Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva er meningen med omskjæring?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Omskjæringen av guttebarn har opprinnelse i midt-østen og Afrika, altså steder med mye sand og store, luftige klær. Derfor løste det mange hygieniske problemer å skjære av forhuden hos gutter, med tanke på sand og rusk som ikke lenger samlet seg mellom de gangen man badet (og det var gjerne sjeldent grunnet vannmangel).

 

Men med renslighet og moderne hygiene, skal det ikke være nødvendig, altså.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Omskjæring av jenter er noe av det verste jeg vet om! Fikk høre hva det var på skolen en gang og trodde jeg skulle svime av. Nå er jeg ikke jente, så jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være, men det hørtes helt forferdelig ut.

 

Og omskjæring av gutter synes jeg og er ganske teit. Tenk å kutte av en bit av tissen til noen da! :p

 

Personlig ser jeg ingen gode grunner.

Lenke til kommentar
Omskjæring av jenter er noe av det verste jeg vet om! Fikk høre hva det var på skolen en gang og trodde jeg skulle svime av. Nå er jeg ikke jente, så jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være, men det hørtes helt forferdelig ut.

 

8604188[/snapback]

 

Så det på tv der små uskyldige jenter ble omskjært også sydd igjen da de var barn! Det er absolutt ikke renslig og gjør bare vondt/ er uproblematisk for jenta. Eneste grunnen er vel at de ikke skal onanere eller noe sånt før ekteskap! Blir så seriøst sint når jeg ser og hører om sånt! Ikke for å være rasistisk men da jeg så det på tv fikk jeg så lyst til å henrette alle menna i den " stammen" der det ble praktisert! De sku vært torturert også skutt!

 

:realmad:

 

btw: Dette er en helt personlig mening jeg fikk da jeg så dette på tv i forbindelse med tv aksjonen eller noe sånt!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Omskjæring for gutter skal være ganske bra hygenisk sett. Omskjæring for jenter har ingen andre formål, enn å totalt ødelegge de gledene de kan ha av sex.

8603948[/snapback]

Det er tull fra omskjæringslobbyen i USA. Omskjæring har ingen hygienisk funksjon, i hvert fall ikke i dag. Omskjæring av guttebarn er et overgrep som burde vært forbudt på lik linje med omskjæring av jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Omskjæring for gutter skal være ganske bra hygenisk sett. Omskjæring for jenter har ingen andre formål, enn å totalt ødelegge de gledene de kan ha av sex.

8603948[/snapback]

Omskjæring av guttebarn er et overgrep som burde vært forbudt på lik linje med omskjæring av jenter.

8605230[/snapback]

Enig. Slik behandling av egen kropp bør man kunne velge å gjøre senere i livet.

 

Og forresten, man er "omskåret" ikke "omskjært". Vanlig og stygg feil.. :nei:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Omskjæring for gutter skal være ganske bra hygenisk sett. Omskjæring for jenter har ingen andre formål, enn å totalt ødelegge de gledene de kan ha av sex.

8603948[/snapback]

Det er tull fra omskjæringslobbyen i USA. Omskjæring har ingen hygienisk funksjon, i hvert fall ikke i dag. Omskjæring av guttebarn er et overgrep som burde vært forbudt på lik linje med omskjæring av jenter.

8605230[/snapback]

 

Korrekt. Det er på ingen måte bevist at omskjæring av gutter øker hygienen. Det er en eldre jødisk tradisjon i sammenheng med Bar Mitzva som er blitt derivert og gått inn i den amerikanske folkesjelen.

 

Penn & Teller hadde en god episode på dette. Husker dessverre ikke hvilken sesong det var i.

Lenke til kommentar
Omskjæring for gutter skal være ganske bra hygenisk sett. Omskjæring for jenter har ingen andre formål, enn å totalt ødelegge de gledene de kan ha av sex.

8603948[/snapback]

Det er tull fra omskjæringslobbyen i USA. Omskjæring har ingen hygienisk funksjon, i hvert fall ikke i dag. Omskjæring av guttebarn er et overgrep som burde vært forbudt på lik linje med omskjæring av jenter.

8605230[/snapback]

 

Jeg ordla meg noenlunde feil. Men mening var at det er normalt å tro at omskjæring av gutter er hygenisk, ikke at jeg tror det selv. Noe jeg ikke gjør.

 

Edit: Omsjæring / omskåring av jenter betyr ofte at de kutter av klitors. Ikke mye seksuell tilfredsstillelse for damene der nei ><

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Mindre følsomhet = holder lenger ut i senga.

8605332[/snapback]

 

Skjønner egentli ikke hvorfor omskjæring skulle gi mindre følsomhet?

Mere av glansen blir jo "åpen" da.

8606161[/snapback]

Det sier seg jo egentlig selv.

Om du nylig har begynt å spille gitar vil fingeren bli øm og sår, men etter hvert vil huden bli hardere og du får ikke vondt i fingrene. Slik er det også med glansen, den blir 'herdet'.

Lenke til kommentar
Mindre følsomhet = holder lenger ut i senga.

8605332[/snapback]

 

Skjønner egentli ikke hvorfor omskjæring skulle gi mindre følsomhet?

Mere av glansen blir jo "åpen" da.

8606161[/snapback]

 

Ja, nettopp derfor. Når den vises hele tiden blir den mer herdet og ''tåler'' mer.

Dermed blir man mindre følsom der.

 

Samme som under føttene, mange har hard hud der og derfor tåler man mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...