Gå til innhold

Windows Vista-snadder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å se dette produkte ja :)

 

Nye Vista-lyder?

Musikeren Robert Fripp, kanskje mest kjent som gitarist i søttitals-bandet King Grimson, har laget sine egne forslag om systemlyder i Windows Vista. Forslaget finner du på denne MP3-filen - les mer i bloggen hans.

 

Nye lyder :hmm: Det har jeg på xp maskina mi også... bare å legge til egne lyder f.eks epost lyden, start lyden osv...

Lenke til kommentar

Er det egentlig så mange som bryr seg om nye lyder? Det første jeg gjør etter en windows install er å skru de av. Hvis/når jeg får Vista skal iallfall alt av eye candy og slikt som tar unødvendig systemressurser deaktiveres.

 

Et par interessante kommentarer av the inq: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35419 (scroll ned)

 

Jeg har selv kjørt XP Pro på en P2 233MHz med 192MB ram, og det går faktisk greit, om ikke litt treig lastetid. Hadde jeg fortsatt hatt maskinen skulle jeg likt å se Vista kjøre på den.

Lenke til kommentar
Eskene var ihvertfall fine denne gangen.

 

Bedriftene får vell busines utgaven

7196200[/snapback]

 

Ja, er vel Business og Enterprise som kommer nå skulle jeg tro, Business er vel egentlig den mest aktuelle utgaven for meg ivhertfall, vil jeg tro, ihvertfall når de forkrøpler nettverkskapabilitetene i home-utgaven. (Om da ingen lanser ultimate på msdnaa, noe jeg antar ikke vil skje).

 

Ellers blir det interessant å se hva som skjer på piratfronten, om det virkelig er slik at også disse bedriftsutgavene kommer med det som trengs for å låse opp til andre utgaver av OSet, så kan det straffe seg for MS at desktop-versjonene kommer så sent.

 

AtW

Lenke til kommentar
Eskene var ihvertfall fine denne gangen.

 

Bedriftene får vell busines utgaven

7196200[/snapback]

Så viss du hadde valget å få den tusen kroner biligere uten eske hadde du takket nei?

7196217[/snapback]

Det kan jeg ikke se at han har sagt, så hvorfor legge ord i munnen på ham? Jeg vil tro de færreste vil betale 1000 kroner for en eske.

Lenke til kommentar

Ellers blir det interessant å se hva som skjer på piratfronten, om det virkelig er slik at også disse bedriftsutgavene kommer med det som trengs for å låse opp til andre utgaver av OSet, så kan det straffe seg for MS at desktop-versjonene kommer så sent.

 

AtW

7196312[/snapback]

 

Hehe, morsomt å se hvor EKSTREMT opphengt du er i dette tema rundt Windows :)

Lenke til kommentar

Business eller Enterprise-utgaven tenker jeg... Enterprise-utgaven har disse funksjonene som Business ikke har:

 

Subsystem for UNIX-based Applications (SUA)

Secure Startup (Cornerstone)

Single Session Virtual PC

Multi-Language User Interface (MUI)

 

Det er 2 home utgaver, den ene er som nevnt uten Aero glass, rolodex, tab previews, task bar previews... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ellers blir det interessant å se hva som skjer på piratfronten, om det virkelig er slik at også disse bedriftsutgavene kommer med det som trengs for å låse opp til andre utgaver av OSet, så kan det straffe seg for MS at desktop-versjonene kommer så sent.

 

AtW

7196312[/snapback]

 

Hehe, morsomt å se hvor EKSTREMT opphengt du er i dette tema rundt Windows :)

7196447[/snapback]

 

Hva tenkte du på da? Piratkopiering av windows, eller windows genrelt? Har jo diskutert windows mye i det siste, igomed at det er en ganske stor event at det kommer en ny versjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ed Bott har lagt ut en rekke tweaks-tips i sin blogg - blant annet om optimalisering av kommandolinjen, bruk av et diagnoseverktøy og hurtigstart.

 

Hvorfor kan ikke vista komme ferdig tweaket, hvis en av de som lager programmet ser behovet for tweaking så burde de jo gjøre dette i den ferdige versjonen.

Hvorfor må man insistere på å lage et halvferdig produkt?

 

Eventuelt, når man først oppererer med 6 eller 7 versjoner av vista allerede så kunne man kanskje lagd en 8'ende versjon hvor dette allerede var utført.

Eller kanskje gjøre dette til et valg under installasjonen, "tweak my system".

Er lei av tidligere versjoner hvor jeg hver gang må gå inn og sette diverse parametere fordi de settingene som kommer default er helt håpløse.

Lenke til kommentar
Tenkte på piratkopieringen :D

7196499[/snapback]

 

Ja, jeg er opptatt av mye, og jeg synes det er et interessant emne, fordi det er mye gnissninger i samfunnet om dette nå om dagen, jeg tror at før eller senere vil noe endres som resultat av disse gnissningene, og det kan potensielt ha ganske vidtrekkende konsekvenser. Det er jo bra du synes at mine innlegg er underholdene, og du kan gjerne være med å diskutere saken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, jeg er opptatt av mye, og jeg synes det er et interessant emne, fordi det er mye gnissninger i samfunnet om dette nå om dagen,  jeg tror at før eller senere vil noe endres som resultat av disse gnissningene, og det kan potensielt ha ganske vidtrekkende konsekvenser. Det er jo bra du synes at mine innlegg er underholdene, og du kan gjerne være med å diskutere saken.

 

AtW

7196513[/snapback]

 

Vi har diskutert deler av dette sammen før og i forhold til denne tråden er vi enige. Ja, det vil bli spennende å se hva som skjer med piratkopieringen. Det er bra du er opptatt av mye og engasjert. Hadde det ikke vært for folk som er det hadde verden stått ganske stille.

 

Jeg gleder meg til Vista og har tenkt til å kjøpe Ultimate etter all sansynlighet når jeg kjøper min neste maskin. Tenker på retail.

 

I tillegg kunne man jo sende inn spørsmål til en microsoft representant på nett i går, men jeg finner ikke tilbake til denne nettpraten. Hverken på Dagbladet, VG eller Aftenposten. Heller ikke n24 (e24) Er det noen som vet hvor denne ligger? Kan tenke meg at det er mye interessant lesing der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...