Gå til innhold

Kreativ lagring fra Maxell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når platene er 92µm tykke så vil det si at man får 11 plater oppå hverandre på ca 1 millimeter. Tykkelsen kan sammenlignes med vanlig skrivepapir.

 

Kul og snedig sak! Håper spilleren og kasetten med 100 plater blir billig nok til å brukes privat etter hvert. 1TB per boks er jo en fin størrelse for backupsystemer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Når platene er 92µm tykke så vil det si at man får 11 plater oppå hverandre på ca 1 millimeter.

 

Kul og snedig sak!  Håper spilleren og kasetten med 100 plater blir billig nok til å brukes privat etter hvert. 1TB per boks er jo en fin størrelse for backupsystemer.

6082039[/snapback]

 

 

ja .. ikke noe annet å si om det..

Lenke til kommentar
Tipper at hardware for lesing/skriving til disse platene blir avsindig dyr...

6082157[/snapback]

 

Så veldig dyrt trur eg ikkje det vil bli nei, kanskje heilt i begynnelsen selfølgelig. Men seinare trur eg det vil bli billigare, og til slutt på nivå med sånn det er no. Sånn er det så godt som alltid

Lenke til kommentar
Tipper at hardware for lesing/skriving til disse platene blir avsindig dyr...

6082157[/snapback]

 

Så veldig dyrt trur eg ikkje det vil bli nei, kanskje heilt i begynnelsen selfølgelig. Men seinare trur eg det vil bli billigare, og til slutt på nivå med sånn det er no. Sånn er det så godt som alltid

6082785[/snapback]

Det kommer jo an på om produktet slår an. Teknologien er jo spennende, men om ulempene er for store, vil dette neppe bli særlig populært.

Lenke til kommentar
Desse sammen med de holografiske diskene virker veldig mye mer spennende enn HD DVD/Blu-Ray.

6082412[/snapback]

Ja, satt også og tenkte det samme her, jeg tror de har brukt for lang tid på å få HD-DVD og BLue-Ray på markedet og når det kommer blir det antageligvis for dyrt og for lite attraktivt til at folk kommer til å bry seg... dvs i det minste til datalagring.

 

Det hadde også vært fint om man fikset forholdet mellom disklagring og HD kapasitet etterhvert. Da jeg fikk den første PCen(med HD) hadde jeg selvsagt bare en floppydisk med kapasitet på 1.44MB og HDen var vel rundt 50MB(elns), dvs mindre enn 50 disker. Da jeg fikk den første CD brenneren mener jeg å huske at jeg hadde HD kapasitet på ca 50GB, dvs mye mer enn 50 disker :) Og når jeg fikk DVD-brenneren hadde jeg nok en 300-400 GB i HDer, dvs bortimot 100 DVDer for backup. Nå var jeg noe sen med å kjøpe CD og DVD brenner, men det slår meg at forholdet har blitt såpass skeivt. Denne nye saken kunne løst dette, men 2200kr pr plate + brenner? Nope, det blir nok heller noen ekstra backup HDer :)

Lenke til kommentar
Desse sammen med de holografiske diskene virker veldig mye mer spennende enn HD DVD/Blu-Ray.

6082412[/snapback]

Ja, satt også og tenkte det samme her, jeg tror de har brukt for lang tid på å få HD-DVD og BLue-Ray på markedet og når det kommer blir det antageligvis for dyrt og for lite attraktivt til at folk kommer til å bry seg... dvs i det minste til datalagring.

 

Det hadde også vært fint om man fikset forholdet mellom disklagring og HD kapasitet etterhvert. Da jeg fikk den første PCen(med HD) hadde jeg selvsagt bare en floppydisk med kapasitet på 1.44MB og HDen var vel rundt 50MB(elns), dvs mindre enn 50 disker. Da jeg fikk den første CD brenneren mener jeg å huske at jeg hadde HD kapasitet på ca 50GB, dvs mye mer enn 50 disker :) Og når jeg fikk DVD-brenneren hadde jeg nok en 300-400 GB i HDer, dvs bortimot 100 DVDer for backup. Nå var jeg noe sen med å kjøpe CD og DVD brenner, men det slår meg at forholdet har blitt såpass skeivt. Denne nye saken kunne løst dette, men 2200kr pr plate + brenner? Nope, det blir nok heller noen ekstra backup HDer :)

6084379[/snapback]

 

Da kjøpte du nok CD-brenner veldig sent, i starten var det ikke mange CD-plater man trengte for å brent ut en disk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...