Gå til innhold

Fremtidige Funcom-spill krever nett (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, da døde det eneste norske spill-selskapet som var verdt å følge med på. Synd at de skal ødelegge hele greia med storebror-taktikker. FGA - FunCom Genuine Advantage anyone?

8152881[/snapback]

 

Haha, ja der har vi navnet allerede! :!:

 

Triste saker det her. Ikke trist for piratene, selvsagt, for de finner jo en løsning på dette her ganske fort, men synd på Funcom som må bruke lang tid og driftsressurser på et slikt system.

 

Men kanskje er piratkopiering en av grunnene til at det lages og annonseres så mange halvhjertede MMORPG'er for tiden...

Lenke til kommentar

Jeg ser problemet i dette, og har etterhvert begynt å kjøpe en hel del spill, både nye og eldre som jeg har spilt før. Jeg er ikke for piratvirksomhet, men er som alle andre en dobbeltmoralist og laster ned likevel. Prøver dog som nevnt å endre på det. Kjøpte nylig Warcraft III med oppgradering, og faktisk også Drømmefall (med oppfølgeren forgjengeren).

 

Jeg merket meg for øvrig da jeg brente backuper av Den Lengste Reisen og Drømmefall at ingen av dem hadde kopibeskyttelse i det hele tatt. Props til utgiverne for det, hvem nå enn det er. Føler at kopibeskyttelse bare er til bry, ettersom den uansett alltid blir brutt etter hvert.

 

Edit: Mente såklart forgjengeren, og ikke oppfølgeren.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Jaja, da døde det eneste norske spill-selskapet som var verdt å følge med på. Synd at de skal ødelegge hele greia med storebror-taktikker. FGA - FunCom Genuine Advantage anyone?

8152881[/snapback]

 

Ærlig talt, hvem er det som ikke har internett i dag da? I allefall ikke folk som spiller mye spill.

 

...Drømmefall (med oppfølgeren)

 

Du mener vel gjerne Den Lengste Reisen, med oppfølgeren? :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Grunnen er vel at sjefene ser at WoW er "teh l0nnsomt" og derfor vil pumpe ut en klone og derfor på magisk vis tjene bøttelass med cash. Når de ser det går nedenom og hjem skylder de på oss uskyldige små pirater.

8153662[/snapback]

 

Før du slenger ut av deg ting du ikke har peiling på så kanskje sjekk litt faktaopplysninger. Age of Conan har vært under utvikling siden 2003/2004, altså før WOW ble sluppet, så den er helt klart ikke en kopi av dette spillet. Setting og stemning er også veldig forskjellig. At de ønsker å nyte godt av den nye bølgen med mmorpg som ble startet med WOW, som klarte å gjøre online rollespill mer "stuerent", er det ikke noe tvil om. Men at det er en WOW klone er bare idiotisk å påstå.

Lenke til kommentar

Ja å påstå at funcom bare lager en wow clone, er nå helt galt, da Funcom er allerede garvet i faget, da det er de som står bak Anarchy Online, Og nå Age of Conan.

 

Man skjønner at det begynner å bli et stort problem, når for hvert spill de selger, så stjeler/kopierer 3-10 andre det.

 

Men får en følelse at pc holder på å tape kampen om spillutviklerne, da de kommer til å satse mer og mer på konsollmarkedet,

Man kan si at det er brukerne selv som dreper markedet.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke noe problem i at spillet må verifiseres over nett hver gang du starter det. Det er jo akkurat det Valve gjør med Steam, og det fungerer helt fint. De aller, aller fleste har nettforbindelse nå, og snart har sikkert alle disse bredbånd. Såklart hadde jeg foretrukket et system slik som det er i dag, for jeg liker egentlig ikke å være avhengig av nettforbindelse bare for å starte spill, men jeg overlever. Dessuten blir vi kvitt alle de tullete kopibeskyttelsene, som for eksempel StarForce.

 

Hvis spillene i tillegg selges over nett er de dessuten ofte billigere, det er i hvert fall min erfaring med Steam.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Filter69 - om enkelte får bestemme, vil vi være nødt til å gå på statseide spillekafeer og betale for å låne pcer for å få spille noe. Så tankene dine er ikke så skremmende usannsynlig som man skulle tro.

 

Det er jo allerede snakk om at det burde tvinges inn begrensninger på online spilling, lignende det de har i kina.

 

Og det blir for enkelt å skylde på piratkopiering, tviler på at de ville solgt så mange flere kopierer om spillet ikke hadde blitt piratkopiert, da folk finner fort ut om et spill faktisk er verdt det for dem personlig.

 

Mmo løser heller ikke "problemet", da man har nok av semi-pro private servere man kan spille gratis på. Men de kan jo prøve å lure seg selv en stund til, også får vi se om AOC vil klare å nå opp til hypen det genererer, om vi da til slutt får en release av spillet i heletatt.

Lenke til kommentar

Om alle spill til slutt blir gitt ut i samme form som over Steam mister man jo helt muligheten til å selge dette spillet videre... hvert fall om man ikke innfører en form for konto-overføring, som til dags dato ikke er mulig via Steam så vidt jeg vet. Jeg liker å kunne selge spillene mine videre om jeg ikke har bruk for dem lenger, da det tross alt er et fåtall av dagens spill som har noen form for gjenspillingsverdi. Men men. Så lenge spill blir gitt ut i fysisk form så forholder jeg meg hvertfall nogelunde positiv, da det viktigste er å kunne ha spillene fysisk tilstede i hylla :)

 

Nå skjønner jeg godt at FunCom kan bli spesielt utsatt med tanke på piratvirksomhet, da det tross alt er snakk om en av de "små" spillutviklerene. Det er jo de små spillutviklerene som får svi for piratvirksomhet. De store klarer seg jo alltids uansett.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Det som jo er praktisk med Steam, er at spill du kjøper fysisk men som finnes på Steam kan enkelt aktiveres, og så blir det som om du har kjøpt det gjennom Steam. Eller har jeg misforstått noe? Det er vel det "Activate a product on Steam"-knappen er til?

Lenke til kommentar
Det som jo er praktisk med Steam, er at spill du kjøper fysisk men som finnes på Steam kan enkelt aktiveres, og så blir det som om du har kjøpt det gjennom Steam. Eller har jeg misforstått noe? Det er vel det "Activate a product on Steam"-knappen er til?

8158842[/snapback]

 

Neida, riktig som du sier, jeg har diverse av spillene fra steam i vanlig boks med cder, som da kan aktiveres i steam for online spilling eller evt nedlasting om cdene blir ødelagt/forlagt.

Lenke til kommentar
Om kopiering er skyld for underskuddet, så regner jeg med at de kommer til å gå med overskudd etter denne omlegginga da? FOr å være helt ærlig tviler jeg på at det er så enkelt.

 

AtW

8155469[/snapback]

 

Lurer på det samme. Drømmefall var jo et nisjespill (det er ikke så mange som spiller adventure). I tillegg fikk ikke spillet så fantastiske omtaler heller.

 

Det jeg lurer på er om spillbransjen gjør som musikkbransjen. Altså overdriver tap ved piratvirksomhet og ignorerer positive konsekvenser? :hmm:

 

edit: leif

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...