Gå til innhold

Intel leverer 5,5W CPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er dette i forhold til VIA sine vifteløse prosessorer?

Kan tenke meg ytelsen er langt bedre for intels sine.

5953601[/snapback]

VIA har kun nylig rotet seg til å lansere en 1 GHz CPU og VIA sine CPUer yter vel i utgangspunktet ganske dårlig pr Hz i forhold til f.eks P-M. Dog er vel prisen er faktor her og på det punktet kommer nok VIA ganske bra ut. Dvs VIA bygger vel fremdeles på mer eller mindre samme arkitektur som ble brukt da disse CPUene het Cyrix?

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min M730 ULV. 1.1GHz, flott ytelse, helt stille. Den sitter i en Dell X1 med 1280MB ram, eneste den ikke klarer er 1080p HD-video, noe den nye Core ULV/LV kanskje klarer.

 

Helt ideel i lydløse system. I billige system er Celeron/billigste Turion/Sempron/billigste Pentium bedre, siden disse ikke pleier å være de billigste prosessorene.

 

Det vil være perfekt til pc innebygd i TVer osv, hvis den klarer 1080-HD matriale.

Lenke til kommentar
Skulle likt å se denne under kloa til en hvilkensomhelst nitrogen-avhengig-overklokker  :!:

5953590[/snapback]

 

Så lenge multiplier er låst til det den er, så tviler jeg på at en får noe særlig høy frekvens. Om den står på 6,5x må en jo opp i f.eks 6,5x300MHz for i det hele tatt å nå 1950MHz. Uansett er 300MHz FSB helt usannsynlig for en slik CPU. En LV 1.83GHz evnt. 2GHz hadde vært bedre. Er spent på hvordan sossaman overklokker, om det kommer kort til den. Serverprosessorer er kjent for å ha bedre forutsetninger, som f.eks Opteron vs X2.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg fant et lite hovedkort for denne med 8-16 SATA-porter. Da skal det bli basis for for en filserver med hjemmelaget kabinett.

5953788[/snapback]

8 er vel oppnåelig, menneh 16 var vel litt mye å håpe på? :)

Er vel da enklere å putte i noen billige sata-kontrollere.

5957475[/snapback]

 

Det er jo både mer tungvint, og dyrere med egne kontrollerkort vil nå jeg si, det er synd det ike finnes kort med mer enn 8 sata-plugger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Varmeutviklingen i en pc med denne prosessoren må da være ekstrem liten. Perfekt for en stue pc som ikke skal brukes til HD eller en liten billig personlig server (for prosessoren koster vel ikke så mye selv om det er en mobil-prosessor).

5955348[/snapback]

 

bulkprisen ligger nok på litt over 200$ så prisen her blir vel rundt 2000,-

synes det er mye å betale for så lite ytelse. I en filserver med mange disker vil nok behovet for luftsirkulasjon komme uansett om du har en "snill cpu".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...