Gå til innhold

Creative er desperate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et bevis på at ipods "Selge på utseende" taktikk er i ferd med å knekke ryggen på en konkurrent som faktisk tilbyr et teknisk bedre produkt. iPod er ikke bare et møkkaprodukt, det er direkte destruktivt for utviklingen og fremgang på mp3-markedet. At de faktisk er såpass populær er et godt bevis på atforbrukerene er en flokk teite sauer som følger mengden, som lar seg imponere av en skinnende og blank overflate, men er totalt uvintende om funksjonalitet og teknologien bak.

 

Håper Apple går eg kjapp men smertefull død i vente...snart

Lenke til kommentar

Kjekt å se at du er på riktig side i denne diskusjonen Isbilen, selv om du ikke har peiling på ost ;)

 

Ønsker hver dag at noen kommer på et saftig søksmål mot Apple som riunerer selskapet, og fratar dem dominansen i markedet. Greit at vi trenger konkurranse, men ingen bør ha så mye makt som Apple har her, og at de får den makten gjennom et produkt som ikke engang er like bra som konkurrentene sine er direkte provoserende, selv om det i bunn og grunn er forbrukerene sin feil. Teite sauer...

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at Apple har et møkkaprodukt som noen her sier. iPod er faktisk en av de mest brukervennlige mp3-spillerene som finnes i markedet. Altså Apple har ikke klart å få 75% av markedet ved å sende ut dårlige produkter, iPod er faktisk en veldig bra mp3-spiller. Nå sier jeg ikke det at Creative ikke lager gode produkter, for all del, men at iPod også er et bra produkt.

 

Nå har iPod eksistert en stud, og jeg tror forbrukerene har merket det hvis det ikke var noe særlig til produkt. Jeg har faktisk til gode å se en test av mp3-spillere der iPod kommer dårlig ut (kanskje med unntak av iPod shuffle, som faktisk er et dårlig produkt) For ikke lenge siden var det en test i VG der faktisk iPod vant:

 

Testen i VG

Endret av eracerit
Lenke til kommentar

De hadde vel ikke med Sony heller...

 

Men iPod er overlegne på design, og noen av oss bryr oss mer om det enn andre ting. Samt at brukervennligheten er god naturligvis. Altså, folk kjøper Nokia 8800 også, og selvfølgelig ikke fordi det er den mest teknisk avanserte telefonen.

Lenke til kommentar

Det at Apple selger i bøtter og spann av ipod er fordi de fleste forbrukere er sauer som går etter spannet som alle andre går etter. Vet om mange som bare kjøper Ipod fordi alle andre har det og media som bare fokuserer på Ipod/Podcast. Media har som oftest ikke peiling og følger den store flokken de også. Men dette ligger vel i menneskenaturen er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Nok et bevis på at ipods "Selge på utseende" taktikk er i ferd med å knekke ryggen på en konkurrent som faktisk tilbyr et teknisk bedre produkt.

 

Teknisk bedre på hvilken måte? Apple sine spillere er jo blant annet små og fine, når det er sagt har de jo sin gode andel av ulemper også. Selv har jeg en creative.

 

AtW

Lenke til kommentar
De hadde vel ikke med Sony heller...

 

Men iPod er overlegne på design, og noen av oss bryr oss mer om det enn andre ting. Samt at brukervennligheten er god naturligvis. Altså, folk kjøper Nokia 8800 også, og selvfølgelig ikke fordi det er den mest teknisk avanserte telefonen.

6227976[/snapback]

Nei, der har du rett...

 

Har selv en Nokia 8800 nå.. men kun fordi jeg fikk kjøpt den såpass billig at jeg ikke taper noe på å ha den et par uker. :p

 

Spesielt jenter er vel de som ser på design fremfor mye annet, og da er jo iPod midt i blinken... bare dumt de ikke har en i rosa også.

Lenke til kommentar
Nok et bevis på at ipods "Selge på utseende" taktikk er i ferd med å knekke ryggen på en konkurrent som faktisk tilbyr et teknisk bedre produkt.

 

Teknisk bedre på hvilken måte? Apple sine spillere er jo blant annet små og fine, når det er sagt har de jo sin gode andel av ulemper også. Selv har jeg en creative.

 

AtW

6228115[/snapback]

 

Tenkte helst på at de har bedre lyd, bedre batterikapasitet, vanligvis flere funksjoner (spesielt Radio, samt at Vision:M har A/V utgang og flere formater enn iPod Video) og selvfølgelig at de er billigere. Alle disse punktene har blitt bekreftet i test etter test, men allikevel får iPod alltid et stor pluss for "utseende", noe som er vanvittig subjektivt.

Lenke til kommentar
Det at Apple selger i bøtter og spann av ipod er fordi de fleste forbrukere er sauer som går etter spannet som alle andre går etter. Vet om mange som bare kjøper Ipod fordi alle andre har det og media som bare fokuserer på Ipod/Podcast. Media har som oftest ikke peiling og følger den store flokken de også. Men dette ligger vel i menneskenaturen er jeg redd for.

6228056[/snapback]

 

Det er nok Creative sin egen feil.. Hadde de laget utseendet finere, så hadde sikkert flere kjøpt en. Kan sammenlignes med en Volvo og Nissan Skyline.. (hvis det sier deg noe som helst)

 

En ting til som jeg vil nevne.. Kan ikke akkurat si at Creative har så mye tilbehør til spillerne sine.. Men skal vi ta en titt på iPod's tilbehør?.. Jaha ja.. nei.. for det vil ta oss en uke..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...