Gå til innhold

Omtale av Ratchet & Clank: Size Matters (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sønnen min på 7 år fikk dette spillet

Han har nå spilt cirka 8 timer på dette

Dommen hans er klar: dette er det beste spillet for PSP som han har spilt. (og vi begynner å få en fin samling av spill)

Han rangerer det framfor Daxter som var hans favorittspill inntil dette

 

Synes selv karakter 3 er veldig negativt.

Trur det er den dårligste anmeldelsen jeg har sett av dette spillet

 

Personlig ville jeg vel ha gitt minimum 7 av 10

Lenke til kommentar
Sønnen min på 7 år fikk dette spillet

Han har nå spilt cirka 8 timer på dette

Dommen hans er klar: dette er det beste spillet for PSP som han har spilt. (og vi begynner å få en fin samling av spill)

Han rangerer det framfor Daxter som var hans favorittspill inntil dette

8910617[/snapback]

Det er sikkert mange som vil synes dette er mer artig enn det jeg syntes - ikke minst opplever jeg at barn ofte er ganske ukritiske, uten at det nødvendigvis er noe negativt.

 

Jeg må likevel innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hvilke andre spill dere har til PSP-en? :)

Lenke til kommentar

Nok engang vist at dere ikke lar dere bli påvirket av andre når dere setter karakter. Nå er jeg selv en fan av ratchet & clank serien, så jeg ville vært partisk den andre veien. Men 3/10 synes jeg er meget strengt.

 

At spillet snitter på ikke noe mindre enn 86/100 på gamerankings utav 54 reviews, synes jeg sier noe. Dere er selvfølgelig ikke enige i det.

Men smaken er som baken.

 

Mulig å spørre hva du synes om de andre ratchet & clank spillene. Jeg skal være enig i at det er noen problemer med kameraet, men utenom det følger vel dette spillet, den tidligere seriens oppskrift ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke spilt de andre spillene i serien noe særlig. Har så vidt prøvd det første og det fjerde spillet i serien, av det jeg har sett likte jeg eneren godt, og jeg kan ikke huske at den hadde like alvorlige problemer med kameraet. Fireren virket så uinteressant at jeg bare skrudde av, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

Jeg er klar over at jeg i dette tilfellet mener det stikk motsatte av nesten hele resten av anmelderplaneten, men når jeg ikke har det noe moro, har jeg det ikke noe moro. Er vanskelig å si hvorfor "de andre" mener dette er så svinaktig bra.

Lenke til kommentar

Ble selv også litt overrasket over den dårlige karakteren spillet fikk, etter å ha hatt det kjempegøy med det gjennom et par gjennomspillinger. Selvsagt skinner det ikke like sterkt som for eksempel et ps2-spill, men så snakker vi faktisk om psp her. Selv kan jeg ikke engang huske å ha hatt spesielt store problemer mer kameraet.

Men, men, det er egentlig litt moro å se noen som mener noe helt annet i ny og ne.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at vår kjære anmelder generelt er veldig streng. Nylig fikk Wing Island 1/10. Det ellers godt kriserte Sonic & The Secret Rings fikk 2/10. Kritikerroste Bully fikk 3/10...

 

En annen ting. Enkelte anmeldelser av PSP-spill, f.eks. av GTA Stories-spillene, ser ut til å tilgi framerateproblemer, bugs, kontrollproblemer og andre designfeil langt lettere enn på f.eks. PS2 kun fordi det er snakk om håndholdt. Jeg synes det blir feil å sette langt lavere standarder på håndholdt all den tid et PSP-spill koster like mye som et PS2-spill. Jeg tror dette kan være hovedgrunnen til spriket i karakterene.

Lenke til kommentar
En annen ting. Enkelte anmeldelser av PSP-spill, f.eks. av GTA Stories-spillene, ser ut til å tilgi framerateproblemer, bugs, kontrollproblemer og andre designfeil langt lettere enn på f.eks. PS2 kun fordi det er snakk om håndholdt. Jeg synes det blir feil å sette langt lavere standarder på håndholdt all den tid et PSP-spill koster like mye som et PS2-spill. Jeg tror dette kan være hovedgrunnen til spriket i karakterene.

8913845[/snapback]

 

Selv om prisen er den samme, blir det å sammenligne et psp-spill med et ps2-spill å dra det litt langt. De to konsollene er forskjellig både med hensyn til maskinkraft, og brukstype. Ser man på size matters er det et spill som både ser bra ut og kjører over gjennomsnittlig bra på psp'en, og jeg mener absolutt at det leverer en god håndholdt spilllopplevelse. Det hele avhenger nok av smak, men jeg synes det blir litt rart når det blir så stor forskjell på meningene om spillet til de som har spilt spillet her på forumet og anmelderens meninger. Slik jeg ser det kan det tyde på at det stilles urealistisk høye krav til spillet som er satt under søkelyset.

Lenke til kommentar

Dette er vel den strengeste anmeldelsen jeg har lest på lang, lang tid. Har storkost meg med dette spillet, og er tvert imot denne anmeldelsen. Føltes som om du har noe imot Ratchet and Clank. Så jippy kay yey mother**** denne anmeldelsen var rett og slett dårlig.

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre kål på spekulasjonene: Nei, jeg tar ikke noe særlig hensyn til hvilken plattform et spill er på når jeg anmelder, annet enn når det gjelder hva man forventer av maskinkraft og grafisk/lydmessig kvalitet.

 

Uansett hvilken plattform et spill er på, er mitt krav at det skal være morsomt eller interessant å spille. Og det er fullt mulig å lage skrekkelig involverende spill både på en ZX Spectrum og på en Xbox 360, så jeg har liten forståelse for hvorfor PSP skulle være et unntak.

 

At spillet er profesjonelt produsert er det liten tvil om, men som jeg har sagt hjelper det ikke så mye hvis opplevelsen er ujevn og uengasjerende.

 

Føltes som om du har noe imot Ratchet and Clank.

8915969[/snapback]

Kan du utdype hva du sikter til her? Jeg har ingenting i mot Ratchet og Clank som figurer, og jeg ser ikke helt hvor i omtalen man kan få inntrykk av det.

 

hmm, eg har hørt at det e et av de beste spillene til psp. Omtrent alle steder.

8911490[/snapback]

Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv, men i min samling har jeg massevis av PSP-spill som knuser dette når det gjelder å lage en tilfredsstillende og morsom spillopplevelse. Lumines, Virtua Tennis, Ridge Racer, Outrun, Burnout, ja, til og med Grand Theft Auto: LCS.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Såvidt jeg ser er 5/10 gjennomsnitt her, nesten alle andre anmeldere bruker 70-75% som gjennomsnitt. Har noe 50% på gamerankings.com er det nok et utrolig dårlig spill. Så det at dette har 86% eller hva det var der betyr ikke nødvendigvis såååå mye..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...