Gå til innhold

Noen Skype-brukere her?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Som topic sier, er det noen Skype-brukere her? Jeg kaller meg Commando_Sondre (selvfølgelig). Hva er ditt kallenavn?

 

La oss diskutere litt!

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt skype i 2 år, har konsekvent nektet å bruke msn (sluttet på dagen når jeg begynte å snakke via pc) og nå er jeg i ferd med å mane mine kontakter over på åpen platform: (wengophone classic)

http://openwengo.com/ som forøvrig funker utmerket (og er billigere å ringe fra enn med skype.). Nye versjonen som kommer etterhvert (WengoPhone NG) vil støtte alle de store chattjenestene ;)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Enig med sistnevnte taler! Har nå i i år prøvd å få folk til å"boikotte" MSN og heller bruke Google Talk og Skype, uten hell! MSN er så godt i gang, atte...

6064687[/snapback]

Jeg også. Jeg bare endte opp med å slette MSN kontoen, så fortalte jeg hvordan prinsippene til Jabber var (det inkluderer også GoogleTALK siden den benytter seg av samme protokoll ;) , gjorde kontoen ubrukelig og brukte ikke det mer... de som ville kunne gå over til Jabber :)

 

Når det gjelder voip så er jeg mer for OpenWengo enn Skype, OpenWengo er open-source, pluss at Skype også gått med på iallefall en irriterende avtale som gjorde meg ganske misfornøyd!

Lenke til kommentar
Når det gjelder voip så er jeg mer for OpenWengo enn Skype, OpenWengo er open-source, pluss at Skype også gått med på iallefall en irriterende avtale som gjorde meg ganske misfornøyd!

6067625[/snapback]

Jeg synes ikke Skype er noe bedre enn MSN i prinsippet. Lukket protokoll, og etter at ebay kjøpte opp Skype, virker det som spesielt linux-versjonen er veldig nedprioritert. "Bridging the gap", "vi har skype for flere plattformer bla bla". My ass. Latterlig at Skype implementerte OSS i Linux, i et program hvor lyd er det viktigste.

Lenke til kommentar
Når det gjelder voip så er jeg mer for OpenWengo enn Skype, OpenWengo er open-source, pluss at Skype også gått med på iallefall en irriterende avtale som gjorde meg ganske misfornøyd!

6067625[/snapback]

Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av aplikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter)
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Skype nå i veldig lang stund, men den er ikke like flittig brukt som MSN. Omtrent ingen som bruker noe annet enn MSN.

 

Jeg bestemte meg for å undersøke dette litt nærmere: hvorfor bruker de fleste MSN og ikke noe annet?

 

Installerte Gaim til søstra mi, og det aller første hu savna var "hvor får jeg sånn annen skrift på nicket mitt, hvor er alle tegnene blitt av, hvorfor kan jeg ikke skifte ut alle bokstavene med [sånne plagsomme blinkende] bokstav-bilder?"

 

Så lenge Skype og og de andre IM ikke starter med fjortisering av sine produkter, vil de fleste bruke MSN.

 

Det er synd og leit, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

pavlion: Det kommer vel av at de bruker MSN alt, alt for mye. Jeg har f.eks brukt Google Talk, Trillian, Mercury, MSN og WLM... Dog bruker jeg for det meste WLM messenger, men jeg prøver sakte men sikkert å bytte til Mercury...

 

Dog skal jeg si at MSN er Skype underlegen når det gjelder IP-telefoni. Jeg snakket med en venn på MSN (vi byttet til Skype minutter etterpå), og vi hørtes ut som smurfer som gikk på dop. Mens på Skype hørtes vi helt normale ut. :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder voip så er jeg mer for OpenWengo enn Skype, OpenWengo er open-source, pluss at Skype også gått med på iallefall en irriterende avtale som gjorde meg ganske misfornøyd!

6067625[/snapback]

Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av aplikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter)

6071008[/snapback]

Akkurat som det er med Jabber og IRC også? Det er like greit å prøve å få dette som standard så alle har like muligheter! Hvis ikke ender vi opp i det MSN-til-MSN, Yahoo-til-Yahoo, ICQ-til ICQ, osv helvete!

 

Hadde bare alle gått over til Jabber (innkl. GoogleTALK/iChat), OpenWengo og IRC så hadde ting vært så mye greiere! Kanskje til og med de andre protokollene ville lagt inn støtte for det også... muligheten burde oj være der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...