Gå til innhold

Er Whitebox nedlagt?


Anbefalte innlegg

EDIT AV MODERATOR: Les dette innlegget om du har en pc på rep hos whitebox, eller har problemer med en pc kjøpt av de/problemer med whitebox:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7844101

---------------------------------------------------------------

 

Hei!

Jeg har en CL56 som jeg kjøpte på whitebox for ca. 3 år siden. Nå er strøm adapteren ødelagt:(

Jeg har sendt mail til whitebox for 2 dager siden, men får ikke svar...

Noen som vet vor jeg kan skaffe ny/fikse den?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går bedriften konkurs, har kunden dessverre et problem..

7816114[/snapback]

Du har jo alltids muligheten til å gå på tidligere salgsledd. Problemet her blir da hvem det er. Så vidt jeg vet kjøpte Whitebox barebooks direkte fra Compal. Siden Compal ikke har noe eget norgeskontor, bryr de seg heller ikke noe særlig om norsk forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar

Problemet er jo uansett at whitebox.no ER tidligere produksjonsledd her :/. Tviler sterkt på at compal vil ta noe ansvar i denne saken, ikke pga at de driter i norsk forbrukerkjøpslov, men fordi whitebox er importør, bygger og selger...og når whitebox er borte så er ingen igjen.

 

Jeg har tipset hardware.no om saken, kanskje de klarer å finne ut noe.

Lenke til kommentar

Et lite tips angående Whitebox kan være at dette er et enkeltpersonforetak, og da står eier/driver ansvarlig. Ergo kan du gå til regress mot denne. Det er vel ikke så nyttig i denne saken, du kan uansett sannsynligvis bruke en universal batterieliminator for bærbar pc....

Lenke til kommentar
Min Whitebox ligger hos Whitebox as we speak.

Den trenger et nytt hovedkort.

 

HVa i all verden skal jeg gjøre nå?

7836982[/snapback]

Jeg er i akkurat samme situasjon...

7837584[/snapback]

Me three. :no: Jeg har sendt en mail til Forbrukerrådet og spurt... Min var helt splitter ny, den ble levert med to taster som ikke fungerte... De har hatt den over en måned nå, men jeg fikk svar for en uke siden senest om at de ventet nytt hovedkort snarest.

 

Men http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=984752016 sier ikke noe om at firmaet er nedlagt, så kanskje det er håp...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=984752016 sier ikke noe om at firmaet er nedlagt, så kanskje det er håp...

7838544[/snapback]

 

Her står det at det er nedlagt... :cry:

7839235[/snapback]

 

 

Og hvis du blar litt nedover til der det står kunngjøringer ser du at whitebox er slettet...

 

men som en intressant sidenote: de har holdt på med/hatt planer om salg av biler og båter, håper da de var av bedre kvalitet enn de pcene... ;)Witebox + biler og båter = sant ?

Lenke til kommentar

Har forsøkt å nå eier (evt. tidligere eier) Andvik på tlf, men "den du ringer, kan ikke..."

 

Kontaktet domeneshop som vel eier whitebox.no-domenet.

De er blitt kontaktet av FBI på NRK vedrørende firmaet...

 

Skal forsøke å kontakte NRK - kanskje de har fått ut mer informasjon.

 

Lover ikke bra...

Endret av Angeloo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...