Gå til innhold

Dark Messiah er ferdigutviklet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Tar helt av det her. Både NWN 2, Gothic 3 og Dark Messiah kommer jo i postkassen i disse tider. Hvordan i alle dager skal det gå med studiene?

7039364[/snapback]

Studiene får gå til h*elvete! Nå blir det data for alle penga! :D

Lenke til kommentar
nei egentlig ikke,

 

Dark messiah er som et FPS med sverd og magi

 

Gothic 3 og også delvis OB er rolle spill.

7047179[/snapback]

 

OB er Oblivion? isåfall er Oblivion rollespill det også

 

takk for svar. Men hva er et rollespill da? Har spilt litt D&D online. Er Gothik 3 noe i den duren? Er ikke det mye det samme da?

7048754[/snapback]

 

Rollespill er..

 

 

D&D Online er i denne sjangeren...

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
kan ha noe med at det ikke er et RPG da

7039430[/snapback]

Det er en action-RPG...

 

edit: ser at noen sider har satt den som FPS, men det er jo helt feil. Er jo veldig mange RPG-elemter i dette spillet.

7039798[/snapback]

 

Det er nok du som tar feil ja. FPS er det ikke akkurat. Men det er et actionspill. Ikke RPG. Det har elementer, ja, men ikke nok til å få det kvalifisert som et rollespill. Det er ikke mange elemeter. Det er vel bare to-tre-fire stykker. At man går opp i level, og at man har et skill-tre er jo to. Men det er ikke mange flere enn dem. At man sloss med sverd og bue er ikke noe RPG-element. Utviklerne selv sier at spillet er et "actionspill med en ettersmak av RPG". Dark Messiah kan i høy grad sies å være et Half-Life 2 med sverd og bue i stedet for pistoler og hagler. Dessuten har det jo skill-treet. Men ellers har det minimalt å gjøre med rollespill. At det foregår i en fantasiverden har ingen ting å si for hvilken sjanger spillet havner i.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
kan ha noe med at det ikke er et RPG da

7039430[/snapback]

Det er en action-RPG...

 

edit: ser at noen sider har satt den som FPS, men det er jo helt feil. Er jo veldig mange RPG-elemter i dette spillet.

7039798[/snapback]

 

Det er nok du som tar feil ja. FPS er det ikke akkurat. Men det er et actionspill. Ikke RPG. Det har elementer, ja, men ikke nok til å få det kvalifisert som et rollespill. Det er ikke mange elemeter. Det er vel bare to-tre-fire stykker. At man går opp i level, og at man har et skill-tre er jo to. Men det er ikke mange flere enn dem. At man sloss med sverd og bue er ikke noe RPG-element. Utviklerne selv sier at spillet er et "actionspill med en ettersmak av RPG". Dark Messiah kan i høy grad sies å være et Half-Life 2 med sverd og bue i stedet for pistoler og hagler. Dessuten har det jo skill-treet. Men ellers har det minimalt å gjøre med rollespill. At det foregår i en fantasiverden har ingen ting å si for hvilken sjanger spillet havner i.

7052834[/snapback]

Ok. Fikk det inntrykket at det var et rollespill jeg. Tenkte da på at du går opp level i løpet av demoen. Men da er det oppklart :)

Lenke til kommentar

Oki, Takk for svar... Men skjönte fortsatt ikke helt hvordan det er i forhold til Oblivion og Gothik 3... Beklager...

Gothik 3 er jo et RPG(sant?) Saa hvordan er kampsystemet der bygget opp?

Jeg tviler paa at det er saann som i Final Fantasy. Jeg trodde det var mer saann som i Dark Messiah. Men ligner det paa kampsystemet til D&D Online?

Og er Oblivion likt Morrowind?

Lenke til kommentar

I Oblivion og Gothic 3 kan man gå rundt i en stor verden og gjøre hva man vil. Man kan ta quests hvor man vil osv. Det er gjerne en historiedel, men den kan man hoppe inn og ut av som man vil.

 

Slik jeg har forstått det så er Dark Messiah mer som et FPS med middelaldervåpen, magi og skill/level system. Man skal komme seg gjennom en level, drepe eller snike seg forbi de fiendene som finnes der, og kjører da gjennom dette helt til slutten (med en del sjeffiender på veien, slik vi er vant til i FPS). Det er en ganske stor forskjell på Dark Messiah og et vanlig RPG i allfall, men siden jeg ikke har spilt annet enn demoen av Dark Messiah så vet jeg ikke helt sikkert at det er slik det er.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...