Gå til innhold

Ny OpenOffice-versjon klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra med en ny versjon, men det er noen dager siden den kom.

 

Jeg har for lengst byttet ut Microsoft Office, og ikke hatt behov for å vende tilbake. Men jeg savner bedre støtte for "Microsoft Access"-filer og bedre ordliste. Om dette blir forbedret så tror jeg at flere vil ta ibruk OpenOffice.

 

Uansett så er det ivertfall positiv utvikling. 1.1.X-versjonene var langt dårligere.

Lenke til kommentar
Office = Microsoft Office

6427008[/snapback]

Office = engelsk ord for kontor. I denne sammenhengen siktes det til generell kontor-programvare (regneark, skriveprogram etc). Så lenge ordet Office ikke er koblet til ordet microsoft eller MS så er det ingenting som sier at det er akkurat dette firmaets sin variant av kontorprogrammer det siktes til. Office kan like gjerne bety OpenOffice (eller StarOffice for den saks skyld).

 

Akkurat på samme måte som f.eks mercedes ikke har registrert varemerke på ordet "bil". En bil betyr altså ikke nødvendigvis en mercedes bil.

 

Redigert: Det manglet en "ikke" i en setning.

Lenke til kommentar
Når kommer den norske oppdateringen? Og hvorfor halter oversettelsene alltid etter ved utgivelsene av openoffice?

6427001[/snapback]

Oversetting tar alltid litt tid. Man kan heller være fornøyd med at ikke den engelske utgaven holdes tilbake til alle språkvariantene er ordnet. ;) Tipper den norske versjonen er oppdatert innen noen få uker.

Lenke til kommentar

Er enig at det er tullete å ha .org i navnet. Men samtidig, det finnes verre ting å bruke energi på å frustrere seg over.

 

De kunne bare kalt det OpenOffice, bra nok navn etter min mening. Ellers tolker jeg definitivt "Office" til å bety Microsoft Office, av ganske gode grunner: historie og utbredelse.

Lenke til kommentar

Hm, jaja. Som jeg har sagt i flere poster til nå: Den dagen ooo writer får skikkelig spellchecker, starter opp like raskt som ms office og ikke bruker vesentlig mer minne; den dagen skifter jeg altså til openoffice.

 

Når prisen på ooo er 0,- og prisen på MS office er 0,- velger jeg det beste alternativet - som for meg er Microsoft office. Jeg har faktisk gått så langt osm å installere og bruke emulert MS office på gnu/linux..

--

 

Og ja, det er forskjell på oppdatering og oppgradering. Det har til nå kommet to versjoner av ooo, v1 og v2. Resten er bare oppdateringer til disse.

Lenke til kommentar
Er enig at det er tullete å ha .org i navnet. Men samtidig, det finnes verre ting å bruke energi på å frustrere seg over.

 

De kunne bare kalt det OpenOffice, bra nok navn etter min mening. Ellers tolker jeg definitivt "Office" til å bety Microsoft Office, av ganske gode grunner: historie og utbredelse.

6427258[/snapback]

Historieløst!!

FØR M$Office hadde vi WordPerfect Office, og FØR M$Windows hadde vi X-Windows, DEC-Windows, Macintosh etc. etc.

Lenke til kommentar
Brukt OpenOffice et par år nå.

ser absolutt ingen grunn til å kjøpe en lisens for Microsoft Office.

 

hvis noen kan nevne en grunn til meg for at jeg skal kjøpe meg MS Office, så kom med den.

6427606[/snapback]

 

Det er kjappere? Det er hovedfordelen med MS office kontra open i mine øyne.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Brukt OpenOffice et par år nå.

ser absolutt ingen grunn til å kjøpe en lisens for Microsoft Office.

 

hvis noen kan nevne en grunn til meg for at jeg skal kjøpe meg MS Office, så kom med den.

6427606[/snapback]

 

Det er kjappere? Det er hovedfordelen med MS office kontra open i mine øyne.

 

AtW

6427640[/snapback]

 

OOo bruker kanskje et par sekunder mere på å starte opp, men når man sitter å skriver merker man jo null forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...