Gå til innhold

Er Whitebox nedlagt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere fabrikanter enn Compal som har levert latoper til wb.

 

Eksempel: Clevo model D 87 P som er wb cl 4,5.

 

Hvis du er usikker på fabrikanten så sjekk platen på baksiden av latopen.

Du vil finne et modellnummer som er søkbart på internet med hensyn til både fabrikant og deler..

 

Legg gjerne til de andre modellene / fabrkantene på denne strengen.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Bra ting det er enkeltmannsforetak :)

Kan alle dere kreve erstatning fra kjære søte (og mest sannsynlig dum som et brød) sykepleier Belinda :)

 

med dum som et brød mener jeg og la sin konkursryttende samboer registrere foretak på hennes navn da han mest sannsynlig er satt under karantene av myndighetene.

Lenke til kommentar

Nytt hovedkort til min Clevo koster ca kr6500,-. installert og dette er en garantireparasjon innehaver forsøker å overlate til meg.

 

I tillegg har wb rappet deler fra Clevoen jeg enda ikke kjenner anskaffelseskostnadene til.

 

Belinda som har hatt ikke mindre enn 2 resturanter i Hønefossområdet vet sikkert hvordan det oppleves når gjester stikker fra regningen. Dette er verre.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Ser ut som denne dama har mange jern i ilden.

Les denne: http://ringblad.no.by.com/pocket.paper?Vie...NewsID=19010353

Legg merke til datoene her, tilfeldig?

7852064[/snapback]

Det er ikke tilfeldig i det hele tatt, men litt rart. Det var derfor jeg spurte om noen faktisk vet om dama faktisk lever enda, ikke har forlatt landet eller eventuelt allerede er dømt for andre forhold og blitt fratatt retten til å drive egne foretak. Jeg ville uansett ikke vært veldig optimistisk mht å få noe fra den kanten.

Lenke til kommentar
Det er ikke tilfeldig i det hele tatt, men litt rart. Det var derfor jeg spurte om noen faktisk vet om dama faktisk lever enda, ikke har forlatt landet eller eventuelt allerede er dømt for andre forhold og blitt fratatt retten til å drive egne foretak. Jeg ville uansett ikke vært veldig optimistisk mht å få noe fra den kanten.

7853626[/snapback]

 

Belinda er nok høyst levende, hun er såvidt meg bekjent ikke dømt for noe eller fratatt retten til noe. Likevel har hun jo fått såpass mye aggressive utspill og kritikk, at om hun ikke føler seg direkte mobbet, så kommer hun nok til å tenke seg om et par ganger til før hun oppretter flere firmaer, eventuelt låner bort navn og underskrift.

 

Men til alle sammen, og sikkert til meg også.

Husk at også Fr. Andvik har følelser, hetsing og lynsjemobb tendenser er ikke bare dumt og fånyttes, det er også ufint og sårende.

En person med allerede mye på samvittigheten, blir nok ikke mer føyelig ved å bli uthengt på nettet og eller eventuelt oppsøkt på jobb og i bolig.

 

Bruk de virkemidlene vi har som forbrukere, og hev dere over den dårlige behandlingen dere har fått fra Whitebox.

 

Undertegnede har startet en aksjonsgruppe med mer enn 20 medlemmer, og vi trenger alle vi kan få med.

 

Mail meg på: [email protected]

Eller ring på: 47319381

 

Forbrukerrådet i Telemark, Vestfold og Buskerud har minst en saksbehandler på saken, hun kan nås på mail:

[email protected]

Forbrukerrådet har også et Nedlastbart klageskjema som alle med krav til Whitebox bør fylle ut.

 

Fbi har mange måter å bli kontaktet på, se blant annet forumstråden whiteboxderes hjemmesider.

 

 

Ellers er det bare å ønske alle lykke til uansett hvordan dere griper saken an.

 

Hilsen Brynjard

Endret av drajnyrb
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har kjøpt pc av whitebox for ca et år siden.

