Gå til innhold

Dedikert PSU til skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, er det ikke nesten like bra aa bruke en gammel PSU til dette istedet istedet for aa kjoepe en til? Bare la den trekke litt fra PCIe kontakten og bruke en molex fra en gammel PSU?

8796846[/snapback]

 

smart..nei...

8796860[/snapback]

Hadde vært fint med et argument for at det ikke er smart ;)

 

Jeg tipper at en gammel PSU tar for stor plass, utvikler mye varme og at den leverer lite Ampere på 12V.

Lenke til kommentar
Den TT'en, kan den dra det værste av strømsluk (SLI 8800Ultra/CF HD 2900 XT) eller blir selv den for slapp? Og når det gjelder de PCIe-pluggene, funker det med adaptre til den der? Har litt lyst til å preøve dette selv. Kanskje ha det ene skjermkortet på "vanlig" PSU (2x PCIe-plugg) og det andre på TT'en?

8796763[/snapback]

 

Spørs vel om den klarer 2 slike drøye kort. De drar jo over 200w hver ved full guff. TT'en er på 250w (leverer 300 i peak).

 

Hva mener du om det funker med adaptere til PCIe-pluggene. Adapter til hva?

Lenke til kommentar
Den TT'en, kan den dra det værste av strømsluk (SLI 8800Ultra/CF HD 2900 XT) eller blir selv den for slapp? Og når det gjelder de PCIe-pluggene, funker det med adaptre til den der? Har litt lyst til å preøve dette selv. Kanskje ha det ene skjermkortet på "vanlig" PSU (2x PCIe-plugg) og det andre på TT'en?

8796763[/snapback]

 

Spørs vel om den klarer 2 slike drøye kort. De drar jo over 200w hver ved full guff. TT'en er på 250w (leverer 300 i peak).

 

Hva mener du om det funker med adaptere til PCIe-pluggene. Adapter til hva?

8796921[/snapback]

Du kan jo koble det ene kortet på TT'en, og det andre kortet i den vanlige PSU'en.

 

Har selv en slik TT, men har aldri brukt den :tease: .

Kjøpte den av en kompis(aldri brukt) for 150kr elns.

Lenke til kommentar

dette var litt snedig. de feltrykter jeg har fått med meg om effekt/ytelse på grafikkfronten har handlet om at gpu og co skal gå samme vei som cpuer har gjort, altså mindre effekt og mer ytelse/watt.

 

Hvis disse ryktene stemmer er dette litt som å lansere oljefyr som varmekilde til nybygde hus.

Lenke til kommentar
Den TT'en, kan den dra det værste av strømsluk (SLI 8800Ultra/CF HD 2900 XT) eller blir selv den for slapp? Og når det gjelder de PCIe-pluggene, funker det med adaptre til den der? Har litt lyst til å preøve dette selv. Kanskje ha det ene skjermkortet på "vanlig" PSU (2x PCIe-plugg) og det andre på TT'en?

8796763[/snapback]

Hva mener du om det funker med adaptere til PCIe-pluggene. Adapter til hva?

8796921[/snapback]

Til 8-pins PCIe

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke helt tankegangen med 2 PSU'er. Da er det greiere å ha en kraftig PSU mener jeg. Dersom elektronikken, spoler og saker inne i en PSU skulle trenge plass å vokse på så er det vel greiere å bli enige om en ny og større PSU-innkapsling, som det så lages en ny type kabinetter til.

 

Dessuten så får en jo PSU'er på 850 watt, skulle tro det vil holde ennå en stund for mange av oss. Jeg synes også det ville være ryddiger å ha et stort kabinett som har plass til 2 "ordinære" PSU'er, enn en slik liten sak som knappt kan klare å bli kvitt varmen med sin lille vifte.

Endret av G
Lenke til kommentar

Forstår at grafikkort (desverre) trenger mye strøm, men egen PSU?

 

Hva med vanlig strømkabel som kobles fra stikkontakt direkte til skjermkort? (Gjerne med en tranformator på veien, så man ikke får 230V rett inn).

 

Kan godt hende dette er totalt ufornuftig, men jeg forstår ikke behovet for en ny intern PSU, da man har brukt strømadapter til andre enheter lenge nå.. (skjerm, høytalere og lignende får sjeldent strøm fra maskinens PSU lenger)

Lenke til kommentar
Forstår at grafikkort (desverre) trenger mye strøm, men egen PSU?

 

Hva med vanlig strømkabel som kobles fra stikkontakt direkte til skjermkort? (Gjerne med en tranformator på veien, så man ikke får 230V rett inn).

 

Kan godt hende dette er totalt ufornuftig, men jeg forstår ikke behovet for en ny intern PSU, da man har brukt strømadapter til andre enheter lenge nå.. (skjerm, høytalere og lignende får sjeldent strøm fra maskinens PSU lenger)

8800143[/snapback]

Et slikt adapter leverer nok ikke høy nok strømstyrke eller effekt til slike hungrige skjermkort i toppklasse. Da måtte man vel hatt noe ala et slikt adapter som f.eks Xbox 360 har, og de er ikke akkurat kalde, eller små for den saks skyld.

 

Et dapter til en laptop har gjerne en maks effekt på 80W, og en 2-5A.

Mens et 8800GTX/Ultra gjerne kommer opp i en 200W med litt overklokking.

Og burde ivhertfall ha minimum 10A. (12V)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...