Gå til innhold

Trådløse Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trådløsnettet skal være et forskningsplattform for å se på hvor mye og hva folk bruker et offentlig trådløsnett til

6914392[/snapback]

 

Med andre ord vil man bli overvåket om man bruker dette nettet?

6914515[/snapback]

 

Stort sett alle ISPer overvåker vel endel slike ting fra før? Så det er vel ikke så mye nytt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er vel kun NTNU og STFK som har adgang enda, men skal komme adgang for alle i løpet av ca. en måned har jeg hørt. Hvordan, og hvor dyrt vet de vist ikke selv enda, så venter i spenning.

6914433[/snapback]

Har hørt at det skal være gratis for elever på videregående også. Når det gjelder oss NTNU-studenter er det universitetet som betaler Trådløse Trondheim for vår bruk. Ganske smart egentlig, garantert betaling for 20 000 studenter sikrer at det uansett kommersiell suksess eller ei ikke blir en total fiasko.

 

Rent teknisk er det et åpent wlan som krever oppkobling med VPN til NTNU for å surfe. Så vidt jeg vet er det ingen sperrer for bruk, annet en maksimal båndbredde på 3mbps opp og ned.

 

I løpet av høsten skal vel også bussruta mellom sentrum og de to campusene ha tilgang til nettet og. Da blir det lesing av nyheter på bussen med Opera på DS for min del iallefall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...