Gå til innhold

Ultraportable fra Toshiba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Portégé R500-S5001X så veldig interessant ut ja! Med LED-skjerm og gjerne SSD-HD.

Vil gjerne se en test av denne når den tid kommer.

Forstod jeg det rett at den siste X'en i produktnavnet bare angir medfølgende Vista-versjon ?

I og med at jeg ikke har tenkt å bruke vista, men Linux blir det den billigste der for min del :p

Lenke til kommentar

Ja disse så virkelig lekker ut. Har alltid hatt lyst på en ultraportabel (10-12" skjerm) men endte med å kjøpe en Samsung Q1P en stund tilbake. Skulle jeg hatt en bærbar med tastatur så virker disse meget interessante. Som kfs sier, med SSD og LED baklys og et høykapasitet batteri så kan man bruke den lenge mellom hver opplading.

Lenke til kommentar

Jeg er mektig imponert over at de har klart å lage en PC med optisk drev og 2,5" (?) harddisk og 12" skjerm på bare 960 gram. Det er jo utrolig lett. (Lurer litt på om de har regnet med en batteritid på 0 minutter for å få vekta så lav). Spesifikasjonene er jo knallbra og prisen var ikke så alt for verst. Jeg setter den på ønskelista. Kanskje jeg kjøper den en dag.

Lenke til kommentar
Jeg er mektig imponert over at de har klart å lage en PC med optisk drev og 2,5" (?) harddisk og 12" skjerm på bare 960 gram. Det er jo utrolig lett. (Lurer litt på om de har regnet med en batteritid på 0 minutter for å få vekta så lav). Spesifikasjonene er jo knallbra og prisen var ikke så alt for verst. Jeg setter den på ønskelista. Kanskje jeg kjøper den en dag.

8805132[/snapback]

 

*Lightest model configuration of 1.72 lbs is based on a 64GB solid state drive (SSD), a 3 cell battery and no optical disk drive. The Portégé® R500 with the solid state drive will not be available until the end of July 2007. Weight may vary. See Weight Legal Footnote at www.info.toshiba.com.

 

1.72 pounds = 780.178876 grams

 

Tipper HD og optisk drev utgjør de ekstra 180g og at batteriet er 3-cellers. Dvs at man gjerne ønsker å legge til noen hundre gram for et bedre batteri.

Lenke til kommentar

hadde det bare vært uten optisk drev og med en mindre standard ssd så kunne den lages tynnere ved overgangen fra bord til pc..

 

jeg trenger ikke 40 gb ekstra, jeg vil jo uansett ha det over på den eksterne harddisken..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

tastaturet kunne også vært lenger bak, så fikk man plass til større toutchpad, og er det ikke plass så må batteriet være flatere eller helt i front så vekta holder pcen nede mens man åpner den og retter på skjermen(men ville batteriet bli varmt, eller er det egentlig prosessoren og harddisken som blir varm?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Jepp. Vi har valutakalkulatorer (som f.eks et google "søk" på 1300USD in NOK) selv om det er slik. Så legger vi på 25% moms, og avanse til utsalgssted så kan vi begynne å nærme oss faktisk pris en person må ut med her til lands for å bli eier av produktet. Helt tåpelig å oversette valuta rett på den måten der.

 

Men de nye modellene ser absolutt gode ut, men er nok redd at man ikke får noen billige ultraportable. Det er i 15,4 tommer segmentet man finner rimlige bærbare. Det er også utrolig nok her det er mest salg også.

Lenke til kommentar

megaloman: Harddisken blir ikke noe særlig varm. Batteriet og den interne strømforsyninga utvikler anslagsvis under 10% av varmen i en bærbar PC. Skjermen er det som utvikler mest varme med CPU på en andreplass og harddisken på 3.plass. Hvis grafikkortet er bra kan det overta 2.plassen slik at CPU og harddisken rykker ned til henholdsvis 3. og 4. plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...