Gå til innhold

Test: Samsung X820


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. La meg se om jeg forstår kriteriene Amobil bruker når de vurderer telefoner:

(batteri) Du kan ofte presse to dagers aktiv bruk ut av det, men for å være sikker på å ha nok strøm bør du nok lade litt hver dag.
(taster og menyer) Alle tastene ligger helt i linje med overflaten og det er lett å trykke feil, spesielt med navigasjonstasten. Menyene føles også noe omstendelige, det blir mye trykking for å komme dit du skal.
(ytelse og utvidelser) X820 blir også ganske uinteressant om du vil spille, på grunn av den lave Java-ytelsen. Den har de vanlige nytteprogrammene, som stoppeklokke og kalkulator, men kalenderen er litt for enkel for proffbrukere. At telefonen ikke har minnekort gjør mp3-spilleren uinteressant.
(kamera) Kameraet er tregt og gir dårlige farger, men tar i og for seg gode nok bilder til MMS og enkle blinkskudd for minnenes del.

 

Så, for å oppsummere: telefonen har dårlig batteri, ikke minnekort, dårlig Java-ytelse, dårlig kalender, dårlig kamera og dårlige taster... MEN DEN ER JO SÅ TYNN! TERNINGKAST FEM!

 

Jesus.

Lenke til kommentar

Som innehaver av X820 nå i snart tre uker så må jeg si meg enig i terningkast 5. Telefonen er MEGET bra. Batteriet er ikke så dårlig. Faktisk så er batteriet like bra som M600i, P990i, EF81 m. fler...

 

Tastene er meget bra foruten menyknappene.

 

Det som forundrer meg er prisen som er oppgitt i testen. ca. 3500,-. Amobils egen prisguide vsier at den dyreste koster ca. 2800,- og den billigste ca. 2200,-

 

Hvordan kan prisen være 3500,-? Håper ikke de har vurdert telefonen i forhold til den prisen.

 

Jeg anbefaler X820 på det sterkeste og sammen med blåtannsettet, WEP-200 ( verdens minste med 9 gram ) så fungerer det feiende bra!

Lenke til kommentar
Hm.. La meg se om jeg forstår kriteriene Amobil bruker når de vurderer telefoner:
(batteri) Du kan ofte presse to dagers aktiv bruk ut av det, men for å være sikker på å ha nok strøm bør du nok lade litt hver dag.
(taster og menyer) Alle tastene ligger helt i linje med overflaten og det er lett å trykke feil, spesielt med navigasjonstasten. Menyene føles også noe omstendelige, det blir mye trykking for å komme dit du skal.
(ytelse og utvidelser) X820 blir også ganske uinteressant om du vil spille, på grunn av den lave Java-ytelsen. Den har de vanlige nytteprogrammene, som stoppeklokke og kalkulator, men kalenderen er litt for enkel for proffbrukere. At telefonen ikke har minnekort gjør mp3-spilleren uinteressant.
(kamera) Kameraet er tregt og gir dårlige farger, men tar i og for seg gode nok bilder til MMS og enkle blinkskudd for minnenes del.

 

Så, for å oppsummere: telefonen har dårlig batteri, ikke minnekort, dårlig Java-ytelse, dårlig kalender, dårlig kamera og dårlige taster... MEN DEN ER JO SÅ TYNN! TERNINGKAST FEM!

 

Jesus.

6959104[/snapback]

 

 

Du har tydeligvis ikke skjønt det. Denne sammenlignes opp mot andre små telefoner og designtelefoner, akkurat som smarttelefoner blir testet som en smarttelefon og en billigt-telefon skal bli sammenlignet som en billigtelefon.

 

En billigtelefon skal ha samme mulighet som en telefon til 8000 til å få terningkast 6 selv uten noen av mulighetene, samme skal en telefon som satser på å være så tynn som mulig.

Lenke til kommentar
Denne sammenlignes opp mot andre små telefoner og designtelefoner, akkurat som smarttelefoner blir testet som en smarttelefon og en billigt-telefon skal bli sammenlignet som en billigtelefon.

6972970[/snapback]

Ingen som sier annet. Tingen er at Amobil har oppgitt feil pris, eller i hvert fall hvilken pris de går utifra. På første side står det den koster ca 3500 kr og er klasse B (om den hadde kostet 3500 kr skulle den vært klasse E). Prisguiden sier den koster ca 2500 kr og dermed burde vært klasse D.

 

Greit den skal vurderes mot andre billige telefoner, men leser du testen får du først vite at den koster ca 3500 kr og har middels funksjoner.

Lenke til kommentar

 

Så, for å oppsummere: telefonen har dårlig batteri, ikke minnekort, dårlig Java-ytelse, dårlig kalender, dårlig kamera og dårlige taster... MEN DEN ER JO SÅ TYNN! TERNINGKAST FEM!

 

Jesus.

6959104[/snapback]

 

Det er vel ganske åpenbart at den for bedre score enn en stor telefon med samme funksjoner? Det er jo ingen som anmelder ultraportable PCer som slakter de, fordi de ahr dårlig ytelse per krone. Det er jo underforstått at det koster å ha en liten ting, man får rett og slett ikke samme funksjonalitet. Er man ikke så opptatt av at telefonen skal være tynn, så er ikke dette telefonen å satse på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg fikk lyst på denne selv, jeg har en 3-4år gammel klump av en simens 99-kroners-kontanttelefon fra før.

 

Med andre ord ikke noe særlig å dra rundt på i lommen, men nettbanken klarer ikke å sende bekreftelse på mastercardet.

 

Er det noen som vet et bedre sted enn CDon som selger den? (prismessig, ja, jeg har sjekket prisguiden)

 

Det virker som en super telefon.

 

Mvh. Dæhli

Lenke til kommentar

Jeg har den og er kun middels fornøyd. Det er noen irriterende faktorer med den. Når den lader er lyset på displayet konstant på. Menyknappen i midten er ikke alltid like lett å treffe. Ikke minnekort (det visste jeg før jeg kjøpte den), den kan ikke lage lyd og vibrere samtidig og det er ingen ettervarsel etter tapt anrop / sms. Ting som drar den opp er jo tøfft design. Men alt i alt er jeg ganske fornøyd, men ville heller gått for D900 or en litt dyrere penge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...