Gå til innhold

Intel kjøper Nvidia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel har jo en veldig stor grafikkavdeling fra før, selv om de ikke lager like bra brikker som ATi og nVIdia, lager de veldig mange.

Med tanke på att de fleste kombinasjonsløsningene med CPU og GPU neppe blir for entusiaster, ville jeg tro att de kunne klare seg fint med sin egen produksjon...

 

Men hvis ATi kan skaffe 35 milliarder ka nok Intel skaffe 70 milliarder.

 

En slik deling av markedet vil nok ikke være bra for konkuransen, kanskje vi skal satse på att noen konkuransemyndigheter stopper dette, hvis det da blir noe av.

 

Tviler egentlig på att dette kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Scenario:

Nå skal det jo også sies, at hvis ATi/nVidia skaper noe veldig bra med sitt samarbeid, og Intel skaper noe lignende, vil nok nVIdia slite veldig med en slik posisjon, så kan Intel kjøpe de opp i ro og mak til bunnpris, eller att nVIdia går konkurs

 

Ikke bra det heller...

7006241[/snapback]

Hæ?

 

Har vel litt liten tro på det. Kan ikke tro helt at Intel har behov for å kjøpe opp nVidia for å holde følge med AMD/ATi. Intel kan, om de vil, lage GPU som er like gode som ATi/nVidia sine, og de lager også chipset som er like gode som konkurrentenes beste.

Lenke til kommentar
Scenario:

Nå skal det jo også sies, at hvis ATi/nVidia skaper noe veldig bra med sitt samarbeid, og Intel skaper noe lignende, vil nok nVIdia slite veldig med en slik posisjon, så kan Intel kjøpe de opp i ro og mak til bunnpris, eller att nVIdia går konkurs

 

Ikke bra det heller...

7006241[/snapback]

Hæ?

 

Har vel litt liten tro på det. Kan ikke tro helt at Intel har behov for å kjøpe opp nVidia for å holde følge med AMD/ATi. Intel kan, om de vil, lage GPU som er like gode som ATi/nVidia sine, og de lager også chipset som er like gode som konkurrentenes beste.

7006296[/snapback]

Har liten tro på att det er bare bare å ta igjen nVIdia og ATi sitt forsprang der, INtel sin beste brikke klarer jo ikke å matche de aller svakeste brikkene til nVIdia og ATi, langt mindre har de noen sjanse mot de dedikerte løsningene. Etter min mening er de litt vel svake til alle oppgaver unntatt rent kontorarbeid.

MEn som sagt, de første GPUer integrert i CPU blir neppe laget for gamere.

Lenke til kommentar
Ikke bra for konkuransen...

Men kjøper Intel når kursen er på topp? ... tvilsomt ...

7006171[/snapback]

 

Nei det er ikke bra,men jeg advarte mot at dette kunne skje da AMD gikk til oppkjøp av ATI,hvorfor skulle Intel sitte på gjerdet da?

AMD har jo allerede ødlagt den frie konkuransen her :hmm:

Så nei jeg er ikke overrasket om dette stemmer.

Lenke til kommentar

AMD kjøpte vel ATI blant annet for å få en andel av OEM markedet for onboard grafikk? Men nå har vel også AMDs Phil Hester sagt at han tror fremtiden er at CPU og GPU smelter sammen (artikkel på Hw.no). Hvis Intel også tror dette eller frykter at dette er noe som kan bli en realitet, og da at AMD sitter med mulighetene alene. Må de vel begynne å tenke i de samme baner, og da er kanskje ikke ett oppkjøp av nVidia en helt fjern tanke. Intels GPU løsninger ligger jo alt for langt tilbake for å kunne konkurrere med AMD/Ati. Og selv om de skulle bruke utrolige summer på utvikling, ligger de noen år etter på GPU siden.

 

 

Nei ikke vet jeg, men hvis dette blir en realitet tror jeg ikke at dette blir en sund konkurranse.

Endret av Raggis
Lenke til kommentar
Om dette blir en realitet så ser jeg også for meg at neste skritt blir at du kunn kan bruke ATI grafikkort på AMD maskiner og Nvidia på Intelmaskiner  :hmm:

7006693[/snapback]

Farvel valgfrihet :no:

7006724[/snapback]

For de dedikerte spillgrafikkortene er det nok en stund til vi får en slik løsning, mens støtte for SLI/Crossfire og integrerte grafikkortløsninger nok kommer til å bli det inn slik ganske fort.

 

Ett av de største problemene er att nVIdia jo lager de beste brikkesettene til AMD, så på kort sikt har både nVIdia og AMD mye nytte av ett samarbeid. nVidia ville nermest miste brikkesettavdelingen sin hvis de ikke kunne levere til AMD systemer lenger.

Lenke til kommentar
nVidia ville nermest miste brikkesettavdelingen sin hvis de ikke kunne levere til AMD systemer lenger.

 

Om Intel kjøper dem opp,så ser jeg ikke at dette blir et problen,regner med at de da får boltre seg fritt i Intels brikksettavdeling og den er jo temmelig stor :)

7006869[/snapback]

Altså vil de bli en del av Intel sin brikkesett avdeling, men det ville blitt ett stort problem for AMD/ATi å skaffe nok produksjonskapasitet for brikkesett i begynnelsen, mens Intel ville hatt masse ledig kapasitet. Synes ikke det høres noe serlig bra ut det heller. Men da får vi håpe att ULI og Via kommer på banen.

 

Det største problemet med ett slikt oppkjøp er att Intel da ville hatt så enorme markedsandeler på PC deler att de nermest kunne gjort hva de ville.

 

SYnes det blir feil å si att AMD allerede har ødelagt noen konkuranse, de er jo ennå mye mindre enn Intel, og enda mer feil å bruke det som ett argument for dette oppkjøpet. Dette vil være mye større omfang, og dessuten ser jeg ingen grunn til at Intel skulle få noen problemer uten dette oppkjøpet, mens AMD nok kunne fått problemer uten sitt oppkjøp.

Lenke til kommentar
Det største problemet med ett slikt oppkjøp er att Intel da ville hatt så enorme markedsandeler på PC deler att de nermest kunne gjort hva de ville.

Det er vel neppe Intels feil

 

Det største problemet med ett slikt oppkjøp er att Intel da ville hatt så enorme markedsandeler på PC deler att de nermest kunne gjort hva de ville.

 

Amd har vel selv lagt opp til dette og jeg kan ikke i min villeste fantasi se at Intel skal sitte passive fordi de er størst.

Hadde AMD holdt fingrene av fatat og heller utviklet sin egen avdeling så hadde vi sluppet dette.

Velger de så snarveier så må de også akseptere svar på tiltale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...