 

Tok 5 måneder og så begynte den å slå seg av under load av spill osv. Han sendte den inn og fikk den tilbake 2 måneder etterpå med beskjed at den var "OK". De hadde også prestert å sendt den tilbake uten batteri. Tok ca 30 min etter at han hadde fått den tilbake til den skrudde seg av.

 

Sendte den inn igjen og tok 2 nye måneder med venting før han fikk den tilbake (med batteri). Denne gangen slo den seg ikke av - men de hadde byttet ut CPU`en hans med en dårligere.

 

Broren hans hadde også kjøpt av whitebox og fikk bluescreens. Sendte den inn og fikk den tilbake uten minnekort og harddisk. Sendte den inn igjen og har ikke sett den siden.

 

Det var også noen problemer med betalinger av pcen slik at faren til kameraten min betalte dobbelt opp. Tok ca et halvt år før han fikk pengene tilbake.

 

 

De svarte så og si aldri på mail, tlf eller brev iløpet av denne perioden. De ble også "truet" med forbrukerrådet, tv2 osv.

 

 

Kan også legge til at jeg også har kjøpt av whitebox og fikk samme problemet som kameraten min etter ca 6 måneder. Etter en tur med toget så hadde minnebrikken svidd seg (ihvertfall det de sa over mail at det kunne være). Har ikke sendt den inn og det er jeg egentlig ganske glad for, for da hadde jeg vel aldri sett den igjen.

 

 

EDIT: Kameraten min har også betalt for ekstra minne og harddisk men har aldri fått dette - selv om det er betalt for

Endret av Unix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at dere har anledning til å stille krav mot foregående salgsledd. I praksis betyr det at om en forretning går konkurs, kan man rette krav til produsent- eller grossistledd.

Dersom det eksisterer et firma som har produsert maskinene for whitebox, kan dere rette kravet mot det firmaet. Her ville jeg imidlertid fått forbrukerrådet på banen, for å få hjelp. Evt. jusshjelpa (gratis jushjelp av jus-studenter).

 

Det er kanskje også en veldig god ide å ta kontakt med FBI (NRK) og TV2 Hjelper deg.

Lenke til kommentar
Hei. Har oxo kjøpt en whitebox cl-56, og har mistet driver cd'n min.... whitebox.no er historie og nå sliter jeg med å få lastet ned riktige drivere...

 

Noen som kan hjelp?

7951848[/snapback]

 

På denne siden kan du laste ned drivere til din Whitebox CL-56

http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm

Du må se på modellnummeret under maskinen din og laste ned fra tilsvarende link på siden.

 

Lykke til..

Endret av spin85
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan få kjøpt deler til Whitebox CL-26?

 

Da jeg kjøpte denne husker jeg at jeg vurderte to andre "hybrid" maskiner: Vega 259EN og Netshop 259IEN. Noen som vet om delene til disse to pcene vil passe til min whitebox?

 

Under PC'en står det Modellnr: 259EN1... dette er jo mistenkelig likt de to andre modellnavnene...?

 

Noen som kan bekrefte\avkrefte dette?

 

Er vel egentlig bare nytt batteri jeg skal ha, så det er ikke så veldig krise.

Lenke til kommentar

Jeg vil gratulere de 20 personer som har slått seg sammen mot svindelfirmaet Whitebox, med god repotasje på Forbrukerinspektørene (FBI) på NRK i dag. Der kom det jo veldig klart fram hvor useriøst firmaet er.

 

Belinda Andvik og Kristian Møller benekter alt ansvar i kort intervju på telefon i dette programmet.

Økokrim og politet vil jobbe næmere med saken i følge programmet. (Whitebox sitter jo på mange PCer som kunder har betalt for).

 

Forbrukerrådet har fått 300 klager på firmaet og firmaet er umulig å spore opp fysisk.

 

Forøvrig overrasket over at HW.no ikke forteller om saken på sin hovedside, dette er jo en viktig sak for mange PC kjøpere.

 

Programmet sendt i dag (28.feb.2007) er også på NRK sitt nett-TV.

 

 

Erfaringen og "lærepengen" på dette er å være varsom med nye nettbutikker, det er jo lett å lage tiltalende nettsider, men det sier ikke noe om seriøsiteten til firmaet !

