Gå til innhold

Skype med over 100 millioner brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har brukt skype daglig for å holde kontakt med folk i innland og spesielt utland, dessverre er skype en proprietær løsning. håper at flere og flere vil gå for åpne løsninger i stedet (slik at man kan kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll, SIP). For tiden prøver jeg å få mine kontakter over til wengophone, har video, lyd og chat. I tillegg er den billigere å bruke for å ringe til fasttelefoner i utlandet enn skype :)http://www.wengo.com/index.php/aboutcallout

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne gått over til en åpen standard men er ikke helt klar for å gi slipp på skype ennå.

 

Men det var snakk om at Skype hadde en diskriminerende begrensing på maks 5 samtaler samtidig ved bruk av AMD-prosessorer, mens begrensningen var 10 på intelprosessorer. Begrensningen hadde ikke noe med ytelse å gjøre og var et rent markedsvridende tiltak. Er det noen som vet hvor man får tak i den patchede versjonen som ikke har denne urettferige begrensningen?

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne gått over til en åpen standard men er ikke helt klar for å gi slipp på skype ennå.

 

Men det var snakk om at Skype hadde en diskriminerende begrensing på maks 5 samtaler samtidig ved bruk av AMD-prosessorer, mens begrensningen var 10 på intelprosessorer. Begrensningen hadde ikke noe med ytelse å gjøre og var et rent markedsvridende tiltak. Er det noen som vet hvor man får tak i den patchede versjonen som ikke har denne urettferige begrensningen?

6011096[/snapback]

Det var en av grunnene til at jeg ikke kommer til å bruke Skype mer, slutta på dagen :blush:

Lenke til kommentar

Hvorfor finnes det ikke en klient som kan:

1) Fungere som en IM klient mot MSN Messenger brukere eller andre IM nett

2) Fungere som en SIP klient mot en IP telefoni-provider

3) Kunne motta mobilsamtaler på PC (når du sitter foran PC'en og ikke ønsker å bruke mobilen)

4) Kunne ringe ut fra mobilnummeret ditt til telefoner (de som ikke sitter foran PC'en)

 

Jeg ville foretrekke å kunne "roame" sømløst mellom flere forskjellige kommunikasjonsformer!

Lenke til kommentar
wengo som utvikles nå støtter forøvrig msn, gtalk, jabber osv

6012456[/snapback]

GoogleTALK og Jabber er jo det samme da ;)

6013353[/snapback]

er vel ikke helt det samme de mener i allefall:
NG is now pretty stable. I used it on my Ubuntu Breezy without a crash all day, while being connected to MSN, ICQ, Yahoo!, Jabber (Apinc server) and Google Talk.
http://openwengo.org/index.php/openwengo/public/homePage/news?payload[newsId]=0

(sjekk ut skjermdumpen i linken forresten)

Lenke til kommentar
wengo som utvikles nå støtter forøvrig msn, gtalk, jabber osv

6012456[/snapback]

GoogleTALK og Jabber er jo det samme da ;)

6013353[/snapback]

er vel ikke helt det samme de mener i allefall:
NG is now pretty stable. I used it on my Ubuntu Breezy without a crash all day, while being connected to MSN, ICQ, Yahoo!, Jabber (Apinc server) and Google Talk.
http://openwengo.org/index.php/openwengo/public/homePage/news?payload[newsId]=0

(sjekk ut skjermdumpen i linken forresten)

6013692[/snapback]

Kanskje ikke 100%, men...

 

Google TALK benytter seg av Jabber/XMPP protokollen, dvs at har du en jabber.org account, eller en hvilken som helst account som benytter seg av den protokollen som ikke er sperret av til andre servere, så kan du legge til en gmail.com buddy uten å måtte ha en gmail.com account.

 

I starten så hadde Google gjort dette, men for en stund siden så åpnet de opp for andre Jabber servere. Mange vet ikke at Google Talk benytter seg av Jabber så ramser det sikkert opp bare så folk skal se det er støttet.

 

Du kan til og med legge til transport fra andre Jabber servere til Gmail som gir deg mulighet til å chatte med venner fra MSN, Yahoo eller ICQ i enten GoogleTALK (eller en annen Jabber-klient) eller via gmail.com sin browser chatte funksjon, men da kreves det derimot at du har en MSN, Yahoo eller ICQ account.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
..

Du kan til og med legge til transport fra andre Jabber servere til Gmail som gir deg mulighet til å chatte med venner fra MSN, Yahoo eller ICQ i enten GoogleTALK (eller en annen Jabber-klient) eller via gmail.com sin browser chatte funksjon, men da kreves det derimot at du har en MSN, Yahoo eller ICQ account.

6013938[/snapback]

Hvordan får du til det? (i Google Talk)

Når jeg prøver å legge til andre folk som ikke har Gmail får jeg bare en forespørsel om å invitere folk til å åpne en Gmail account.

Lenke til kommentar
..

Du kan til og med legge til transport fra andre Jabber servere til Gmail som gir deg mulighet til å chatte med venner fra MSN, Yahoo eller ICQ i enten GoogleTALK (eller en annen Jabber-klient) eller via gmail.com sin browser chatte funksjon, men da kreves det derimot at du har en MSN, Yahoo eller ICQ account.

6013938[/snapback]

Hvordan får du til det? (i Google Talk)

Når jeg prøver å legge til andre folk som ikke har Gmail får jeg bare en forespørsel om å invitere folk til å åpne en Gmail account.

6029448[/snapback]

Legg til gmail account til en klient som kan søke etter tjenester, søk etter tjenester på en server som har transport for msn osv, og legg til ;)

 

Men det krever at du har en account til de andre protokollene selvfølgelig...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
...

Legg til gmail account til en klient som kan søke etter tjenester, søk etter tjenester på en server som har transport for msn osv, og legg til ;)

 

Men det krever at du har en account til de andre protokollene selvfølgelig...

6035299[/snapback]

Men da må du altså bruke et annet program enn Google Talk (selv om du kan bruke serveren dems)?

Lenke til kommentar
...

Legg til gmail account til en klient som kan søke etter tjenester, søk etter tjenester på en server som har transport for msn osv, og legg til ;)

 

Men det krever at du har en account til de andre protokollene selvfølgelig...

6035299[/snapback]

Men da må du altså bruke et annet program enn Google Talk (selv om du kan bruke serveren dems)?

6035392[/snapback]

Bare for å legge til tjenesten, etter det kan du bruke google sin servren der den er støttet som f.eks Gaim, gmail.com, GoogleTALK osv.

 

EDIT: Skrev en lang greie om dette for en stund siden som ligger å råtner, skal se om jeg finner den igjen...

 

EDIT2: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541281&hl=jabber

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...