Gå til innhold

Intel lanserer nye Centrino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker dette turbo memory konseptet. Det bør kunne øke ytelsen vesentlig frem til flash tar igjen disk på pris/kapasitet. At flash minnet kobles direkte til PCIe i steden for USB eller SATA disk kontroller er også et pluss.

 

Edit: Et spørsmål blir imidlertid hvordan dette vil fungere med flere installerte operativsystem.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

At X3100 får støtte for Vista Aero og støtte for SM3.0 og T&L betyr ikke at den vil yte bra i f.eks Vista Aero eller CS: Source. Det blir spennende å se hva X3100 duger til. (Ikke at jeg har noen høye forhåpninger, men spill som Josefine og Byggmester bob bør den vel klare å få rimelig god flyt i)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har lest/studert meg frem til skal X3100 yte omtrent på linje med ATI X1400, eller noe over det dobbelte av GMA950 (målt i 3DMarks).

 

Noen som kan liste opp de modellene fra de ulike merkene som er lansert med Santa Rosa-hardware? var ikke lett å finne frem til i prisguiden...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Såvidt jeg har lest/studert meg frem til skal X3100 yte omtrent på linje med ATI X1400, eller noe over det dobbelte av GMA950 (målt i 3DMarks).

 

Noen som kan liste opp de modellene fra de ulike merkene som er lansert med Santa Rosa-hardware? var ikke lett å finne frem til i prisguiden...

8572188[/snapback]

 

da skulle vel strengt tatt CSS kunne flyte greit, selv om jeg skjønner integrerte løsninger aldri kommer på høyde med dedikerte.

 

men samtidig har jeg inntrykk av at dedikerte grafikkløsninger øker temperaturen, slik at maskinene nødvendigvis blir noe mer bråkete

 

så summa sumarum, håper dette blir en plattform som gir meg både grafikkytelse til å kjøre css og samtidig ikke forstyrrer hele lesesalen med VROOM lyder fra vifter ;)

Lenke til kommentar
integrerte løsninger aldri kommer på høyde med dedikerte.

8572247[/snapback]

 

det stemmer nok, men med X3100 er integrerte løsninger endelig kommet så høyt at jeg kan vurdere det når jeg en gang skal kjøpe ny pc! Dersom Lenovo kommer med en Santa Rosa-versjon av T60 med X3100 til en overkommelig pris, skal du ikke se bort fra at det blir en handel...

Lenke til kommentar

Er Intel Turbo Memory konseptet noe man kan bruke på hvilke som helst bærbare eller vil det være låst til "nye centrino"? Det høres jo ut som noe som burde kunne brukes i flere, men mulig det er mer ved det enn jeg klarte å få med meg. Konseptet høres jo i utgangspunktet genialt ut...

 

Ja, det blir spennende å se hva X3100 er god for.

 

edit: ser dinside har testet en http://www.dinside.no/php/art.php?id=377342

virker hvertfall som om ytelsen på den integrerte grafikken er løftet noe, men nok?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Ja, det blir spennende å se hva X3100 er god for.

 

edit: ser dinside har testet en http://www.dinside.no/php/art.php?id=377342

virker hvertfall som om ytelsen på den integrerte grafikken er løftet noe, men nok?

8572382[/snapback]

Jeg skulle til å si at det der ikke var representabelt fordi det var X3000 og ikke X3100, men så kikket jeg på wikipedia og fant ut at de to er så og si identiske. Den eneste forskjellen er at X3100 er "mobile"-versjonen av X3000 (jeg tipper det betyr lavere effektforbruk), og at man kan allokkere mindre av systemminnet til grafikk (256MB i stedet for 384MB). Dvs. at de kan nok regnes som identiske i spillsammenheng.

Lenke til kommentar
Noen som vet om de nye core 2 cpuene passer inn den nåværende

PLattform?

8572499[/snapback]

 

om så var så er det ingenting å tjene på det, ettersom de har lavere multiplier og dermed vil få lavere klokkefrekvens på ett system med 667 Mhz FSB. Såvidt jeg vet yter de heller ikke bedre enn de nåværende (T5x00-serien?), de er bare tilpasset 800 Mhz FSB-systemer.

 

Simen1: X3000 som dinside testet var jo også i en bærbar, hvorfor skulle ikke den være 'mobile'?

Lenke til kommentar

Dette er ikke en plattform å satse på for de av oss som ønsker valgfrihet.

 

Jeg har aldri likt Centrino-konseptet, og synes at den nye versjonen går enda lenger med å monopolisere et marked som allerede til de grader mangler konkurranse.

 

Derfor handler jeg alltid alternativt, og har stor tro på AMDs "Open Platform" med brikkesett/grafikk fra ATI (AMD), Nvidia, SiS eller VIA, trådløs kommunikasjon fra Atheros, Broadcom eller Airgo, og nettverk fra Marvel, Broadcom eller Realtek, osv.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
integrerte løsninger aldri kommer på høyde med dedikerte.

8572247[/snapback]

 

det stemmer nok, men med X3100 er integrerte løsninger endelig kommet så høyt at jeg kan vurdere det når jeg en gang skal kjøpe ny pc! Dersom Lenovo kommer med en Santa Rosa-versjon av T60 med X3100 til en overkommelig pris, skal du ikke se bort fra at det blir en handel...

8572351[/snapback]

 

Priser på de nye T61 blir nok tilgjengelig i løpet av de nærmeste dagene...

Lenke til kommentar
At X3100 får støtte for Vista Aero og støtte for SM3.0 og T&L betyr ikke at den vil yte bra i f.eks Vista Aero eller CS: Source. Det blir spennende å se hva X3100 duger til. (Ikke at jeg har noen høye forhåpninger, men spill som Josefine og Byggmester bob bør den vel klare å få rimelig god flyt i)

8572165[/snapback]

 

Hva med meg som vil spille Civilization 4 og football manager? Vil den greie Civ4 med "full" grafikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...