 

Nettsiden sier nå: Whitebox er nedlagt

Ved spørsmål kan Daglig leder Belinda Andvik kontaktes på Telefon 99 50 22 80

 

Man kan nok ikke regne med å få noen svar på det nummeret...

 

Se programmet på NRK-nett: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/232960

 

(Jeg har selv ikke handlet noe på Whitebox, men har fulgt trådene her)

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Belinda Andvik fraskriver seg alt ansvar - samtidig så har hun stått som eier av enkeltmannsforetak...hun er uansett ansvarlig personlig pga enkeltmannsforetaket.

 

Dette programmet var helt villt - fantastisk! :p.

8049240[/snapback]

 

Ikke mye ansvar hos den dama nei. Ho prøvde å vinkle det litt sånn at ho har blitt lurt til å bli eier av enkeltmannsforetak. -Mest idiotiske jeg har hørt.

Ho hørtes desverre ut som om det var helt tomt og ikke noe håp om tankevirksomhet oppe i toppen på ho.

Får se om ho er av de få faste i Norge som stadig danner useriøse selskap, kan henne ho slår til igjen.

Dem visst jo ingen vilje og evne til å rydde i noe.

 

Bilde er fra NRK1

post-56342-1172703755_thumb.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Om Belinda har gjort noe annet enn å låne bort navnet sitt er vanskelig for oss å vurdere, men hun har uansett et ansvar i saken.

 

 

Jeg synes det er synd at politiet ikke har nok ressurser til å prioritere slike saker før Forbrukerinspektørene sette søkelyset på den. Slike personer kan jo ikke være vanskelig å finne. De har vel ting som jobb, familie, venner osv... :shrug:

 

 

Ellers så synes jeg det er bra at innslaget satt fokus på de som har gitt Whitebox god reklame gjennom tester.

 

Dinside skrev i 2003:

DinSide er opptatt av å kun teste utstyr fra seriøse leverandører, for å unngå at våre lesere blir villedet. Så snart vi er overbeviste om at Whitebox tilhører denne gruppen, vil vi selvsagt vurdere å ta inn testprodukter.

De har tydeligvis på et eller annet tidspunkt blitt overbevist om at Whitebox er en seriøs leverandør... :thumbdown:

 

 

Ellers så er det andre som kanskje burde tenkt seg om to ganger. Hw.no f.eks. har vel kjørt jevnlige reklamer for Whitebox om ikke jeg husker feil. Dette til tross for at mange forumsbrukere har advart mot de, basert på dårlig service, det at de er et enkeltmannsforetak og ikke minst historien bak Winpad m.m. som nevnt tidligere i denne tråden.

 

Nå har riktignok forumet hatt en del bruker som har reklamert jevnlig for Whitebox også.... :hmm:

Lenke til kommentar

Ellers så er det andre som kanskje burde tenkt seg om to ganger. Hw.no f.eks. har vel kjørt jevnlige reklamer for Whitebox om ikke jeg husker feil. Dette til tross for at mange forumsbrukere har advart mot de, basert på dårlig service, det at de er et enkeltmannsforetak og ikke minst historien bak Winpad m.m. som nevnt tidligere i denne tråden.

 

Nå har riktignok forumet hatt en del bruker som har reklamert jevnlig for Whitebox også....  :hmm:

8050177[/snapback]

 

Whitebox har aldri hatt noen reklamer hos hardware.no eller noen av søstersidene. Det har heller aldri vært noen redaksjonell omtale om dette selskapet nettopp på grunn av usikkerhet rundt Whitebox. Den eneste saken vi har skrevet om Whitebox er når selskapet ble slettet, og diskusjonen til den artikkelen går til denne forumtråden: http://www.hardware.no/nyheter/webshop/oms...fordufter/35951

 

Det er beklagelig at det finnes useriøse aktører, men det er vanskelig å sikre seg mot det. Heldigvis har forumet fungert som en vaktbikkje med mange tråder som advarer folk mot Whitebox og andre lignende selskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...