Gå til innhold

To nye fujikameraer med begrenset distribusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tidligere sett at Elkjøp og Lefdal har solgt kameraer med betegnelser som ikke finnes i vanlige fotobutikker. Husker jeg riktig var det Olympus.

Så disse Fuji-kameraene fra Dixon's dukker sikkert opp hos Elkjøp.

 

Fordelen for Elkjøp er at de da kan selge kameraene til høy pris og unngå prisgaranti.

 

Det samme gjelder Dixon/Elkjøps egne merkevarer som de setter sitt eget navn på.

F.eks. Advent (foto og PC), Matsui og Carlton (Hvitevarer, brunevarer og smålektrisk).

Lenke til kommentar

Jeg ville ønske at de i stedet lavede en variant af f40fd de passende kunne kalde f39d med en 6Mpixel sensor, og derfor mindre støj.

(Har en F30, men den er jo ganske tyk, og bruger kun xD).

 

Den kunne man så have glæde af indtil de får tilføjet IS, som vel alle Fuji-compact fans venter på... :dribble:

Lenke til kommentar

Nok et bevis på hva man kan gjøre når man er en stor kjede. Dette gjøres bevisst for å lure kundene, og for å skvise små konkurrenter så mye som mulig.

Meget betenkelig syns jeg det er at produsenter går med på å villede forbruker på denne måten, men de blir vel presset av store oppkjøpskvanta.

Bra at Akam setter fokus på dette, da dette føyer seg fint inn i rekken av "smarte" ting som Elkjøp etc bruker for å skaffe seg større markedsandeler.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok gjettet på at Fuji ikke har noen ny 9MP sensor som de pluteslig putter inn i et lavpriskamera til en engelsk kjede. Det er selvfølgelig mulig at de har tatt E900/S9600 sensoren, mne hvorfor skulle de det?

 

Vi har tidligere sett at Fuji interpolerer bildene akkurat som de selv vil, og med bra resultat. For eksempel har noen Fujimodeller plutselig flere piksler i horisontal retning når man velger breddeformat. Det er ikke en haug piksler de kaster bort i vanlig format, men ganske enkelt at de interpolerer bildene på en litt annen måte slik at det blir noen flere piksler i horisontal retning. Hvem vil vel se forskjell på en så liten endring. Fuji må jo uansett konvertere fra sine "diagonale" rekker tile en vanlig matrise når de skal lage JPGene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...