Gå til innhold

6 millioner innlegg passert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Suverent forum, med masse nyttig informasjon, skarpe penner og friske meninger.

Sender også en takk til "overvåkerne" som holder oss i ørene.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si at årets premie skuffet en del i forhold til det dere har gitt ut som premie før, men det er vel ingenting å gjøre med det. Men jeg kan ikke skjønne at innlegget kom i slutten av April for nå er det bare 12000 innlegg over tellende innlegg nummer 6 millioner og den telleren skal ha blitt fikset på i går fordi den hang etter, fordi jeg snakke med Ueland om den.

 

Men ellers var det en fin oppsummering Dahl. :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Synes det blir for mange artikler om "nytt fra forumet" og slikt jeg. At det blir oppsummeringsartikler... :(

6094422[/snapback]

Én artikkel i uka, er det så ille? :)

 

Men jeg kan ikke skjønne at innlegget kom i slutten av April for nå er det bare 12000 innlegg over tellende innlegg nummer 6 millioner og den telleren skal ha blitt fikset på i går fordi den hang etter, fordi jeg snakke med Ueland om den.

6094544[/snapback]

Vinnerinnlegget har ID 6 000 000, så det er liten tvil om at det aktuelle innlegget er korrekt.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Har dere funnet det etter ID nå ja...

Før har dere jo hele tiden funnet det etter en funksjon jeg mener er helt genial nemlig å finne innlegg nr 6 millioner av de eksisterende det vil si at den ikke regnet med slettede innlegg. Likte bedre måten dere fant det på før.

Lenke til kommentar

Innlegget med ID 6 000 000 er jo det 6 000 000'te innlegget som er postet siden forumet åpnet. Om man hadde tatt innlegg nr 6 000 000 av de som eksisterer nå kunne følgende skjedd:

 

en bruker poster det 6 000 000'te innlegget. 5 innlegg senere blir 10 innlegg slettet, slik at det kun er 5 999 995 innlegg på forumet, og når det har blitt postet 5 innlegg til har man plutselig to forskjellige personer som har æren for innlegg nr 6 000 000...

Lenke til kommentar
Innlegget med ID 6 000 000 er jo det 6 000 000'te innlegget som er postet siden forumet åpnet. Om man hadde tatt innlegg nr 6 000 000 av de som eksisterer nå kunne følgende skjedd:

 

en bruker poster det 6 000 000'te innlegget. 5 innlegg senere blir 10 innlegg slettet, slik at det kun er 5 999 995 innlegg på forumet, og når det har blitt postet 5 innlegg til har man plutselig to forskjellige personer som har æren for innlegg nr 6 000 000...

6094661[/snapback]

Dvs. at det blir en ny eier av innlegg nr 6. million hver eneste gang man sletter et eldre innlegg.

Lenke til kommentar
Innlegget med ID 6 000 000 er jo det 6 000 000'te innlegget som er postet siden forumet åpnet. Om man hadde tatt innlegg nr 6 000 000 av de som eksisterer nå kunne følgende skjedd:

 

en bruker poster det 6 000 000'te innlegget. 5 innlegg senere blir 10 innlegg slettet, slik at det kun er 5 999 995 innlegg på forumet, og når det har blitt postet 5 innlegg til har man plutselig to forskjellige personer som har æren for innlegg nr 6 000 000...

6094661[/snapback]

Dvs. at det blir en ny eier av innlegg nr 6. million hver eneste gang man sletter et eldre innlegg.

6094984[/snapback]

Det stemmer ikke. Ved å følge denne linken ser du post med ID 6 000 000: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6000000

Lenke til kommentar

Dahl: Jeg tror vi prater litt forbi hverandre :)

 

Det jeg mente var at hvis man skulle gå ut i fra antall ikkeslettede innlegg så vil man på et tidspunkt nå 6 mill. Deretter vil eieren av innlegg nr 6 mill ikkeslettede innlegg bli den som før hadde nr 6000001 når det slettes et eldre innlegg osv. Det magiske innlegget vil altså flytte seg en plass for hver gang det slettes et eldre innlegg. "Vinneren" vil altså bli straffet (miste tittelen som den magiske posteren) fordi andre har skrevet tåpelige innlegg som slettes.

 

Metoden som dere har brukt (gå ut i fra ID-nr) er ufeilbarlig. Nr. 6 mill forblir nr. 6 mill uansett om det slettes eldre innlegg. Jeg mener også dette er den riktige måten å gjøre det på. :) Når man teller innlegg som er lagt inn i forumet så må man selvfølgelig telle med de som er slettet også. De som er slettet blir jo ikke ikke-postet fordi om de fjernes.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Metoden som dere har brukt (gå ut i fra ID-nr) er ufeilbarlig. Nr. 6 mill forblir nr. 6 mill uansett om det slettes eldre innlegg. Jeg mener også dette er den riktige måten å gjøre det på. :)

6095058[/snapback]

Jupp, vi pratet visst litt forbi hverandre. Da er vi enige. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...