Tror jeg skal holde meg unna Seagate i framtiden  :hmm:

8913874[/snapback]

Riktig...

Så fordi det er slik hos deg så er det slik hos alle?

 

Har totalt 6 Seagate disker her hjemme. 2 st. er over 5 år, ingen problemer så langt.

 

Har faktisk en Seagate Cheatha 15k RPM SCSI-disk i en av serverene mine. Den disken er 8 år nå, og "still going strong".

8917839[/snapback]

Helt enig med Raptor her, seagate disker har en tendens til og holde... jeg vet om disker som står og går 24/7 og som har holdt ut i 5-6år påd et viset. sjekk kablene dine om du tar knekken på disker ofte, et har jeg erfart...

Lenke til kommentar

Seagate har vist seg å være veldig stabile disker i mine maskiner i hvert fall. Har vært innom Western Digital, Quantum og IBM sine harddisker før jeg de siste årene utelukkende har kjøpt Seagate og har aldri hatt færre harddiskfeil eller -problemer. Det finnes selvsagt mandagsmodeller der også; jeg kjøpte en seinest for noen uker siden, men det var bare å gå innom Datakjeden og få en ny som har virket helt fint og sikkert kommer til å gjøre det i mange år fremover.

Lenke til kommentar
På tide at Seagate bygger robuste harddisker. Den siste jeg hadde begynte å ynke seg etter knape 9 mnd. En IBM disk jeg har fyller snart 6 år og det går fortsatt som en klokke. Tror jeg skal holde meg unna Seagate i framtiden  :hmm:

8913874[/snapback]

Riktig...

Så fordi det er slik hos deg så er det slik hos alle?

 

Har totalt 6 Seagate disker her hjemme. 2 st. er over 5 år, ingen problemer så langt.

 

Har faktisk en Seagate Cheatha 15k RPM SCSI-disk i en av serverene mine. Den disken er 8 år nå, og "still going strong".

8917839[/snapback]

 

Støtter Raptor her, det er ikke mulig å si noe om kvaliteten på diskleverandørene, alle har noen dårlige disker, men som regel funker de fleste bra. Noen serier er jo selvfølgelig dårligere enn andre.

 

Selv har vi dårlig erfaring med IBM-disker her i huset, mens Seagate scorer høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...