Gå til innhold

Smått og stort på Cebit - Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
25 cm vifte :) Store vifter er jo i utgangspunktet ingen dårlig ide, men har aldri hvert noen stor fan av vifter på sidedøra..

 

AtW

5735905[/snapback]

 

 

ikke jeg heller, men den var ganske så fet :p er den av bra kvalitet flytter den nok mye luft med behagelig lydnivå. gjør det jo sikkert mere aktuelt med passiv kjøling. med litt kjapp regning får jeg den til og ha 4,4 ganger så stort areal som en 12 cm vifte. nesten som man må kjøpe kabinettet bare for og få vifta.... hadde vårt fin og brukt i eget prosjekt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
En god 12cm vifte i stillemodus holder jo seg på en 17-20dB. Hva blir støynivået på en 25cm vifte?

5736094[/snapback]

 

Det vil jo variere etter motor, turtall osv, men i utgangspunktet så er en større vifte bedre, da man kan flytte like mye luft selv om lufthastigheten er lavere (og man får dermed mindre støy), selv om virkeligheten er litt mer komplisert enn som så, så er jeg personlig en fan av store vifter.

 

De fleste vifter kan jo bli så stille man bare vil, men det viktige er jo hvor stille det er når man flytter en viss mengde luft.

 

AtW

Lenke til kommentar
En god 12cm vifte i stillemodus holder jo seg på en 17-20dB. Hva blir støynivået på en 25cm vifte?

5736094[/snapback]

 

Det vil jo variere etter motor, turtall osv, men i utgangspunktet så er en større vifte bedre, da man kan flytte like mye luft selv om lufthastigheten er lavere (og man får dermed mindre støy), selv om virkeligheten er litt mer komplisert enn som så, så er jeg personlig en fan av store vifter.

 

De fleste vifter kan jo bli så stille man bare vil, men det viktige er jo hvor stille det er når man flytter en viss mengde luft.

 

AtW

5736340[/snapback]

Eller om man driter i støy, og bare vil ha rå kjøling! :w00t:

Lenke til kommentar
Ideen med 25cm vifter kan tas med til egne casemods, Burde få rimelig bra luftgjennomstrøm hvis du plaserer en bordvifte i front og en bak på en spenningsregulator.

 

Man vil vel tjene mest på så store vifter om man har mye passiv kjøling.

5736985[/snapback]

 

Dette er min løsning:

 

2005_0707Image0051.jpg

 

Med denne så legger jeg pcen sidelengs (med begge sidedørene tatt av), slik at pcen akkurat dekker hele hullet, og luften strømmer ut bak på pcen og ut av alle mulige sprekker. Dette for å få best mulig luftgjennomstrømning.

 

Alt dette sammen med to Zalman vf-700-cu, 1 zalman cnps9500led, og en zalman chipsettkjøler, så snakker vi romtemp på alle komponetene.

:w00t:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...