Gå til innhold

Dedikert PSU til skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi! Det vi trenger nå er mer kabler som stikker ut i alle ender. I følge kilden blir den forsynt med strøm via en kabel som plugges inn i enheten og rett i støpselet. Siden denne psuen skal settes inn i en ledig plass for optiske drev betyr det en ekstra kabel som stikker ut i fronten av pcen. Nice!

Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet. Ingen skal da ha 2 strømforsyninger i maskinen også. Ok, jeg har selv 2 HD i Raid, 2 minnebrikker, 2 prosessorkjerner, hadde før 2 skjermkort. Hva blir det neste? 2 lydkort? Hmmm har forøvrig det og, om man tar med det som sitter i HK. Iallefall: jeg har absolutt NULL tro på at folk kommer til å kjøre strømforsyningene i Raid0 (hehe). Du får strømforsyninger som takler absolutt alt. Jeg vil iallfall ikke ha mer rot i min maskin. Den støyer helt sikkert og.

Lenke til kommentar
Fint for de av oss (sånne som meg) som vil ha monsterkort men ikke vil bytet ut PSUen. Har tenkt på HD 2900 XT crossfire med hjemmelaga sekundærpsu, men her kommer visst produsentene meg i forkjøpet. Har ikke forton/Source noe sånt som dette fra før forresten?

8795764[/snapback]

Tror nok fortsatt at jeg holder meg til den hjemmesnekkra metoden :yes:

Den nye løsningen er dog passivt kjølt, noe som kan komme godt med.

 

Strømkabelløsningen derimot, er jeg nok heller litt tvilende til. :ermm:

Lenke til kommentar
Jippi! Det vi trenger nå er mer kabler som stikker ut i alle ender. I følge kilden blir den forsynt med strøm via en kabel som plugges inn i enheten og rett i støpselet. Siden denne psuen skal settes inn i en ledig plass for optiske drev betyr det en ekstra kabel som stikker ut i fronten av pcen. Nice!

8795834[/snapback]

 

Den Fortron saken har ingen kabler ut foran. Du setter en brakett i bak på pc'n i slot'ene. Og der setter du inn en leding med en plugg ala de som er på videomaskiner. Så går 220 volt'n inn psu'n bak (inni kabinettet), samt en plugg til styrestrøm fra hoved psu'n så gjør at du også skrur på denne ekstra psu når du skrur på maskina di.

Lenke til kommentar

Hvis det virkelig skulle bli en realitet at man trenger dedikert PSU til de beste skjermkortene om et par år, vil jeg sette meg ned og gråte. Det er på høy tid at skjermkortindustrien lærer av CPU-produsesentene (les: AMD og spesielt Intel), som jevnt over har klart å redusere strømforbruket de siste par årene. Vi vil ha bedre grafikkort, men hvis det også medfører gigantiske kjølesystemer og en ekstra PSU, står i alle fall jeg heller over.

Lenke til kommentar
Dette er jo helt på trynet. Ingen skal da ha 2 strømforsyninger i maskinen også. Ok, jeg har selv 2 HD i Raid, 2 minnebrikker, 2 prosessorkjerner, hadde før 2 skjermkort. Hva blir det neste? 2 lydkort? Hmmm har forøvrig det og, om man tar med det som sitter i HK. Iallefall: jeg har absolutt NULL tro på at folk kommer til å kjøre strømforsyningene i Raid0 (hehe). Du får strømforsyninger som takler absolutt alt. Jeg vil iallfall ikke ha mer rot i min maskin. Den støyer helt sikkert og.

8795904[/snapback]

Det er ingen kjølemoduler på selve PSU-en.

 

Selv kjører jeg da to PSUer, så det er fortsatt marked for noe slikt.

 

Problemet med en stor som drar hele oppsettet er at det blir overkill med tanke på andre komponenter. (+ at det er "svindyrt")

Lenke til kommentar

Vi forbrukere er vel med på å presse frem dette effektbehovet. Vi kjøper i all hovedsak KUN det kortet som vinner best-i-test i rene ytelsestester. Etterpå klager vi over strømforbruket. Enkleste måten å utvikle GPU med høyere ytelse er selvsagt bare å kline til med mer av det vi har fra før. Kjøling er ikke noe problem for ATI/nVidia, det har jo blomstet opp en egen industri som bare lager vifter og kjøleløsninger i all verdens forskjellige designer. Litt av skylda får vi ta selv.. (men ikke alt!)

Lenke til kommentar

hvis jeg hadde vært 3D designer på fulltid ( og jobba med heftig real-time 3D) så kan jeg se nytten av slikt, men til den normale forbruker synes jeg hele opplegget med SLi og skjermkort som trekker flere hundre watt er bare latterlig... en trenger ikke det beste kortet til normal bruk (og jeg mener da også til spill bruk)

 

på den andre siden så er jo spillindustrien (etter min mening) bare blitt dårligere og dårligere til å lage spill. De som lagde spill tidligere var mye flinkere til å utnytte datamaskinens resurser på en fornuftig måte, og fikk til heftige effekter uten å ha så mye HW tilgjengelig. (ok, spill i dag ser helt annerledes ut enn for ca 10 år siden, men tatt i betrakning ytelsen en hadde den gangen synes jeg det er mer imponerende enn det vi ser i dag).

Lenke til kommentar
Thermaltake har en enhet som koster under halvparten av de andre løsningene

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128896&mlevel=110900

 

Den er ikke fult så kraftig, men den burde holde.

8796017[/snapback]

 

Har denne selv. 298 bucks!

 

Helt super og helt lydløs, selv om den har vifte.

 

Kjører ikke SLI, men 1 x 7900 GTX, klokket x2 4600+ og ellers det vanlige i et kabinett.

Har Arctic Cooling T1 kabinett med "kun" 350w Seasonic PSU integrert og ville ikke bytte kabinett og PSU.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar
Det bør heller jobbes med å få effektforbruk ned, synes jeg.  Når grafikkort drar like mye strøm som resten av maskinen, da er det noe spik spenna gærn't.

8796096[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre.helt enig...Man skulle tro at teknologien vil kunne gjøre ting mindre,kraftigere,raskere..Men her går jo teknologien 1 skritt fram og 5 tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...