Gå til innhold

Omtale av Ratchet & Clank: Size Matters (PSP)


Anbefalte innlegg

Sorry for å dra opp en gammel tråd, men jeg kan rett og slett ikke fatte at dette spillet bare har fått 3/10.. hos meg ville det glatt fått 7-8/10 Jeg stor koser meg med det, skal være enig i at kameraet er slit noen ganger, men det ødelegger ikke mye av opplevelsen.

Hvis dette er 8/10, hva vil du da mene at Jak & Daxter, Super Mario Bros. eller Ratchet & Clank på PlayStation 2 fortjener? Eller Super Mario Galaxy? 16/10? :)

 

Gamer.no, det er en ting jeg lurer på.

får dere oppgaven i å lage omtaler om den sjangeren dere liker eller kommer det ann på hvem som har tid? det er jo litt rart viss en som fascinerer seg over strategi spill, skal dømme ett FPS spill.. eller har dere ett system på dette?

Våre skribenter skriver om spill innen sjangre de har forståelse for og liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette er 8/10, hva vil du da mene at Jak & Daxter, Super Mario Bros. eller Ratchet & Clank på PlayStation 2 fortjener? Eller Super Mario Galaxy? 16/10? :)

 

 

 

Nå har jeg ikke prøvd Jak & Daxter, så skal ikke uttale meg om det, men jeg har jo spilt endel spill, så jeg har jo peiling på hva som er bra, hva som funker og ikke funker, og jeg har virkelig ingen problemer med å si at du og jeg har to veldig forskjellige meninger om dette spillet, for jeg syns det er kjempe gøy!

 

Det virker som at du virkelig hata dette spillet før du begynte det, og rett og slett ikke klarer å se bort fra_litt_irriterende kamera, og heller se hva som er bra, den fantastiske grafikken, ja jeg elsker den, spillet ser bra ut, jeg syns det, kall meg dum for å ha en egen mening, men sånn er nå det da. Og humoren, kontrollen som jeg mener er veldigveldig bra, og ikke noe problem i det hele tatt, så lenge kameraet funker, noe det ikke gjør hele tiden, men 3/10? No way!

 

Og nå kan du ikke begynne å sammenligne spill til PS2 og Wii, med et PSP, det er bare teit, som skribent i Gamer.no forventer jeg litt mer. Som et_håndholdt_spill så syns jeg dette er bra! Det blir litt som å sammenligne et PS2 spill med et PS3 spill og fortsett på den samme karakterskalaen, der et PS2 spill i dag ville blitt slakta på skalaen til PS3. Det er det jeg tror du har gjort nå, du forventer nesten topp PS3-grafikk på en maskin som er i underkant av PS2 sin maskinkraft, det er sånn jeg tenker når du skriver det du skriver. Men nå tar jeg helt sikkert feil, men sånn oppfatte jeg det, av det du sa :)

Endret av Entertainment
Lenke til kommentar
Det virker som at du virkelig hata dette spillet før du begynte det, og rett og slett ikke klarer å se bort fra_litt_irriterende kamera, og heller se hva som er bra, den fantastiske grafikken, ja jeg elsker den, spillet ser bra ut, jeg syns det, kall meg dum for å ha en egen mening, men sånn er nå det da.

Som med enhver omtale her på Gamer.no forsøker vi å være noenlunde nøytrale til et spill før vi begynner på det. Min innstilling var som vanlig grunnleggende positiv, men Size Matters klarte ikke å leve opp til de forventningene jeg hadde.

 

Og humoren, kontrollen som jeg mener er veldigveldig bra, og ikke noe problem i det hele tatt, så lenge kameraet funker, noe det ikke gjør hele tiden, men 3/10? No way!

"Humoren" synes jeg var sliten -- jeg kan faktisk ikke huske at jeg smilte en eneste gang da jeg spilte dette spillet, men det begynner å bli noen måneder siden. Kontrollene er alt annet enn gode i mine øyne.

 

Og nå kan du ikke begynne å sammenligne spill til PS2 og Wii, med et PSP, det er bare teit, som skribent i Gamer.no forventer jeg litt mer. Som et håndholdt_spill så syns jeg dette er bra!

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden er det meg komplett likegyldig hvilken plattform spillet er på. Jeg forventer ikke at grafikken skal kunne matche PS2- eller Wii-grafikk, men så er det heller ikke grafikken jeg kritiserer i anmeldelsen. Tvert i mot -- og dette ville du visst om du hadde lest saken -- skryter jeg av grafikken i Size Matters. Produksjonsverdiene er spillets sterkeste kort.

 

Derimot forventer jeg altså, uansett hvor jeg spiller spill, at spill skal evne å underholde og more. Det gjorde ikke Size Matters i nevneverdig grad, og da hjelper det lite at det er et håndholdt spill.

 

Det blir litt som å sammenligne et PS2 spill med et PS3 spill og fortsett på den samme karakterskalaen, der et PS2 spill i dag ville blitt slakta på skalaen til PS3. Det er det jeg tror du har gjort nå, du forventer nesten topp PS3-grafikk på en maskin som er i underkant av PS2 sin maskinkraft, det er sånn jeg tenker når du skriver det du skriver. Men nå tar jeg helt sikkert feil, men sånn oppfatte jeg det, av det du sa :)

Riktig, du tar feil. :) Karakterskalaen vi bruker her på gamer.no kan du lese mer om her, og som du ser står det ingenting der om hvilken "generasjon" et spill tilhører eller noe slikt. Gode spill er gode spill, og dårlige spill er dårlige spill.

 

At utviklerne til Size Matters ikke forstod at de måtte endre på designet for å få Size Matters til å virkelig engasjere og glede, se det -- det er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...